coinex
راهنمای خرید تکراتو

عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی ؛ یاکوزاهای وارداتی به زودی در بازار ایران

ظراهراً به زودی شاهد عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی به بازار ایران خواهیم بود. بدین‌ترتیب دو خودرو وارداتی ژاپنی نیز در طرح‌های فروش فعال خواهند شد.

با ورود محموله‌ جدید خودروهای وارداتی، به نظر می‌رسد باید منتظر عرضه این خودروها باشیم. البته فعلاً عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی مورد بحث است که به تازگی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه به کشور وارد شده‌اند.

اینکه این خودروها در سامانه یکپارچه خودروهای واردانی عرضه خواهند شد یا بورس کالا و یا توسط خود شرکت واردکننده، هنوز اطلاعاتی در دست نیست؛ اما به نظر می‌رسد فعلاً مبدأ اصلی فروش این دو خودرو، سامانه یکپارچه باشد. به هر حال باید منتظر عرضه خودروهای جدید سوزوکی و ورود آنها به بازار خودرو ایران باشیم.

بیشتر بخوانید: پژو پارس رسماً توقف تولید شد؛ 23 در شکوه کامل

عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی

سوزوکی فرانکس و جیمنی دو شاسی بلندی هستند که توسط راساموتور به کشور وارد شده‌اند. تصاویری از این خودروها در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می‌رسد مقدمات کار در حال انجام است.

قیمت سوزوکی فرانکس حدود ۱۵ هزار دلار و قیمت جیمنی تقریباً ۳۴ هزار دلار است که به ترتیب به پول ایران ۸۵۵ میلیون و ۱.۹ میلیارد تومان می‌شود.

مشخصات فنی سوزوکی فرانکس

سوزوکی فرانکس وارداتی قرار است با یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی و یک موتور برقی کوچک ۱۲ ولتی عرضه شود. به این ترتیب پس فرانکس راسا موتور مجهز به پیشرانه هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid خواهد بود. این دو موتور الکتریکی و بنزینی در مجموع می‌توانند ۱۰۲ اسب‌بخار توان و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلوی خودرو تحویل دهند. توجه داشته باشید که دقیقاً از همین مشخصات فنی فرانکس برای ویتارا واردتی نیز استفاده شده با این تفاوت که ویتارا دو دیفرانسیل است.

عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی

مشخصات فنی سوزوکی جیمینی

سوزوکی جیمنی وزن خالصی در محدوده ۱۰۹۰ تا ۱۱۳۵ کیلوگرم را دارد و در کلاس یک SUV سه‌در قرار می‌گیرد و به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۲ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ‌های جلو و عقب می‌رساند. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این شاسی‌بلند آفرودی حدود ۱۵ تا ۱۵.۵ ثانیه است و می‌تواند مصرف سوخت بهینه کمتر از ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

نسخه وارداتی سوئیفت احتمالاً به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که می‌تواند ۸۸ اسب‌بخار توان و ۱۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو تحویل دهد.

عرضه سوزوکی فرانکس و جیمینی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص واردات و عرضه خودروهای سوزوکی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر