;
coinex

ایجاد گرانش مصنوعی ،رویای جدید ایلان ماسک برای سفر به مریخ

ایجاد گرانش مصنوعی رویای جدید صاحب اسپیس ایکس است. به نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد برنامه بلند پروازانه دیگری را اجرایی کند.

اسپیس ایکس از ماه ها پیش خود را برای انجام سومین آزمایش مداری فضاپیمای عظیم استارشیپ که قرار است در 24 اسفندماه آغاز شود، آماده کرده است اما طبق معمول ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت برنامه های دیگری هم در سر دارد. او اظهار کرده است که استارشیپ در راه سفر به سمت مریخ یک چرخش کوچک، به منظور ایجاد گرانش مصنوعی خواهد داشت . مفهوم گرانش مصنوعی در سفینه‌های فضایی تاکنون تنها در کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی دیده شده بود.

بیشتر بخوانید: شکایت 128 میلیون دلاری از ایلان ماسک ؛ پاتک مدیران سابق توییتر به مالک ایکس

از بیش از یک قرن پیش، ایده ایجاد گرانش مصنوعی با استفاده از نیروی اینرسی در یک فضاپیمای دوار مورد مطالعه قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد ماسک قسد دارد تا یک ایده هیجان انگیز دیگر را عملی کند. تاکنون مشابه چنین ایده‌ای فقط در دنیای داستان‌های علمی تخیلی دیده شده بود. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، فضاپیمای دیسکاوری وان در فیلم 2001 یک ادیسه فضایی است که در آن فضانوردان می‌توانستند در داخل یک سانتریفیوژ چرخان حرکت نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ایجاد گرانش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر