coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سفر به مشهد؛ از زیارت تا جاذبه ها

مشهد، پایتخت معنوی ایران و دومین شهر پرجمعیت کشور، سالانه پذیرای تعداد زیادی از زائران و گردشگران از ایران و جهان است. اگر قصد دارید سفری ۳ روزه به مشهد داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا برنامه‌ریزی کاملی را برای این سفر ۳ روزه در اختیارتان قرار دهیم و بتوانید بیشترین بهره‌مندی را از سفر خود داشته باشید.

از حرم امام رضا تا تماشای غروب در پارک کوه‌سنگی

پس از ورود به شهر مشهد و استقرار در محل اقامت خود، راهی حرم مطهر امام رضا (ع) شوید. قطعا زیارت حرم، اولین و مهم‌ترین برنامه سفر شما به مشهد خواهد بود. بعد از زیارت، می‌توانید برای صرف ناهار به یکی از رستوران‌های اطراف حرم مراجعه کنید. رستوران‌های سنتی مشهد با ارائه غذاهای لذیذ ایرانی، تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهند زد.

پس از صرف ناهار، می‌توانید از موزه‌های آستان قدس رضوی مانند موزه فرش، موزه قرآن و عترت دیدن کنید. این موزه‌ها، گنجینه‌ای از آثار نفیس و ارزشمند را در خود جای داده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر علاقه‌مند به فضاهای تاریخی هستید، می‌توانید در برنامه خود بازدید از خانه توکلی، خانه تاریخی داروغه و یا آرامگاه نادرشاه افشار را اضافه کرده یا جایگزین برنامه‌های دیگر کنید.

سفر به مشهد؛ از زیارت تا جاذبه ها

هنگام  غروب آفتاب می‌توانید به یکی از پارک‌های معروف مشهد مانند پارک ملت یا پارک کوه‌سنگی بروید و از فضای سبز و دل‌انگیز آن‌ها لذت ببرید. برای صرف شام می‌توانید به رستوران‌های شاندیز در جاده شاندیز مشهد بروید. رستوران‌های شاندیز با ارائه انواع غذاهای باکیفیت ایرانی و فرنگی، در فضایی زیبا و دلنشین، پذیرای شما خواهند بود.

اگر قصد تغییر در برنامه زیارتی خود را دارید، در نظر داشته باشید که حرم اما رضا هنگام اذان، بسیار پرتردد خواهد بود و خیابان‌هایی که به حرم ختم می‌شوند، بسیار پرازدحام خواهند بود.

از آرامگاه فردوسی تا آرامگاه عطار نیشابوری

در روز دوم سفر خود می‌توانید از آرامگاه فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی، دیدن کنید. این آرامگاه در شهر توس، 20 کیلومتری شمال مشهد واقع شده است. بعد از بازدید از آرامگاه فردوسی، برای صرف ناهار به یکی از رستوران‌های بین راهی مشهد در شهر نیشابور بروید.

پس از صرف ناهار، راهی نیشابور، شهر فیروزه و عطار، شوید. در نیشابور می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند آرامگاه عطار نیشابوری، آرامگاه خیام نیشابوری، مسجد جامع نیشابور و موزه نیشابور دیدن کنید. هنگام غروب آفتاب، به مشهد بازگردید و برای صرف شام به یکی از رستوران‌های شهر مراجعه کنید.

از طرقبه تا خرید سوغات

در روز سوم سفر خود می‌توانید به طرقبه، یکی از ییلاقات معروف مشهد، بروید. در طرقبه می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند آبشار اخلمد، سد طرق، پارک جنگلی و باغ وحش مشهد دیدن کنید. هنگام ظهر هم می‌توانید برای صرف ناهار به یکی از رستوران‌های طرقبه بروید.

پس از صرف ناهار، به مشهد بازگردید و برای خرید سوغات به بازار رضا بروید. البته برای خرید سوغات می‌توانید علاوه بر بازار رضا، به بازار هفده شهریور و یا مجتمع‌های تجاری مختلف موجود در مشهد مراجعه کنید. برنامه‌ای که گفته شد، برنامه پیشنهادی برای سفر ۳ روزه به مشهد بود. شما می‌توانید بر اساس علاقه‌مندی‌ها و اهداف خود، تغییراتی در این برنامه ایجاد کنید.

نکاتی درباره سفر به مشهد

نکاتی درباره سفر به مشهد

  • با کمک وسایل نقلیه مختلفی نظیر قطار، هواپیما، اتوبوس یا خودروی شخصی می‌توانید به مشهد سفر کنید. امن‌ترین راه سفر به مشهد، با قطار و سریع‌ترین راه، با هواپیماست.
  • اگر با هدف زیارت به مشهد سفر می‌کنید، بهتر است محل اقامت خود را نزدیک به حرم انتخاب کنید. زیرا خصوصا هنگام اذان، ترافیک سنگینی در شهر ایجاد می‌شود.
  • در نظر داشته باشید که هنگام تعطیلات و مناسب‌های خاص (مثل اعیاد و شهادت)، مشهد بسیار شلوغ می‌شود و از همین رو، بهتر است یا در زمان‌های کم تقاضاتر برای تهیه بلیط اقدام کنید و یا از ماه‌ها قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.
  • مشهد از جمله کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود که امکانات کافی و مناسبی در آن وجود دارد. بنابراین هنگام سفر، نیازی به حمل لوازم زیادی به غیر از لوازم شخصی و ضروری نیست.

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تهران مشهد در فلای‌تودی

اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید صفر تا صد سفر خود را در فلای‌تودی برنامه‌ریزی کنید. برای مثال اگر قصد سفر به مشهد از تهران را دارید، می‌توانید بلیط هواپیما تهران مشهد را به راحتی در فلای‌تودی رزرو کنید و همچنین هتل دلخواه خود را از میان تمامی هتل‌های مشهد موجود در فلای‌تودی رزرو کنید. تنوع بالای ایرلاین‌ها و هتل‌های موجود، به شما این فرصت را می‌دهد که با خاطری آسوده بلیط دلخواه و هتل مورد نظر خود را پیدا کرده و خرید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن نهایی کنید.

لازم به ذکر است که خدمات فلای‌تودی به رزرو هتل و بلیط هواپیما ختم نمی‌شود و شما می‌توانید خدمات دیگری مانند رزرو تورهای داخلی و خارجی، ویزا، خرید بلیط قطار و بیمه مسافرتی را نیز در اپلیکیشن و سایت فلای‌تودی دریافت کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر