;
coinex

دانشگاه تهران، ماهواره تحقیقاتی می‌سازد؛ امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه مسکو

دانشگاه تهران با همکاری دانشکاه مسکو مشغول ساخت ماهواره تحقیقاتی است. این خبر به تازگی بدست رسیده اما دو دانشگاه مدتی‌ست که بر روی این پروژه کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه تهران در یک نشست تخصصی با حضور مدیرعامل یک بانک دولتی اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه مسکو درخصوص ماهواره تحقیقاتی امضا کرده است. این پروژه مورد حمایت نهادهای داخلی و بین‌المللی قرار گرفته است و نمود آغاز چنین فعالیت‌های بزرگ و مهمی را می‌دهد.

ایران به عنوان یکی از 10 کشوری در جهان که توانایی پرتاب ماهواره به فضا را دارد، مدتی است که همکاری‌هایی را در این مورد با کشورهای دیگر آغاز کرده است. رئیس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که به زودی بتوانند مراحل ساخت ماهواره را تکمیل و آن را راهی جو زمین کنند.

بیشتر بخوانید: عملیات موفقیت‌آمیز اسپیس‌ایکس؛ استقرار ماهواره های استارلینک در مدار زمین

ماهواره تحقیقاتی دانشگاه تهران به زودی پرتاب می‌شود

سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در نشست مشترک با مدیرعامل یک بانک دولتی، لازمه موفقیت دانشگاه تهران در زمینه بین‌المللی را توجه همزمان به جنبه‌های فناوری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست.

ماهواره تحقیقاتی دانشگاه تهران به زودی پرتاب می‌شود

وی به تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه مسکو برای ساخت ماهواره تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: «فرآیند مطالعه و ساخت این ماهواره تحقیقاتی مشترک مدتی است که آغاز شده و امیدواریم در اسرع زمان به فضا پرتاب شود.»

رییس دانشگاه تهران گفت:

این پروژه مورد حمایت برخی نهادهای داخلی و بین‌المللی قرار دارد و برای توسعه این نوع فعالیت‌های فناورانه بین‌المللی آماده همکاری با نهادهای مالی و بانکی هستیم.

وی بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بر بستر دیپلماسی علمی تاکید کرد و با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران در سطح کشورهای منطقه و جهان از جمله عراق، سوریه، کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، گرجستان، امارات و هندوستان، از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در این بستر علمی و بین‌المللی استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ساخت ماهواره توسط دانشگاه تهران و دانشگاه مسکو چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر