;
coinex

جزئیات تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید ؛ خبرهای خوش در راه است

امروز در جریان جلسه‌ای به ریاست رئیس جمهور، سازوکار تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید مشخص شد. بنابراین ثبت‌نام مشمولین جدید به زودی آغاز خواهد شد.

جلسه سوم شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در دولت سیزدهم، امروز با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور برگزار شد. در جریان این جلسه 3 مصوبه جدید تصویب شد که یکی از آنها تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید بر پایه سازوکار جدید است.

مدتهاست که در محافل عمومی و حتی در میان اقوام و آشنایان، بحث ثبت‌نام و زمان ثبت‌نام سهام عدالت جدید به میان آمده است. باوجود اینکه مسئولین بارها در این مورد اظهارنظر کرده‌اند، اما هنوز تاریخی مشخص برای تخصیص این سهام اعلام نشده است. حال به نظر می‌رسد که با مصوبات امروز بالاخره تصمیماتی در خصوص تخصیص سهام عدالت جاماندگان گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سود سهام عدالت برای چه افرادی واریز نخواهد شد؟

تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید تعیین تکلیف شد

سومین جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

در این جلسه چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان پس از بحث و بررسی به تصویب رسید تا پس از تعیین تکلیف سبد سهام مربوطه در هیأت وزیران، مبنای عمل قرار گیرد.

تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید تعیین تکلیف شد

در بخشی دیگر از جلسه، موانع واگذاری بنگاه‌های دولتی تحت مدیریت دولت از جمله آئین‌نامه شیوه‌های قیمت‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوب شد به منظور تسهیل واگذاری این بنگاه‌ها از شیوه‌های ترکیبی در قیمت‌گذاری آن‌ها استفاده شود.

در جلسه امروز شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی همچنین با توجه فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آن‌ها اندک است، با تصویب اعضای شورا و تاکید رئیس جمهور، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند پس از ابلاغ این مصوبه، از طریق روش‌هایی از جمله واگذاری سهام باقیمانده، مدیریت در شرکت‌های مورد اشاره را به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار نمایند.

در پایان مقرر شد جزئیات این روش‌ها در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید تعیین تکلیف شد

سود سهام عدالت دور دوم، 30 درصد کمتر است

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، گفت:

سود سهام عدالت طبق قرار ٢۵ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود که مبلغ آن٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد. البته رئیس سازمان بورس رقم دقیق سود سهام عدالت را اعلام می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد؛ بنابراین می‌توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آیا شما در لیست افراد جامانده سهام عدالت قرار دارید؟ اگر آری، پس بهتر است منتظر بمانید و اخبار بعدی را از تکراتو دنبال کنید؛ زیرا به محض دریافت اخبار تکمیلی آن را به سمع و نظر شما می‌رسانیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر