;
coinex

پرتاب 4 فضانورد به فضا با موشک فالکون 9 ؛ مأموریت کرو-8 ناسا آغاز شد [+ویدئو]

اسپیس ایکس گزارش کرد که راکت فالکون 9 را به همراه 4 فضانورد و کپسول دراگون به فضا پرتاب کرده است. مأموریت کرو-8 ناسا امروز صبح آغاز شد.

فالکون 9 امروز ساعت 07:23 صبح به وقت ایران (10:53 شب به وقت محلی) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، کیپ کاناورال، به فضا پرتاب گردید. بخش‌های این فضاپیما در حدود 2.5 دقیقه پس از پرتاب از یکدیگر جدا شدند و پس از 5 دقیقه، بخش مرحله اول با بازگشت به کیپ کاناورال، با موفقیت فرود آمد.

بیشتر بخوانید: تانک مرکاوا چیست ؟

موشک‌های راکت فالکون 9 طی دو مرحله و به فاصله 2.5 دقیقه بعد از پرتاب جدا شده. طی گزارش space حدود پنج دقیقه بعد از آن، مرحله اول در کیپ کاناورال به زمین بازگشت و دویست و چهارمین فرود تقویت کننده متوالی شرکت را انجام داد. سپس، 12 دقیقه و 15 ثانیه پس از بلند شدن، مرحله بالایی فالکون 9، کپسول خدمه دراگون مأموریت، به نام Endeavour را در مدار پایین زمین (LEO) مستقر کرد.

در مأموریت کرو-8، چهار فضانورد شامل «متیو دامینیک»، «مایکل برات» و «جینت اپس» از ناسا و «الکساندر گربنکین» از راسکوسموس شرکت دارند. مایکل برات به عنوان سومین پرواز فضایی خود، در حالی که بقیه اعضای گروه برای اولین بار به فضا می‌روند، حضور دارد.

مأموریت کرو-8، در واقع سیزدهمین مأموریت سرنشین‌دار اسپیس ایکس و هشتمین مأموریت سرنشین‌دار آنها برای ناسا در چارچوب «کرو کامرشال» است. این شرکت تاکنون  در مجموع 50 نفر انسان را به مدار فرستاده است.

بیشتر بخوانید: 

لطفا نظرات خود را درباره‌ی مأموریت کرو-8 ناسا با تکراتو و کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر