coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

گوشی هوشمند داریا ساخت کجاست ؛ چه قیمت و مشخصاتی دارد؟

داریا همراه پایتخت که تا پیش از این بیشتر به عنوان وارد کننده موبایل شناخته می‌شد، حالا در مسیر تولید گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. گوشی هوشمند داریا که طراحی آن در داخل کشور انجام شده تحت روش ODM/OEM در چین تولید می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که گوشی داریا باند چه قیمتی دارد و مشخصات آن چیست؟ با تکراتو همراه شوید.پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر ایجاد کارخانه‌های تولید گوشی‌ و قطعات آن در برخی از شهرها از جمله بندرعباس شنیده شد. خبری که ظرفیت تولید سالانه گوشی و تبلت را یک میلیون و 200 هزار دستگاه عنوان کرده بود.

حالا خبرهایی شنیده و منتشر می‌شود که به طور خاص به گوشی ایرانی داریا اشاره دارند. گوشی‌ای که به نظر در عرض زمان کمی، متقاضیان زیادی پیدا کرده است. از طرفی سوالاتی مطرح می‌شود که گوشی هوشمند داریا ساخت کجاست ؟ قیمت گوشی باند، مدل جدید این شرکت، چقدر است و چه ویژگی‌هایی دارد برای پاسخ به این سوالات که شاید ذهن خواننده را درگیر کند با ما همراه شوید.

خرید بلیط هواپیما

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2024

گوشی هوشمند داریا ساخت کجاست؟

داریا یک برند ایرانی است که گوشی جدید خود را به نام باند به بازار عرضه کرده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که ایا تمامی مراحل تولید گوشی هوشمند داریا در داخل کشور انجام می‌شود؟ خیر. گوشی هوشمند باند (BOND) به صورت کامل در کشور چین تحت روش ODM/OEM تولید شده است. چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تمام دسته‌ها شناخته می‌شود. گوشی باند نیز جزء محصولاتی است که در کشور چین و به سفارش شرکت داریا ساخته می‌شود. نکته اینکه تا جایی که امکانات شرکت به آنها اجازه داده، طراحی‌ها توسط داریا صورت گرفته و تا حدودی می‌توان آن را بومی دانست.

ویژگی‌های گوشی ایرانی داریا

در بدنه گوشی هوشمند باند از NVCM استفاده شده و فریم، دکمه‌ها و محفظه‌ی دوربین از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند. برای صفحه نمایش از جنس شیشه‌ی با دوام Schott α  استفاده شده است و حسگر اثر انگشت بر روی قرار دارد. با در نظر گرفتن ابتکارات مختلف، گوشی به پورت Type C مجهز شده و کابل‌های شارژر و هندزفری همگی از همین نوع هستند. از آنجایی که پورت جک 3.5 میلی متری در این گوشی وجود ندارد، یک تبدیل جک 3.5 به Type C نیز در جعبه قرار گرفته است. وزن گوشی باند 204 گرم است و در 3 رنگ مشکی (Phantom Black)، نقره‌ای (White Silver) و سبز (Lagoon Green) ارائه می‌شود. این گوشی با گواهینامه استاندارد IP54 مقاوم در برابر پاشش آب و گرد و غبار است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند داریا می‌توان به حسگرهای متنوعی از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب نما و FaceID برای بهبود تجربه کاربر اشاره کرد.

قیمت گوشی داریا باند
مشخصات گوشی داریا باند

دوربین گوشی داریا باند

همانطور که در عکس‌های به وضوح قابل مشاهده است، دوربین گوشی باند در یک ماژول مستطیل شکل افقی به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده، این گوشی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. داریا اعلام کرده، حسگری که در این گوشی مورد استفاده قرار گرفته، ساخت شرکت OmniVision  بوده و فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است.

پردازنده‌ی گوشی ایرانی داریا

پردازنده ی گوشی هوشمند باند مدیا تک شناخته شده است و از جدیدترین مدل‌های دایمنسیتی (MT6877V/TT Dimensity 7050) استفاده می‌کند. قدرت این پردازنده با مدل‌هایی نظیر دایمنسیتی 1080 و اسنپدراگون 778 برابری دارد و با یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4، امکان انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین و اجرای بازی‌های آنلاین پیشرفته را فراهم می‌آورد.

سیستم عامل گوشی باند

سیستم عامل DariaOS، که بر پایه اندروید است، از نسخه‌ی ابتدایی DariaOS 1.0 مبتنی بر اندروید 11 آغاز شده و در حال حاضر به نسخه DariaOS 4.0 بر پایه‌ی اندروید 13 رسیده است. این سیستم عامل کاملاً مورد تایید گوگل بوده و دو میلیون و هفتصد هزار تست موفقیت‌آمیز در بستر Android Compatibility Test Suite (شامل CTS، GTS، STS، VTS) را پشت سر گذاشته است. Daria OS 4.0 تا حداقل ابتدای اندروید 17 قابل به‌روز رسانی بوده و تا 5 سال نیز بسته‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد.

گوشی هوشمند داریا ساخت کجاست ؛ چه قیمت و مشخصاتی دارد؟
قیمت گوشی داریا باند

باتری گوشی باند

علاوه بر پردازنده و دوربین، یکی از نکاتی که گوشی‌های هوشمند با یکدیگر مقایسه می‌شوند، نوع باتری آنها است. در این گوشی از باتری 4700 میلی آمپری استفاده شده که از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می‌کند؛ هرچند که این میزان از باتری با شارژ سریع همخوانی چندانی ندارد اما امکانی است که شرکت داریا برای این گوشی در نظر گرفته.

قیمت گوشی داریا باند

بر اساس بسیاری از گوشی‌های تولیدی شرکت‌های بزرگ که قیمت‌گذاری محصولاتشان بر اساس نوع رم و حافظه متغیر است، این گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت گوشی داریا باند نیز با توجه به حافظه‌ی ذخیره سازی متفاوت است. آنطور که اطلاعات نشان می‌دهند، گوشی باند در آنلاین‌شاپ و برخی خرده فروشی‌ها بین 6 تا 10 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته با توجه نوسان بازار و نرخ دلار ممکن است تاکنون تغییراتی در قیمت گوشی داریا باند صورت گرفته باشد. بنابراین اگر قصد خرید این محصول را داشتید پیش از تهیه، اطلاعات خود را درباره‌ی قیمت گوشی داریا باند به روز کنید و با آگاهی کامل به سراغ آن بروید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی گوشی‌ هوشمند داریا چیست؟ آیا مشخصات این گوشی می تواند شما را برای خرید آن قانع کند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (24 نظر)

    برند گوشی ایرانی هستش ولی توسط یه شرکت چینی ساخته شده!!!!خسته نباشید

    پاسخ

    اگه پولتون واستون ارزش داره جدا نخرید یعنی پولو بنداز تو آشغالی ارزشش بیشتره تا گوشی مثل داریا و جی پلاس بخری فقط دروغ پشت دروغ بعد میگن چرا از تولید داخل حمایت نمیشه تولید داخل کجا!؟ داخل چین ک فقط قاب پشتش رو اونم طرح قاب رو ایران طراحی کرده تو مشخصاتش نوشته 120هرتز ب والله 90هرتز هم نیست بازم جی پلاس ایکس بیست سگش میارزه ب این

    پاسخ

    اول گوشی بومی بعد محدویت بومی بعد اینترنت بومی بعد حذف فیلتر بعد رسد مردم که چی؟

    پاسخ

    بنام خدا .دوستان گول نخورید یادتان گوشی های جی ال ایکس من یکیش خریدم بعد شش ماه عیب بهم زد بردم نمایندگی اش قبول اش نکردن بردم اش تعمیرات پیش دوستم گفت این دیگه چه سمی یه قطعه اش چینی یکی ویتنامی یکی هندی اصلا ایرانی نیست پول تان دور نریزید اولش با آب لعاب دادن میان جلو بعد راحت شانه خالی میکننداز من حقیر گفتن بود یاحق

    پاسخ

    مردم بیشتر کردن سمت این گوشی، چرا؟؟
    چون تو آگهی بازرگانی میگن امکان تماس تصویری بدون اینترنت داره،
    ولی حتما دروغه،
    امیدوارم گوشی های خارجی هیچ وقت ممنوع نشه، وگرنه……….

    پاسخ

    بهترین گوشی حال کردم باهاش،۲ عدد ازش خریدم بسیار راضی هستم

    پاسخ

    دوتا خریدی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! ازین آشغال ؟؟؟
    داریا کار میکنی چارسو ط منهای یک ؟؟؟؟

    پاسخ

    اگه مردم این گوشی رو نمیخرن دلیلش برند نیست
    بلکه مردم میترسن با پا گرفتن برند های ایرانی ، واردات موبایل های خارجی ممنوع بشه
    همون بلایی ک سر خودرو سازی اومد و بازار انحصاری شد و با قیمت یه ماشین با کیفیت خارجی مجبوری ماشین ضعیف داخلی بخری
    کارنامه سیاهه

    پاسخ

    بله دقیقاً اما دلیل ضعف ماشین ها در سه علت خلاصه می سه
    ۱. بازار کار برای سازندگان مهندسان برطرف نمی سه شما برو ببین بهترین نقشه کشتی ماشین اهل ایرانند تو شرکتهای بزرگ
    ۲. رقابت بر سر قیمت و بهتر کردن ماشین نیست
    ۳. ماشین های خارجی نمیاد داخل برای همین ماشینهای ایرانی با اونا رقابت نمی کنه
    تو صنعت گوشی اگه این مشکلات باشه صنعت نگفته تر زدست

    پاسخ

    درود بر تمام ایرانیان عزیز که همچین گوشی ای رو میدن بیرون، هر چند مونتاژ چینه ولی رابط کاربریش و طراحیش ایرانیه…شاید خیلیا بگن که آقا این گوشی چینیه دارن به اسم ایرانی میدن بهمون…ولی نه! الان خود شیایومی هم طراحی و رابط کاربریش و بعضا صفحه نمایشاشون رو چین تولید میکنه و اونا دوربین گوشی و قطعات دیگش مثل سخت افزار گوشی و بلندگو و میکروفون و … رو از کشورهای دیگه میارن و مونتاژ میکنن به اسم گوشی ملی ایران میفروشن
    همه جای دنیا همینطوریه…فقط و فقط اپله که همه چیزش بومیه..
    واقعا این گوشی که اولین گوشیِ یه کشور تحریمه واقعا عالیه و ما ایرانیا وظیفمون حمایت از اونه…
    نه اینکه بومی سازی بشه و دیگه سامسونگ و شیایومی و انر و بقیه نیاد تو ایران … بلکه در کنار اونها ، با حمایتمون کاری کنیم که بتونیم با تولیدهای خودمون با برترین ویجتهای دنیا رقابت کنیم…
    فکر میکنین شیایومی تو ۱۵ سال چطوری شد شیایومی؟ بخاطر حمایت مردم از برند ملیشون..هر چند دوربینش مال سونی یا سامسونگ بود و پردازندشو شرکتهای دیگه میدادن و …
    ان شا الله با حمایتامون ، بشیم یکی از قطبهای ساخت گوشی و ویجت های هوشمند ، چون اندک کشوری هست کهاقدام به تولید گوشی کنه

    پاسخ

    داداش اپل اپل که هیچ چیزی تولید نمیکنه فقط قیافه آیفون شو ساخته وسایل آیفون بیشتر شون مال سامسونگ شرکت چینی هست

    پاسخ

    عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو …
    نگفتی واسه این آینه ی حموم چند میلیون دلار ارز 4200 تومنی از جیب این مردم بیچاره رفته
    این گوشی بی پدر مادره هندی هست چینی هست و یتنامی هست … بعد میایید به عنوان تولید وطنی این آشغال رو قالب میکنید .. مردم دیگه انقد ازین بازیها دیدن دیگه گول نمیخورن .. گوشی که اول 14 میلیون بود الان شده 6 میلیون !!!!!!!!! چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟ چون داستان داره ، بی کیفیت ، بی هویت ، و شنود هم‌کهدداره ،،،،، برو داداش از داریا بیرون ودنبال یه کار دیگه باش ..

    پاسخ

    ایرانی نیست چینیه

    پاسخ

    خیلی عالیه ارزش خرید داره.

    پاسخ

    شنیدم چند تا باگ و گیر تو آپدیتش اخیرا برطرف شده اگه درست باشه و بعد از فروش از جنبه های سخت و نرم هم ساپورت بشه مردم میخرن چراکه نه؟ چون به لحاظ قیمت و سخت افزار جذاب به نظر میرسه ولی این رو کاغذه باید دید درعمل هم همینه؟! بهرحال اعتبار چیزیه که آسون بدست نمیاد اما آسون میپره داریا باید از چند تا خان دیگه هم بگذره
    بالاخره سام و شیا هم اعتبارشونو از شکم مادر که باخودشون نیاوردن قارداش
    من خودم همیشه از برندهای معتبر میخرم اما با دیدن مشخصات بند انگار داره به آدم چشمک میزنه بیا

    پاسخ

    موبایل های برندهای سامسونگ و شیا صد برابر از این ها بهتر است وحتی با این اندروید ناشناخته می توانند از شما جاسوسی کنند

    پاسخ

    داداش الا فکر کردی از روی اپلیکیشن ها نمیتونن کاری کنن؟
    مومن تو با خط هم پیام بدی راحت رصد میشی فرقی به حالشون نمیکنه ایرانی بخری یا خارجی…
    الا اپل رو چرا هی منع میکنم و پارازیت میندازن چون اونو نمیشه کاریش کرد اندروید راحت جاسوسی می‌کنه

    پاسخ

    به هیچ عنوان نخرید گول تبلیغات را نخورید،فقط سامسونگ و شیائومی

    پاسخ

    نه اتفاقا بخرید با این قیمت و مشخصات عالیه

    پاسخ

    اقا عالیه من گوشی شناس هستم حرفه ای و بیخود نظر نمیدم در یک کلام نسبت به پولی که پرداخت میشه واقعا گوشی معرکه ایه من چندتا خریدم برای اطرافیان حتی یک نفر ناراضی نیست هر چند رابط کاربریش جدید و ناشناخته ست ولی بسیار روون و تمیزه وکار باهاش لذت بخش،هر چند نرم افزار هنوز جای کار داره ولی آپدیتهای بسیار مفید و خوبی داده داریا من که از تمام جهات راضی هستم

    پاسخ

    گوشی موبایل داریا باند یکی از بد ترین برند دنیاست پیشنهاد من گوشی های سامسونگ و شیائومی است سامسونگ هند و شیئومی چین این دو برند عالین نسبت به نکبت داریا

    پاسخ

    من دارمش خیلی عالیه تو با 6 میلیون نمیتونی گوشی 256 و رم 8 پیدا کنی که صفحش هم امولد باشه و سخت افزار قوی داشته باشه این گوشی با یه گوشی 13 میلیونی رقابت می‌کنه قیمتشم عالیه همه مردم فکر میکنن جنس ایرانی بده و اگه کسی هم جنس خوب درست کنه بازم میگن نه چون ایرانیه بده و مردم فکر نمیکنن که ایران هم می‌تونه جنس خوب درست کنه

    پاسخ

    به این میگن خود تحقیر بدبخت که اگه همه بگن ایرانی خوبه این چون با خودش مقایسه می‌کنه که هیچ اعتماد به نفسی نداره و بی عرضه بودن خودش انداخته گردن ایرانی بودن و دولت بقیه آفرین به هرچی با غیرت و ایرانی امیدوار

    پاسخ

    من خودم گوشیو دارم هیچی کم نداره کیفیت عکس هاش رنگش عالیه
    در ضمن کالاف دیوتی رو با ته گرافیک اجرا می کنم تا حالا هنگ نکرده حافظه اش هم 256 که اصلا محدودیتی نداره و سیستم عاملش هم کاملا حس پیکسل رو داره
    باتری هم هر ده دقیقه یک درصد کم میشه

    پاسخ