coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزارت صمت: فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو تخلف است

با اعلام وزارت صمت، فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو تخلف است. خرید و فروش حواله خودرو در روزهای گذشته به اوج رسیده و یک نابه سامانی در بازار خودرو پدید آورده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به خرید و فروش حواله‌های خودرو و در دسترس قراردادن کد ملی افراد دارای حواله در اختیار خریداران، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو تخلف است. این وزارتخانه پیش‌تر و در دوران قبل از سامانه یکپارچه هم این هشدار را بارها صادر کرده است، اما می‌بینیم که هیچگونه نتیحه‌ای نداشته است.

فروش حواله خودرو با کدملی در حال حاضر یک عمل هنجارشکنانه تلقی می‌شود؛ چرا که یک نوع دلالی خودرو محسوب شده که منجربه افزایبش قیمت خودرو، به خصوص خودروهای داخلی و همچنین نابه سامانی در بازار خودرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: فراخوان واریز وجه متقاضیان پژو پارس ؛ نوبت دهی جدید آغاز شد

فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو ممنوع است

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، بدین وسیله ضمن تاکید بر عدم وجاهت قانونی چنین اقداماتی، به اطلاع عموم می‌رساند که هرگونه واگذاری (فروش) کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبت‌نام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.»

فروش کارت ملی برای واردات و ثبت نام خودرو ممنوع است

در این اطلاعیه آمده است:

ضمناً بر رفتار افراد هنجارشکن نیز (اشخاصی که مبادرت به سوءاستفاده از کد ملی سایرین می‌کنند) مسئولیت حقوقی و کیفری جاری خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین، مانع از هرگونه سوء‌ استفاده در این خصوص شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص فروش حواله خودرو با کدملی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر