;
coinex

شیائومی 14 اولترا (Xiaomi 14 Ultra) به عرضه جهانی رسید

شیائومی 14 اولترا پس از عرضه در بازار چین حالا برای ورود به بازار جهانی آماده شده است. این گوشی نسبت به نسل قبلی در مشخصات و طراحی به طرز قابل توجهی بهبود یافته است.

طبق برنامه از پیش اعلام شده، امروز شیائومی از گوشی پرچمدار Xiaomi 14 Ultra در بازارهای جهانی رونمایی کرد. این دستگاه در کنار نسخه پایه یعنی شیائومی 14 و سایر محصولات این شرکت در رویداد جهانی موبایل 2024 بارسلونا معرفی شده است.

این گوشی که در اوایل این هفته در چین عرضه شد، نسبت به مدل قبلی خود یعنی Xiaomi 13 Ultra از تغییرات جزئی اما تاثیرگذاری در طراحی برخوردار است. حتی مشخصات سخت افزاری هم ارتقا یافته است. این دستگاه با جدیدترین تراشه، سنسور دوربین با کیفیت‌تر و … وارد بازار خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات شیائومی 14 اولترا

پرچمدار جدید شیائومی در نگاه اول مانند مدل قبلی خود به نظر می‌رسد، با این حال، یک سری تفاوت‌های ظریف و جزئی وجود دارد که با کمی دقت و ریزبینی کاملا محسوس هستند. برای مثال، ماژول دوربین دایره‌ای شکل اکنون مانند دوربین‌های واقعی دارای طراحی پله‌ای است و قاب بیشتر به سمت پنل پشتی کشیده شده است.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش خمیده 6.73 اینچی اولد (LTPO) با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل (QHD+)، تراکم پیکسلی 522 پیکسل در اینچ، عمق رنگ 12 بیتی و نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتز است. این نمایشگر از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision)، حداکثر روشنایی 3000 نیت، فناوری کاهش نور PWM با فرکانس 1920 هرتز و فناوری کاهش نور DC پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 14 اولترا

شیائومی 14 Ultra به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز شده و در کنار آن از رم LPDDR5x، حافظه داخلی UFS 4.0 و سیستم خنک‌کننده مایع بهره می‌برد. بخش نرم افزار گوشی نیز بر پایه رابط کاربری HyperOS مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 کار می‌کند. منبع تغذیه یک باتری 5300 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سیمی 90 واتی، شارژ بی‌سیم 80 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند.

در پنل پشتی یک ماژول دوربین چهارگانه از برند لایکا قرار گرفته که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابر و یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابر تشکیل شده است. در جلو نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در داخل سوراخ پانچ مرکزی تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات برجسته Xiaomi 14 Ultra می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، شبکه اتصالی 5G، وای‌فای 7، بلوتوث 5.4، GNSS ،NFC، پورت USB 3.2 Gen2، فرستنده مادون قرمز (IR blaster)، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، بلندگوهای استریو دوگانه، موتور لرزش خطی محور ایکس و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب اشاره کرد.

قیمت شیائومی 14 اولترا

قیمت مدل اولترا شیائومی 14 با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی برابر 1499 یورو است. این گوشی در رنگ‌های سیاه و سفید با پشتی چرمی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت این دستگاه ممکن است که در بازارهای مختلف متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر