;
coinex

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 1403

اولین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، در ماه‌های اخیر در وضعیت خوبی به سر می‌برد. با این حال، علاقمندان به خرید بیت‌کوین نگران این هستند که فرصت را از دست داده باشند و نمی‌دانند که سال 1403 سال خوبی برای بیت کوین خواهد بود یا خیر. هرچند اخبار و تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که سال 1403 سال بدی برای بیت کوین نیست.

با ما همراه باشید تا پیش‌بینی بیت کوین در سال ۱۴۰۳ را مرور کنیم و ببینیم چرا تحلیل‌گران معتقد‌ند که این ارز دیجیتال در سال 1403 شرایط خوبی خواهد داشت. ‎‌

پیش بینی بیت کوین در سال ۱۴۰۳ (2024)

سال 2023 سالی بود که مقامات قضایی آمریکا علیه ارزهای دیجیتال قوانینی را تصویب کردند و قیمت بارها کاهش پیدا کرد. سال 2024 اما با خبر خوش تایید صندوق‌های ETF بیت کوین شروع شد. با این حال، این تنها اتفاق خوب نیست و رویدادهای بزرگتری برای بیت کوین قرار است در سال 1403 رخ بدهد که مهم‌ترین آن‌ها هاوینگ یا رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است. این رویداد معمولا باعث رشد ناگهانی قیمت خواهد شد. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در سال 1403 به شکل فوری و قبل از صعود قیمت را دارید، ایرانیکارت گزینه مناسبی برای خرید فوری است.

 

آیا قیمت بیت کوین در سال 1403 رشد می کند؟

پیش‌بینی‌های اکثر کارشناسان خارجی نسبت به آینده بیت کوین در سال آینده مثبت است. نهادهای قانونی آمریکا با تصویب ETF و تعیین تکلیف پرونده‌های صرافی‌های بزرگ FTX و بایننس نشان دادند که قرار نیست سال بعد هم بازار به خاطر تصمیمات آن‌ها ریزشی باشد. در حال حاضر سرمایه‌گذاران سنتی در بازار بورس آمریکا از طریق این صندوق‌ها بیت کوین می‌خرند و این باعث افزایش شدید تقاضا برای بیت کوین در سال آینده خواهد شد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال فروش دارایی خود در صندوق‌های ETF طلا برای خرید بیت کوین هستند. در حال حاضر ارزش بازار بیت کوین به خاطر این تقاضا افزایش پیدا کرده و از مرز 1 تریلیون دلار گذشته است که فقط 1 بار و آن در بازار صعودی سال 2021 تکرار شده بود.

آیا قیمت بیت کوین در سال 1403 رشد می کند؟

طرفداران بیت کوین معتقد هستند که پیش بینی بیت کوین در سال ۱۴۰۳ به سمت صعود قیمت است و اثر این افزایش تقاضا برای بیت کوین هنوز روی قیمت به خوبی لحاظ نشده است. علت این ادعا این است که برخی از شرکت‌های بورسی در حال فروش بیت کوین‌های قبلی هستند تا حساب‌های خود را صاف کنند و این فروش‌ها با خریدهای سرمایه‌گذاران در بورس آمریکا خنثی می‌شود. این افراد ادعا می‌کنند که سال 1400 (2024) به خوبی اثر این رشد تقاضا دیده خواهد شد و بیت‌کوین رشد قیمت زیادی خواهد داشت.

صندوق ETF بیت کوین، محرک صعود قیمت
صندوق ETF بیت کوین، محرک صعود قیمت

تحلیل قیمت بیت کوین در سال 1403

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مرحله آغاز بازار صعودی است. بیت کوین در صورت رشد در ماه‌های آینده، سقف قیمتی قبل یعنی 64000 را خواهد شکست و برای اولین بار وارد محدوده قیمتی بالای 67 هزار خواهد شد.

معمولا قیمت بیت کوین قبل از رویداد هاوینگ به 70 درصدیِ بالاترین قیمت خود می‌رسید. با این حال، این بار، به 25 الی 30 درصدی بالاترین قیمت رسیده که انحراف از الگوی معمول را نشان می‌دهد. پیش بینی بیت کوین در سال ۱۴۰۳ از نظر تکنیکال هم نشان می‌دهد که روند قیمت بیت کوین صعودی است.

سطوح فیبوناچی هم همین را نشان می‌دهد. قیمت بیت کوین در حال حاضر، بالاتر از میزان رشد قیمت در سال‌های قبل است. به طور معمول، بیت کوین از الگوی بالا رفتن به سطوح فیبوناچی 50% تا 61.8% پیروی می‌کند و سپس به سطح 23.6% برمی‌گردد. اما در حال حاضر، بیت کوین از سطح 61.8 درصد عبور کرده است.

آیا بیت کوین در سال 1403 به 100 هزار دلار می رسد؟

در ژانویه 2014، بیت کوین تقریباً 800 دلار ارزش داشت. از ژانویه 2024، ارزش آن بیش از 42000 دلار شده است. این نشان دهنده افزایش قیمت بیشتر از 5150 درصد و بازده سالانه بیش از 135 درصد در هر سال در دهه گذشته است. اگر بیت کوین در بازده متوسط سالانه خود همان نرخ افزایش را تجربه کند، احتمال این که در سال 1403 به 100 هزار دلار برسد وجود دارد.

برخی از کارشناسان فکر می‌کنند که بیت کوین می‌تواند با سرعت بیشتری نسبت به گذشته رشد کند. برای مثال فرانک هلمز، رئیس اجرایی HIVE Digital Technologies، می‌گوید: « می‌توانیم شاهد 4 برابر شدن قیمت بیت کوین در 12 ماه آینده باشیم».

با این حال، باید این نکته را در نظر گرفت که خود سطح 67 هزار دلار یک سطح مقاومتی بسیار سخت است و ممکن است قیمت بیت کوین بارها به این نقطه برسد و ریزش کند. همچنین این مسئله را نیز باید در نظر گرفت که قیمت بیت کوین معمولا با فاصله 6 ماه تا یکسال بعد از هاوینگ سقف تاریخی جدیدی ثبت می‌کند.

تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین در سال 2024

رویداد هاوینگ، یک قانون در کدهای بیت کوین است که به صورت خودکار بعد از استخراج تعداد مشخصی از بلاک‌ها، پاداش استخراج به ماینرها را نصف می‌کند. از آن جایی که بیت کوین‌های جدید فقط از طریق استخراج ایجاد می‌شوند، این رویداد باعث نصف شدن عرضه بیت کوین می‌شود. کاهش عرضه هم همیشه قیمت یک دارایی را بالاتر خواهد برد.

رویدادهای قبلی هاوینگ نشان می‌دهد که این اتفاق محرک شروع یک بازار صعودی جدید و شکستن سقف‌های قبلی قیمت است. این رویداد هاوینگ که در اردیبهشت ماه 1403 اتفاق خواهد افتاد، چهارمین رویداد هاوینگ است. سه رویداد قبلی بدون هیچگونه استثنایی باعث رشد چند برابری قیمت بیت کوین و آغاز یک بازار صعودی برای کل ارزهای دیجیتال بوده است. به همین دلیل پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 1403 با توجه به رویداد هاوینگ، به سمت رشد قیمت است.

نمودار رشد قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ
نمودار رشد قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

نظر کارشناسان درباره قیمت بیت کوین در سال 1403

کارشناسان نظرات مختلفی در مورد درصد رشد قیمت بیت کوین دارند اما تقریبا اکثر آن‌ها به صعودی بودن این قیمت باور دارند.

–        پیش‌بینی PlanB

تحلیل‌گر بسیار مشهوری به نام PlanB در توییتر نظرات و پیش‌بینی‌های نسبتا دقیقی به بیت کوین داشته است. این بار PlanB پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در چهار سال آینده به 524000 دلار برسد و احتمالا در سال 1403 به قیمت 100 هزار دلار می‌رسد.

–        پیش‌بینی Blockware Solutions

تحلیلگران شرکت تحلیل داده Blockware Solutions پیش‌بینی می‌کنند که هاوینگ بیت کوین در سال 2024 می‌تواند قیمت را به رقم خیره کننده 400000 دلار برساند.

–        پیش‌بینی صندوق سرمایه گذاری جهانی VanEck

صندوق سرمایه گذاری جهانی VanEck پیش‌بینی‌هایی را برای سال 2024 انجام داده است که نشان می‌دهد بیت کوین می‌تواند تا سه ماهه چهارم سال 2024 به بالاترین حد خود برسد و سقف 67 هزار دلار را بشکند.

–        پیش‌بینی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، نویسنده و کارشناس مشهور مالی که از طرفداران بیت کوین است پیش‌بینی صعود قیمت را دارد و می‌گوید تا ژوئن ۲۰۲۴ قیمت به ۱۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد. او اعلام کرده که کاهش رشد قیمت طلا و هجوم سرمایه‌گذاران به سمت بیت کوین یکی از علت‌های اصلی این رشد قیمت در سال آینده میلادی خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب به پیش بینی بیت کوین در سال ۱۴۰۳ پرداختیم و دیدیم چرا این ارز دیجیتال در آستانه رشد قرار دارد. رویداد هاوینگ به صورت تاریخی همیشه باعث افزایش قیمت بیت کوین با کاهش عرضه شده است. حالا افزایش تقاضای بیت کوین هم با تصویب صندوق‌های بورسی بیشتر شده است. در مجموع به نظر می‌رسد بیت کوین در سال 1403 گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

اگر قصد خرید بیت کوین به صورت امن و فوری دارید، صرافی ایرانیکارت این امکان را برایتان فراهم کرده است؛ همچنین برای حفظ امنیت دارایی های دیجیتال خود همیشه باید جرو اولین اولویت های هر تریدر و هولدری باشد پیشنهاد میکنیم مقاله “انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال” که در همین راستا نگاشته شده ایت را مطالعه کنید. پشتیبانی 24 ساعته، کارمزد بسیار پایین و خرید فوری از جمله ویژگی‌های این صرافی است که باعث شده برای خریداران تازه‌وارد و حرفه‌ای بهترین گزینه برای خرید باشد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر