;
coinex

تسلا پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان را به زودی عرضه می‌کند؛ صفر تا 60 کمتر از 1 ثانیه

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، اطلاعات جدیدی درباره مدل رودستر این شرکت در صفحه‌ی شخصی‌اش در ایکس منتشر کرده؛ او ادعا می‌کند رودستر پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان است که سال آینده با بازار عرضه خواهد شد. طبق گفته‌های ماسک، تسلا رودستر می‌تواند 0 تا 60 مایل را در کمتر از یک ثانیه پر کند. تسلا مدل رودستر را برای اولین بار در سال 2017 معرفی کرد و انتظار می‌رفت که در سال 2020 به بازار عرضه شود. اما به دلیل مشکلات تولید، این عرضه به سال‌های بعدی به تاخیر افتاده بود. حالا ایلان ماسک اعلام کرده که رودستر در اواخر سال جاری معرفی و تولید آن در سال 2025 انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای تسلا 2024

مشخصات پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان

در دهه‌ی گذشته، با پیشرفت موتورهای الکتریکی، شتاب خودروهای اسپرت به شدت افزایش یافته است. اکنون، میانگین شتاب 10 مدل اول در فهرست خودروهای پرشتاب جهان به کمتر از دو ثانیه رسیده است. پرشتاب‌ترین خودروی تسلا ، مدل S پلد، با شتاب 1.99 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مشخصات پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان 
پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان

تسلا برای به دست آوردن شتاب کمتر از یک ثانیه، از توانمندی‌های اسپیس‌ ایکس، که یک تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی است، بهره گرفته. بر اساس اظهارات ایلان ماسک و مهندسان اسپیس‌ ایکس، این شرکت یک سیستم خاص برای تسلا ارائه داده که به مدت کوتاهی هوا را با فشار بسیار زیاد از ده اگزوز زیر ماشین به بیرون می‌فرستد. این سیستم به وسیله خروج هوا از برخی اگزوزها ماشین را کمی بلندتر کرده و از این طریق اصطکاک با زمین را کاهش داده تا به شتاب بهتری دست یابد. همچنین، خروج هوا از اگزوزهای دیگر به سمت پشت ماشین انجام شده و باعث افزایش سرعت آن می‌شود.

اسپیس‌ ایکس این سیستم را با قابلیت نگهداری فشار هوا تا ده هزار پی‌اس‌آی در یک مخزن پشت صندلی راننده طراحی کرده است. این فشار بسیار بیشتر از فشار هوای لاستیک معمولی خودروها است که حدود 30 تا 35 پی‌اس‌آی است.

مشخصات پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان 

با اعلام اطلاعات جدید درباره مدل رودستر، واکنش‌های مختلفی ایجاد شده است. ماته ریماک، مدیر شرکت بوگاتی-ریماک که دو مدل از پرشتاب‌ترین خودروهای جهان تولید می‌کند، سیستم اسپیس‌ ایکس را شبیه‌سازی کرده و اظهاراتی در مورد عملکرد وزنی و کارایی ماشین اعلام کرده است.

در نهایت، ایلان ماسک توضیح داده که رودستر با سه موتور الکتریکی و با توانایی حرکت تا 1000 کیلومتر با یک شارژ را داراست. این مدل نه تنها به نمای ظاهری جدید دست یافته است، بلکه با ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگر همراه است و شتاب کمتر از یک ثانیه را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مشخصات پرشتاب‌‌ترین خودروی جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر