;
coinex

فرمانده یاسمین مقبلی به زمین باز می‌گردد [+جزئیات ماموریت Crew-7]

واحد فضایی NASA، مراسم تحویل دستور و تغییر فرمانده تیم Crew-7 به زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی را از ساعت 11:55 صبح روز یکشنبه 10 مارس به صورت مستقیم پخش کرد. به این ترتیب فرمانده یاسمین مقبلی به همراه اعضای تیمش فردا (سه‌شنبه 5 صبح به وقت ایران) به ماموریت خود پایان داده و راهی زمین خواهند شدفرمانده یاسمین مقلبی از NASA ، فرمانده اتحادیه فضایی اروپا اندریاس موگنسن، فضانورد ساتوشی فوروکاوا از سازمان فضایی ژاپن (JAXA) و کاسموناوت روسیه کنستانتین بوریسوف به پایان ماموریت علمی شش ماهه خود رسیدند و تحقیقات حساس زمان‌بندی شده را به زمین باز می‌گردانند.

بیشتر بخوانید: به نمایش درآمدن نقاشی کودکان ایرانی در فضا توسط یاسمن مقبلی

بازگشت فرمانده یاسمین مقبلی به زمین

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به وضعیت آب و هوا در سواحل فلوریدا، فضاپیمای SpaceX Dragon از ایستگاه فضایی، ساعت 11:05 صبح روز دوشنبه 11 مارس، جدا شده و سفر به زمین را آغاز کرده است. این خبر به صورت زنده از NASA در حال پخش بوده و از ساعت 10:45 صبح آغاز شده است. آخرین زمان مقرر برای آب‌اندازی دریایی نیز ساعت 5:35 صبح روز سه‌شنبه 12 مارس خواهد بود.

Crew-7 spacecraft
Crew-7 spacecraft

اعضای تیم ماموریت Crew-7

فرمانده یاسمین مقلبی ، به همراه تیم عالی Crew-7، تا چهارشنبه 12 مارس برای پایان دادن به ماموریت علمی شش ماهه خود، به زمین باز می‌گردند. این تیم از آنجا که در ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده‌اند، به جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات غیرقابل قیاس از فضا پرداخته و با انجام تحقیقات جدید، گام مهمی در جهت پیشبرد علم و فناوری فضایی برداشته‌اند.

متخصص مأموریت کنستانتین بوریسوف، خلبان آندریاس موگنسن، فرمانده یاسمین مقبلی، و متخصص مأموریت ساتوشی فوروکاوا.
از چپ به راست: متخصص مأموریت کنستانتین بوریسوف، خلبان آندریاس موگنسن، فرمانده یاسمین مقبلی، و متخصص مأموریت ساتوشی فوروکاوا.

اهداف ماموریت Crew-7

از جمله اهداف این تحقیقات، جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی از فضای بیرونی ایستگاه فضایی، بررسی واکنش انسان به مدت‌های مختلف پرواز فضایی و تحلیل جنبه‌های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان در دسته آزمایش‌ها قرار دارد. این تحقیقات به عنوان بخشی از برنامه فضانوردی NASA، نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف علمی و پزشکی انسان در فضا دارند.

اگر برای شما نیز مراحل بازگشت این تیم تحقیقاتی جالب است می‌توانید با پوشش زنده NASA همراه شوید.

یکشنبه 10 مارس( 11:55 صبح: خداحافظی و گفتگوی تحویل دستور تیم Crew-7 در ایستگاه فضایی)

دوشنبه 11 مارس( 9 صبح: شروع پوشش بسته شدن درب)، (9:15 صبح: بسته شدن درب)، (10:45 صبح: شروع پوشش جدا شدن)، (11:05 صبح: جدا شدن)

پس از پایان حرکت دراگون از ایستگاه و قبل از سوخت سوزاندن و آب‌اندازی دریایی، پوشش NASA با صدای زنده ادامه داشته و کامل خواهد شد

سه‌شنبه 12 مارس( 4:30 صبح: شروع پوشش ترک مدار زمین پایین، ورود به جو، و آماده‌سازی برای آب‌اندازی دریایی)، (5:35 صبح: آب‌اندازی دریایی)

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پایان ماموریت Crew-7 و بازگشت فرمانده یاسمین مقبلی و اعضای تیمش به زمین چیست؟ لطفا دیدگاه خود را درباره‌ی این دانشمند و فضانورد ایرانی با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار علمی ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر