;
coinex

فروش بلیت هواپیما در آپ ممنوع شد؛ [جوابیه آپ: ما قیمت‌گذاری نکرده‌ایم!]

رئیس سازمان هواپیمایی ایران، فروش بلیت هواپیما در آپ را به دلیل گران‌فروشی ممنوع کرد. در پی ممنوعیت آپ، این شرکت جوابیه‌ای صادر کرده است که شاید متعجبتان کند. آپ گفت: ما قیمت‌گذاری نکرده‌ایم. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

روز گذشته، آپ، موج زمزم، چاتر 724 و زیرمجموعه‌های آن به دلیل گران‌ فروشی بلیت هواپیما ازسمت رئیس سازمان هواپیمایی ایران نقره داغ شدند. از روز گذشته، فروش بلیت هواپیما در آپ ممنوع است و شرکت آسان پرداخت بخشی از حاشیه سود خود را از دست داده است. حال به دلیل این گران‌فروشی، پرونده شرکت‌های ذکر شده به مراجع قضایی ارسال شده است.

شرکت آسان پرداخت نیز جوابیه‌ای در این خصوص صادر کرده است که در آن به عدم نقش خود در قیمت‌گذاری بلیط هواپیما اشاره کرده است. در پایین نوشته، متن کامل جوابیه آپ را منتشر کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما ؛ مقصر دیوان عدالت اداری است!

فروش بلیت هواپیما در آپ به دلیل گران‌فروشی ممنوع شد

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، با بیان این نکته که با سوداگران بازار بلیط برخورد قاطعانه‌ای می‌شود، عنوان کرد: «تا مشخص شدن قانون نهایی برای نحوه قیمت‌گذاری بلیط هواپیما، ایرلاین موظف هستند که طبق گذشته بلیط‌ها را در بازار عرضه کنند و اگر ایرلاینی دچار تخلف شود مجوز آن باطل و به مراجع رسیدگی ارجاع داده می‌شود.»

وی در ادامه افزود:

براساس ابلاغ معاون دادستان و جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه‌های تهران به شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های موج زمزم، چارتر ۷۲۴ و زیرمجموعه‌های آن و گروه نرم‌افزاری آپ به علت گران‌فروشی بلیط هواپیما، از هرگونه واگذاری و فروش بلیط تا اطلاع ثانوی ممنوع شدند.

فروش بلیت هواپیما در آپ به دلیل گران‌فروشی ممنوع شد

جوابیه آپ در موضوع ممنوعیت فروش بلیت هواپیما

«درپی مصاحبه منتشرشده در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ از سوی ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشور در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، به اطلاع می‌رساند سوپراپلیکیشن آپ هیچ‌گونه دخالتی در قیمت‌گذاری بلیت پروازهای داخلی و خارجی نداشته و موضوع گران‌فروشی بلیت که در مصاحبه مذکور مطرح شده است، بر عهده آپ نیست.

سوپراپلیکیشن آپ به‌عنوان یک سکو برای توسعه و افزایش فروش بیش از ۲۰ کسب‌وکار داخلی، طی قرارداد همکاری با شرکت معتبر دارای مجوز فروش انواع بلیت و خدمات گردشگری در سوپراپلیکیشن آپ، اقدام به ارائه سرویس گردشگری به کاربران میلیونی خود کرده و در قیمت‌گذاری‌ها و صدور و ابطال بلیت‌ها نقشی ندارد.

این شرکت نیز براساس سیاست‌های قیمت‌گذاری بلیت‌ها که توسط ایرلاین‌ها و شرکت‌های چارتری انجام می‌شود اقدام به فروش بلیت پرواز می‌کند؛ بنابراین زمانی‌ که موضوع گران‌فروشی مطرح می‌شود، از آنجایی که هر ایرلاین و شرکت چارتری می‌تواند قیمت خاص خود را برای بلیت پرواز تعیین کند، پس همواره تمام قیمت‌گذاری‌ها توسط آن‌ها انجام گرفته و بلیت‌های پرواز با این قیمت‌ها به کاربران فروخته می‌شود.

به همین جهت هرگونه تغییر در قیمت‌ها از سمت سوپراپلیکیشن آپ بدون معنا بوده و اتهام گران‌فروشی خلاف واقعیت است.

سوپراپلیکیشن آپ با ارائه بیش از ۱۰۰ سرویس در حوزه‌های مختلف به‌صورت برخط، همواره در مسیر آسان‌بودن دسترسی کاربران به انواع خدمات موردنیازشان در قالب یک سوپراپلیکیشن واحد و متمرکز حرکت کرده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ممنوعیت فروش بلیت هواپیما در آپ چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر