;
coinex

شیائومی و لایکا برای توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند با هم همکاری می‌کنند

شیائومی و لایکا قرار است طی تفاهم‌نامه‌ای، با همکاری یکدیگر موسسه‌ای برای طراحی، توسعه و تولید دوربین گوشی‌های هوشمند راه‌اندازی کنند.

شیائومی، یکی از شرکت‌های پیشرو گوشی‌های هوشمند در جهان، و Leica Camera AG مشترکاً تأسیس مؤسسه اپتیکال Xiaomi x Leica را اعلام کردند. تاسیس این موسسه نقطه عطف قابل توجهی در صنعت گوشی‌های هوشمند است. این موسسه با فناوری نوری در هسته خود، آماده است تا مجموعه ای از علوم بین رشته ای یکپارچه، از جمله تصویربرداری دیجیتال و فناوری‌های هوش مصنوعی را متحد کند.

ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


همکاری شیائومی و لایکا برای توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند

مؤسسه اپتیکال شیائومی و لایکا، بر اساس کار اولیه خود، به طور مشترک در حال توسعه یک استاندارد صنعتی پیشگامانه برای عملکرد نوری در دستگاه‌های تلفن همراه است که هم از نظر فناوری و هم از نظر تجربه کاربر، سطح بالایی را بالا می‌برد. این ابتکار تاکید زیادی بر فلسفه، فناوری و تجربه کاربر دارد. Xiaomi 14 Ultra، یک پرچمدار جدید در تصویربرداری موبایل، به عنوان اولین نقطه عطف در تکامل عملی این استاندارد عمل خواهد کرد و قرار است با عرضه برنامه ریزی شده در ماه جاری، عملکرد نوری بی نظیری را در زمینه تصویربرداری موبایل ارائه دهد.

مؤسسه نوری Xiaomi x Leica به طور مداوم نوآوری عمیق در فناوری نوری تصویربرداری موبایل را ترویج خواهد کرد و هدف آن ایجاد یک سیستم نوری تصویربرداری موبایل پیشرفته در این دوره از عکاسی با موبایل است. این مؤسسه با بهره گیری از نقاط قوت اصلی لایکا و شیائومی، بر چهار فاکتور فنی اصلی تمرکز دارد: طراحی لنزهای نوری بسیار دقیق در فرم فشرده، دستیابی به عملکرد ایده آل در عکاسی محاسباتی، رعایت دقیق ترین استانداردهای نوری برای لنزها، و انجام تحقیقات و تحقیقات استفاده از تکنولوژی پیشرفته اپتوالکترونیک.

Xiaomi and Leica announce a joint venture optical institute

برای دستیابی به این هدف، شیائومی و لایکا منابع قابل توجهی را سرمایه گذاری کرده اند و تیم مشترکی متشکل از 200 متخصص را تشکیل داده اند. پیتر کاربه، طراح اپتیکال افسانه‌ای پشت لنزهای نسل چهارم لایکا از جمله طرح‌های نمادین مانند Noctilux و سری APO، به عنوان متخصص اپتیکال خدمت خواهد کرد. Zeng Xuezong، معاون ارشد گروه شیائومی و رئیس بخش تلفن همراه شیائومی، به عنوان مدیر خدمت خواهد کرد. یی یان، رئیس تیم فنی نرم افزار گروه شیائومی، و وانگ ژوانران، مدیر کل بخش دوربین شیائومی، به عنوان معاون مدیر فعالیت خواهند کرد.

شیائومی از منابع تحقیق و توسعه قوی برای موسسه پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، سه آزمایشگاه بزرگ در پکن برنامه ریزی شده است که بر روی سخت افزار دوربین، تصویربرداری، و ارزیابی کیفیت تصویر عینی و ذهنی تمرکز دارند. این آزمایشگاه‌ها با مساحت 2644 متر مربع از بهترین، بزرگترین و خودکارترین آزمایشگاه‌های دوربین خواهند بود.

شریک و رئیس گروه شیائومی، ویلیام لو، اظهار داشت: “برای بیش از صد سال، لایکا متعهد به ایجاد لنزهای نوری در سطح جهانی است، که مظهر طراحی پیچیده مهندسی اپتیکال و صنعت ساخت عالی است. شیائومی معتقد است که “نور، پایه و اساس تصویرسازی است و هسته و سنگ بنای “دادن حس عمق به واقعیت” است. از طریق موسسه اپتیکال Xiaomi x Leica، ما بیشتر از نقاط قوت هر دو طرف استفاده خواهیم کرد، به طور مداوم مرزهای قابلیت‌های نوری تصویربرداری موبایل را گسترش خواهیم داد و به طور مداوم در عصر تصویربرداری موبایل پیشرو خواهیم بود.”

ماتیاس هارش، مدیرعامل Leica Camera AG، بیان کرد: «همکاری ما با شیائومی در دو سال گذشته واقعاً قابل توجه بوده است. با هم، ما با موفقیت تجربه عکاسی نمادین لایکا را در دنیای تصویربرداری موبایل ادغام کرده‌ایم، که نمونه‌ای از لنزهای نوری Leica Summilux با مهندسی مشترک ما است. سیستم نوری در Xiaomi 14 Ultra نشان‌دهنده آخرین نقطه عطف مشترک ما است که قرار است نسل بعدی تصویربرداری نوری موبایل را به عنوان برترین لنزهای Summilux در تلفن همراه تا به امروز رهبری کند. اپتیک با میراثی که بیش از یک قرن را در بر می‌گیرد، میراث فنی لایکا را تجسم می‌بخشد. از طریق تأسیس مؤسسه اپتیکال شیائومی x لایکا، ما آماده هستیم تا تیم‌های رده بالای هر دو طرف را در زمینه اپتیک گرد هم آوریم. ما با هم به پیشروی یک عصر جدید در اپتیک تصویربرداری موبایل، فراتر رفتن از مرزهای تصویربرداری موبایل و ایجاد یک سیستم نوری تصویربرداری موبایل پیشرفته متناسب با دوران معاصر خود اختصاص داده ایم.”

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد همکاری شیائومی و لایکا برای توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: xiaomi

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر