;
coinex

رئیس پلیس فتا: خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و چهارشنبه‌سوری، خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی رونق گرفته است. اما این کار خلاف قانون است و منجربه برخورد قانونی خواهد شد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1402 و شب چهارشنبه‌سوری، ساخت و خرید و فروش مواد محترقه به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. هرساله شاهد هستیم که هزاران نفر بر اثر استفاده ناصحیح از این مواد جان خود را باخته و یا عضوی از بدن خود را از دست می‌دهند. امسال و در روزهای پیشین هم با وجود اینکه هنوز چند روزی تا چهارشنبه‌سوری باقی مانده، شاهد بروز حوادثی تلخ از ساخت و انبار کردن مواد محترقه بوده‌‌ایم. اما موضوع خرید و فروش این مواد هم به یک معذل تبدیل شده و شبکه‌های اجتماعی راهی آسان برای سوداندوزی در این مورد شده است.

سرهنگ معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت درخصوص خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی و آموزش ساخت این مواد توسط کاربران، هشدار داد و اعلام کرد که با مسببین این کار برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رواج کلاهبرداری با نام خبرگزاری های رسمی ؛ پلیس فتا هشدار داد

خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی خلاف قانون است

سردار سید داوود معظمی گودروزی، رئیس پلیس فتا تهران در خصوص خرید و فروش و مراحل ساخت مواد محترقه در فضای مجازی هشدار داد و گفت:

«علاوه بر تهدیدات جانی این موضوع، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش موادمحترقه در کمین هستند. افراد شیاد با ایجاد سایت‌ها و صفحاتی در زمینه خرید، فروش و آموزش نحوه تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم. لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.»

خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی خلاف قانون است

رییس پلیس فتا تهران همچنین اعلام کرد: «تاکنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت داشتند دستگیر و طبق قانون با آن‌ها برخورد شده است و پلیس فتا با سایر متخلفان در فضای مجازی نیز برخورد قاطعی خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص خرید و فروش مواد محترقه و امکان بروز حوادث ناگوار در شب چهارشنبه سوری چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر