;
coinex

چرا اپل امسال پشتیبانی RCS را به آیفون اضافه می‌کند

چندی پیش متوجه شدیم که اپل قرار است پشتیبانی RCS را به آیفون اضافه کند. در این گزارش دلیل پشتیبانی اپل از خدمات ارتباطی غنی (RCS) را می‌خوانید.

نوامبر گذشته، اپل احتمالا دومین سورپرایز بزرگ سال را (پس از معرفی میت 60 پرو و تراشه 5G کرین 9000s SoC توسط هوآوی) با اعلام اینکه قرار است از نیمه دوم سال 2024 خدمات ارتباطی غنی یا پشتیبانی RCS را به آیفون اضافه کند، ارائه داد. گوگل برای مدت طولانی این مورد را در لیست آرزوهای خود قرار داده بود و تبلیغات پرمخاطبی را در میدان تایمز نیویورک اجرا می‌کرد و از اپل می‌خواست که از آن پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: دوربین آیفون 16 با طراحی جدید عرضه خواهد شد

چرا اپل می‌خواهد پشتیبانی RCS را به آیفون اضافه کند؟

موضوع این است که اپل پلتفرم iMessage را یکی از دلایل اصلی فروش آیفون در نظر می‌گیرد؛ اگرچه کاربران اندرویدی که از طریق برنامه پیام‌های گوگل پیام می‌دهند، ویژگی‌های مشابهی مانند خواندن رسید، نشانگرهای تایپ، رمزگذاری سرتاسر، دریافت تصاویر با کیفیت بالا و پیام های طولانی‌تر را دارند. با این حال، مشکل هر دو پلتفرم این است که کاربران آیفون این ویژگی‌ها را تنها هنگام چت با سایر کاربران آیفون دریافت می‌کنند و کاربران اندرویدی تنها در هنگام پیام‌رسانی به سایر کاربران دارای پشتیبانی RCS در اندروید، این ویژگی‌ها را دریافت می‌کنند.

هنگامی که پیام‌های بین پلتفرمی در حال انجام است، از طریق متن اس ام‌ اس قدیمی انجام می‌شود که طول مکالمات را محدود می‌کند و تصاویر دریافتی در بهترین حالت، کیفیت پایینی دارند. اگر کاربر اندروید هستید و ویدیویی از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود با آیفون دریافت کرده‌اید، دقیقاً متوجه خواهید شد که به چه چیزی اشاره می‌کنیم. اما به محض اینکه اپل شروع به پشتیبانی RCS کند، کسانی که در میان یک چت بین پلتفرمی هستند می‌توانند تصاویر با کیفیت بالا، خواندن رسید، نشانگرهای تایپ و پیام‌های طولانی‌تر را ببینند.

تنها تفاوت این است که اپل نمی‌خواهد از افزونه رمزگذاری سرتاسر گوگل که فقط در چت بین کاربران پیام‌های گوگل استفاده می‌شود، پشتیبانی کند. اپل در عوض از بدنه استاندارد GSMA می‌خواهد که رمزگذاری را به نمایه جهانی RCS اضافه کند.

حال، چرا بالاخره اپل تسلیم شد و قرار است از RCS پشتیبانی کند؟ پاسخ، به گفته جان گروبر در وبلاگ Daring Fireball، به چین مربوط می‌شود. احتمالا برخی فکر می‌کنند که قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مسئول بوده است. از این گذشته اپل به کاربران آیفون در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اجازه داده تا اپلیکیشن‌ها را به صورت مستقیم نصب کنند، از موتورهای مرورگر جایگزین در آیفون استفاده کنند؛ همچنین به توسعه‌دهندگان مجاز هستند که اپلیکیشن‌های خود را به پلتفرم‌های جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای متصل کنند و موارد دیگر را اعمال کنند.

اما دلیل واقعی چین است که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان را دارد و اکنون اپل در حال مبارزه با هواوی احیا شده است. به گفته گروبر، موضوع به قانون جدیدی مربوط  می‌شود که در چین در حال بررسی است که تمام گوشی‌های جدید 5G را مجبور به پشتیبانی از RCS می‌کند؛ اپل، که همیشه به خوبی از اینکه چه کسی نانش را کره می‌مالد آگاه است، احساس می‌کند باید در قبال قانون جدید به خوبی آماده باشد.

بیشتر بخوانید:

آیا شما برای پشتیبانی اپل از RCS هیجان زده‌اید یا حالت قدیمی را ترجیح می‌دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر