;
coinex

زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور اعلام شد

این روزها خیلی‌ها منتظر اعلام زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان هستند. براساس نامه وزارت علوم، تاریخ و شیوه برگزاری کلاس‌ها مشخص شده است.

دانش‌آموزان و دانشجویان در این روزها که پایان اسفند و سال 1402 نزدیک است، منتظراند ببینند که کلاس‌های مدرسه یا دانشگاه‌هایی که در آن مشغول تحصیل‌اند، تا چه تاریخی دایر است و چه زمان می‌توانند به نزد خانوده‌هایشان بازگردند. بدیهی‌است که برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها پس از تعطیلات نوروز از روز 14 فروردین آغاز می‌شود. اما آیا کلاسها غیرحضوری است یا حضوری؟

طبق نامه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان مشخص شده است.

لازم به ذکر است که در دوران کرونا و با توجه به ضرورت بکاگیری نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تمامی کلاسها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد. حال که تا حد بسیار زیادی از بحران کرونا در امان مانده‌ایم، بدیهی است که کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود. این مهم در نامه معاون آموزشی وزارت علوم نیز قید شده است.

بیشتر بخوانید: دانشگاه شریف و چند موسسه تحقیقاتی ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند

زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان اعلام شد

قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه ارسالی به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور تاریخ برگزاری کلاسها و شیوه برگزاری کلاسها قبل و پس از تعطیلات نوروز 1403 را ابلاغ کرد. در متن نامه نامه وی چنین نوشته شده است:

با عنایت به اهمیت اجرای با کیفیت فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای پایانی سال و هفته‌های پس از تعطیلات آغاز سال به استحضار می‌رساند؛ مطابق با مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در کلیه هفته‌های نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزاری کلاس‌ها صرفاً به صورت حضوری و پویا خواهد بود.

همچنین مورد انتظار است گزارشی از نحوه برگزاری حضوری کلاس‌ها در هفته‌های پایانی سال ۱۴۰۲ و انشاالله هفته آغازین پس از تعطیلات نوروزی را حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به این معاونت ارسال کنید.

زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان اعلام شد

کلاسها در روزهای آخر اسفند آنلاین نیست

علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم در واکنش به تصمیم برخی دانشگاه در برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان از هفته سوم اسفندماه، تاکید کرد:

طبق ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، همه کلاس‌های درس نیمسال دوم تحصیلی امسال دانشگاه‌های سراسر کشور در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیش از این برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی اعلام کرده بودند کلاس‌های درس دانشجویان از ۲۰ اسفندماه به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان عزیز لطفاً دیدگاه خود را از نحوه برگزاری کلاسهای دانشگاه قبل و بعد از نوروز 1403 بیان کنید. آیا شما موافق برگزاری کلاسها به صورت حضوری هستید یا موافق؟ منتظر نظرات شما هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر