;
coinex

تاریخ عرضه خودرو برقی شیائومی SU7 مشخص شد

اسفند ماه سال گذشته، از خودرو برقی خودرو برقی شیائومی SU7 رونمایی شد. حالا پس از گذشت یک سال و انتشار برخی از مشخصات این خودرو فوق‌العاده، تاریخ عرضه آن برای 28 مارس در چین تعیین شده است.شیائومی امروز طی اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت ویبو (Weibo) منتشر کرده علاوه بر تاریخ عرضه یک سورپرایز هم برای علاقه‌مندان داشت. طی این اعلامیه بیان شده بود که دوستداران این خودرو می‌توانند از تاریخ 25 مارس خودرو برقی این شرکت را تست کنند.  البته شیائومی خیلی شیک رزرواسیون برای این خودرو را قبلا در چین آغاز کرده و 59 فروشگاه در 29 شهر چین در این فرآیند شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای برقی 2024

مشخصات خودرو برقی شیائومی SU7 مکس

خودرو برقی شیائومی SU7 از دسته خودروهای کوپه C با طراحی ورزشی است و در دو نسخه معمولی و نسخه Max ارائه می‌شود.

نسخه Max، همانطور که از نامش پیداست، تمام ویژگی‌های لاین بالایی را که از یک خودروی برقی مدرن انتظار دارید، به همراه دارد. این خودرو دارای سیستم دوموتوره و همه چرخ محرک است که به آن امکان می‌دهد که از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در زمان 2.78 ثانیه شتاب بگیرد. سرعت بالایی هم دارد که تا 265 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در واقع همه چرخ محرک به وجود دو موتور در خودرو و وجود سیستم محرک برای تمام چهار چرخ اشاره دارد. در یک سیستم دوموتوره، هر موتور به یکی از محورهای خودرو متصل است. در این حالت، یک موتور برای چرخ‌های جلو و دیگری برای چرخ‌های عقب مسئولیت دارد.

همچنین، وقتی گفته می‌شود “همه چرخ محرک”، منظور این است که تمام چهار چرخ از طریق موتورها حرکت می‌کنند. این سیستم به خودرو این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن در هر شرایط سطح جاده حرکت کند و کنترل بهتری را فراهم کند، به خصوص در مواقعی که شرایط جاده ممکن است متغیر باشد.

مشخصات خودرو برقی شیائومی SU7
Xiaomi SU7 electric car

مشخصات خودرو برقی شیائومی SU7 معمولی

نسخه معمولی هم جذابیت خود را از دست نمی‌دهد. این خودرو دارای سیستم یک موتوره و محرک پشتی با زمان 5.28 ثانیه برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت است. در داخل، “پیش‌خوان هوشمند” شیائومی دارای یک سیستم پنج صفحه‌ای بوده که توسط یک تراشه Snapdragon 8295 قدرت گرفته است. خودروی برقی جدید شیائومی همچنین از یک صفحه اصلی با رزولوشن 3K اندازه 16.1 اینچ با پشتیبانی از CarPlay و AirPlay استفاده می‌کند.

داخل خودرو SU7 شیائومی با صندلی‌های چرمی Nappa، نورپردازی محیطی و یک سقف شیشه‌ای به وسعت 5.35 متر مربع طراحی شده است. از لحاظ صدا، این خودرو از یک سیستم صدای 25 اسپیکر با پشتیبانی از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند.

این خودرو همچنین به طور سریع و بدون مشکل با دستگاه‌های Xiaomi Home IoT ارتباط برقرار کرده و این امکان را به واسطه پشتیبانی از HperOS فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مشخصات خودرو برقی شیائومی SU7 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران ماشین‌باز به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر