coinex
راهنمای خرید تکراتو

دوربین شیائومی 14 در رتبه سوم بهترین‌های DxOMark قرار گرفت

در آزمایشی که DxOMark با دوربین گوشی‌های پرچمدار 600 تا 800 دلاری انجام داده، دوربین شیائومی 14 موفق شده که رتبه سوم را از آن خود کند.

طبق گزارش  DxOMark، شیائومی 14 یکی از بهترین دوربین‌ها را در میان گوشی‌های پرچمدار دارد. این گوشی پرچمدار شیائومی که به تازگی در بازار جهانی رونمایی شده، با قرار گرفتن در رتبه سوم، ثابت کرد که این شرکت در زمینه عکاسی پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی داشته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دوربین شیائومی 14 سومین دوربین برتر در میان گوشی‌های پرچمدار

در یکی از پلتفرم‌های بنچمارک دوربین، گوشی شیائومی 14 امتیاز 138 را به دست آورده است. این امتیاز با مجموع عکس‌های ثابت، بوکه، ویدیو، زوم و …. به دست آمده است. این رتبه‌بندی برای گوشی‌هایی انجام شده که قیمتی بین 600 تا 800 دلار دارند و به عبارتی گوشی‌های پرچمدار هستند. بنابراین قرار گرفتن در جایگاه سوم در میان چنین گوشی‌هایی کاری سخت و دشوار است.

دوربین شیائومی 14

همان‌طور که می‌دانید، Xiaomi 14 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر OIS، دیافراگم f/1.6 و لنز 1/1.31 اینچی برخوردار است. این دوربین با یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی با میدان دید 115 درجه و یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر OIS و فاصله کانونی 75 میلی‌متری همراهی می‌شود.

DxOMark پس از پایان آزمایش‌ها مدعی شده که در دوربین Xiaomi 14 نسبت به Xiaomi 13 پیشرفت‌ها و تغییرات مثبت زیادی دیده است. این پیشرفت‌ها به سنسور و دیافراگم بزرگ‌تر نسبت داده شده‌اند. در واقع عملکرد دوربین شیائومی 14 در شناسایی سوژه در شرایط مختلف، تراز سفیدی (کاملا طبیعی) و ثبت جزئیات دقیق چه در عکس و چه در فیلم به شدت مورد ستایش قرار گرفته است.

سطح نویز نیز در عکس‌ها بسیار پایین بوده و حتی سنسور تله فوتو هم در ثبت جزئیات عملکرد بسیار خوبی داشته است. با این حال، یک سری نقص‌هایی هم در دوربین شیائومی 14 وجود داشته که از میان آنها می‌توان به نویز در فیلم در شرایط نوری کم، کنتراست کم چهره در صحنه‌های پرنور و سایه‌اندازی در عکس‌های ثابت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره دوربین شیائومی 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر