;
coinex

42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش الحاق شد؛ [+لیست تجهیزات]

امروز در یک مراسم ویژه 42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش اضافه شد. این سلاح‌ها شامل تجهیزات ناوشکن، بالگردهای جدید، سامانه ‌های دریایی و زیردریایی و غیره می‌شوند.

صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان عالی رتبه ارتش در منطقه بندعباس، 42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ازتش اضافه شد. این مراسم ویژه در منطقه یکم امامت بندعباس برگزار شد و جدیدترین دستاوردهای صنعت نظامی کشور را به رخ کشید. از تجهیزات و دستاوردهای جدید ارتش می‌توان به انواع سامانه دریایی و زیردریایی، بالگردهای جدید و پیشرفته، ناوشکن‌های موشک‌انداز، هواناو ارتش و تعدادی دیگر نام برد. در ادامه مطلب برخی از این تجهیزات نظامی جدید نیروی دریایی ارتش را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ویژگی سامانه های موشکی آرمان و پدافند آذرخش ؛ عملیات پدافندی و شلیک آرمان و آذرخش [+فیلم]

الحاق 42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش

مراسم الحاق تجهیزات رزمی دفاعی صبح چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در منطقه یکم امامت بندرعباس به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی با حضور فرماندهان این نیرو برگزار شد.

در حال حاضر همزمان ۴ ناوگروه نیروی دریایی در عمق اقیانوس‌ها در حال حراست از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران هستند.

دستاوردهای اخیر نیروی دریایی ارتش با تلاش سلسله مراتب فرماندهی این نیروی در همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی و صنعتی داخلی با هدف کسب آمادگی دفاعی محقق شده است.

امیردریادار دوم عباس فاضل نیا، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در مراسم الحاق و بهره‌برداری از این دستاوردها گفت: «بازآماد و الحاق هشت فروند یگان شناور رزمی سطحی و پروازی شامل ناوهای موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران نیزه و خدنگ، ۲ فروند شناور آذرخش و یک فروند راکت‌انداز ریپ، بالگرد مین روب‏ و یک فروند هواناو بخشی از این تجهیزات دفاعی جدید است.»

وی افزود:

تجهیز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به پهپاد کابلی ۳۰۵ و پهپاد سنجر ۱۲ لانچره و ارتقای پهپاد باور ۵ به سیکر راداری، رونمایی و بهره‌برداری از ۱۴ دستاورد نوین در حوزه تسلیحات رزم دریایی نظیر تجهیز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به نخستین سامانه پدافند هوایی برد متوسط صیاد ۳ و سامانه پدافند هوایی و دفاع نقطه‌ای کمند، افزایش لانچرهای پرتاب موشک‌های کروز ناوشکن البرز، تجهیز هواناو ۱۰۴ به سامانه موشکی نصیر، موشک کروز تهاجم زمینی اژدر والفجر و اژدر الکتریکی مین‌رونده هوشمند بومی و گلوله‌های توپ دریایی کالیبر ۷۶ و ۳۰ میلیمتری شهید قهرمانی با توان انفجاری بالا، سایت تکنیک موبایل موشک راهبردی طلاییه، طراحی و تولید باتری اژدرهای الکتریکی سلاح‌های زیر سطحی بخش دیگری از این دستاوردها است.

الحاق 42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش
42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش الحاق شد

وی با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از ۱۶ دستاورد حوزه سامانه‌ها و حسگرهای رزم دریایی اضافه کرد: «اشراف اطلاعاتی و مصونیت بخشی به تجهیزات دفاعی نظیر رادار بومی و دریایی دریابان، رادار تاکتیکی ارتفاع کم، دریادار با قابلیت تاب‌آوری بالا در جنگ‌های الکترونیکی، سامانه جامع کنترل آتش شناورهای زیر سطحی، سونار کلاس ۳۰۰ ناوشکن البرز سونار کلاس ۴۰۰ زیردریایی‌های کلاس طارق، تجهیزات اکسیژن‌ساز در شناورهای زیر سطحی، سامانه سونار غواص یاب، سامانه اخلال و فریب راداری، سامانه کشف و شناسایی و مانیتورینگ راداری، سامانه آفندی اخلالگر پرقدرت سامانه‌های ناوبری صیاد ۴، رادار کشف ریز پرنده کاشف، سامانه شنود و اخلال ارتباطی کیان ساحلی، سامانه شنود رهگیری و تعیین هویت سیگ سیگنال‌های اهداف دارایی و هوایی بینا ۱۰۶۰ و بازآماد سامانه‌های رانش یگان‌های شناور رزمی از دیگر دستاوردها است.»

دریادار دوم فاضل نیا تصریح کرد:

این دستاوردها و اقدامات با تلاش سلسله مراتب فرماندهی و تکیه بر اراده و تخصص کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی نخبگان صنعت دفاعی و متخصصان پرتلاش صنایع دریایی مراکز علمی و دانشگاهی و صنعتگران با هدف کسب آمادگی دفاعی در تراز ایران اسلامی و نیل به نیروی راهبردی به معنای جامع محقق شد تا مبین قدرت نظام ایران اسلامی و خاتمه هژمونی و سلطه آمریکا بر آبهای آزاد و تزلزل پایه‌های رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی در تمام اعصار باشد.

42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش الحاق شد
42 جنگ افزار جدید به نیروی دریایی ارتش الحاق شد

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم، در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: «این ناو‌ها بدست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش با تجهیزات و سامانه‌های موشکی، پدافندی، راداری و جنگ الکترونیکی جدید بومی متناسب با تهدیدات روز، بازسازی و به‌روزرسانی شده است.»

امیر دریادار ایرانی افزود:

امروز از موشک‌های کروز سطح به سطح، ساحل به دریا، اژدرها، سامانه‌های مخابراتی و جنگ الکترونیک، رادار‌های ارتفاع کم و بالا نیز در مجموعه بزرگ صنعتی کارخانجات نداجا رونمایی شد.

وی گفت: «رونمایی از موتور‌های بومی ۴ زمانه دیزلی پیشرانه ناو‌های رزمی پشتیبانی و ناوشکن‌ها با توان‌های دو هزار و ۷۰۰ اسب بخار، هزار و ۷۰۰، ۵۷۰ و ۱۷۰ اسب‌بخار هم از دیگر جلوه‌های مراسم امروز بود.»

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:

از رادار تاکتیکی سطحی و هوایی ارتفاع کم دریادار با قابلیت نمایش اهداف ثابت و متحرک و ضد عملیات جنگال دشمن نیز رونمایی شد.

علاوه بر الحاق تجهیزات و سامانه‌های جدید به نیروی دریایی ارتش، امروز تجهیزات و سامانه‌های بروز بالگردی، پهبادی و موشکی نیز، در هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: «پهپاد انتحاری آرش با برد بیش از دو هزار کیلومتر، پهباد انتحاری سیکری باور با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، پهباد پرسه‌زن و هوشمند انتحاری سنجر با قابلیت نصب و استقرار در ناو‌ها و ناوشکن‌ها، هواناو BH.۷ مجهز به موشک کروز نصیر با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر، هواناو SRN.۶ و بالگرد ترابری سنگین استالیون RH۳D از دیگر تجهیزات و سامانه‌های بروز است که به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص تجهیزات و جنگ‌افزارهای جدید ارتش ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بیان کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر