;
coinex

بهترین خودروهای 2024 ؛ جذاب‌های لعنتی که هوش از سرتان می‌برند!

هر ساله بزرگترین کمپانی‌های خودروساز جهان محصولات جدیدی عرضه می‌کنند و با هم برای فروش بیشتر رقابت می‌کنند. اما بهترین خودروهای 2024 کدامند؟

در روزهایی که کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها محبوبیت بی‌سابقه‌ای دارند و اقبال به خودروهای برقی بیشتر شده، جذابیت سوپراسپرت‌های دو درب و عضلانی دیگر مثل قبل نیست.

با این وجود همچنان هستند افرادی که این محصولات را به هر ماشینی ترجیح بدهند. اگر قصد آشنایی با بهترین اتوموبیل های 2024 را دارید با ما باشید تا لیست جامعی از بهترین خودروهای 2024 شامل انواع شاسی‌بلند، کراس‌اوور، سدان و محصولات دیگر را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین خودروهای 2024

با بررسی جامع بازار لیستی از بهترین ماشین های 2024 تهیه کرده‌ایم که شاید توان خرید بسیاری از آن‌ها را در ایران نداشته باشید، اما یک خودرو دوست واقعی همیشه اخبار دنیای خودرو را محض علاقه دنبال می‌کند. پس اگر فقط می‌خواهید با بهترین‌های سال آشنا شوید با ما باشید.

آکورا اینتگرا تایپ S

بهترین خودروهای 2024
بهترین خودروهای 2024

برند آکورا با معرفی نسل جدید اینتگرا غوغایی به پا کرده و یکی از بهترین خودروهای 2024 را روانه بازار کرده است. آکورا اینتگرا تایپ اس به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندری توربوشارژ با توان تولید 320 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است.

قدرت تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش-محدود به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته در حال حاضر ارقام مربوط به شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت اعلام نشده است.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

بهترین خودروهای 2024

کادیلاک که این روزها در تدارک بازگشت شکوهمندانه به بازار خودرو بوده به طور همزمان از دو سدان جذاب CT4-V و CT5-V بلک وینگ رونمایی کرده است. در این بین CT4-V بلک وینگ با قدرت بالا و ظاهر لاکچری خود جانشین شایسته‌ای برای سدان‌های کامپکت پیشین این کمپانی محسوب می‌شود.

این سدان به یک پیشرانه 3.6 لیتری V6 توئین توربو مجهز شده که البته ارتقاهایی یافته است. از جمله این موارد می‌توان به نرم‌افزار جدید سیستم کنترل و بهبود ورودی هوا اشاره کرد.

با این تغییرات پیشرانه این خودرو توان تولید 470 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متن گشتاور را دارد و ظرف 3.8 ثانیه از 0 به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو نیز که از بهترین خودروهای سال 2024 محسوب می‌شود 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ

بهترین خودروهای 2024

در کادیلاک CT5-V بلک وینگ که از بهترین خودروهای 2024 به شمار می‌رود از قدرتمندترین پیشرانه تاریخ کادیلاک استفاده شده است. موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ قدرتی به مراتب بیشتر از کادیلاک CT5-V برای این خودرو فراهم می‌کند و توان تولید 668 اسب بخار قدرت و گشتاور 893 نیوتن‌متر را دارد. شتاب این خودرو ظرف 3.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم 322 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جعبه‌دنده 10 سرعته این محصول مجهز به دبل کلاچ، انتقال نیرو به محور عقب و نسل جدید سیستم تعلیق Magnetic Ride است که تنش‌های بدنه را مهار کرده و آرامش خوبی برای سرنشینان در مسیرهای پرفراز و فرود فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای 2023

بهترین خودروهای جهان

شورلوت کوروت E-Ray

بهترین خودروهای 2024

معمولا هر نسل کوروت لیاقت قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروهای سال را دارد و لیست بهترین خودروهای 2024 نیز از حضور کوروت بی‌نصیب نیست. مدل E-Ray 2024 این هایپرکار آمریکایی از یک پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی با توان تولید 600 اسب بخار قدرت برخوردار است.

این پیشرانه از دو بخش تشکیل شده و در وسط آن موتور 8 سیلندر خورجینی TL2 قرار گرفته که به تنهایی توان تولید 500 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط موتور نیز با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها می‌رسد.

شورلت کوروت E-Ray مدل 2024 ، جدیدترین هایپرکار آمریکایی‌ها است که از پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی با قدرت 600 اسب بخار بهره می‌برد.

البته این پایان ماجرا نیست و موتور الکتریکی این خودرو دقیقا در محور جلو نصب شده و خود توان تولید 160 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن‌متر گشتاور اضافی را دارد که سبب می‌شود کوروت در این مدل خود از بهترین خودروها در سال 2024 باشد. شتاب کوروت برای خودرویی که 600 اسب بخار قدرت دارد فراتر از انتظار است و در کمتر از 2.5 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هوندا آکورد

بهترین خودروهای 2024

حتی با وجود محبوبیت کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها، همچنان سدان خانوادگی ژاپنی‌ها محبوبیت خاصی دارد و مدل 2024 آن از جمله بهترین خودروهای در سال میلادی جاری است.

مدل پایه این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندری دارد و تنها در یک مدل با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. طراحی مدل 2024 یک تحول شگرف داشته و احتمالا حالا با جذابترین آکورد تمام سالیان گذشته مواجهیم.

موتور 1.5 لیتری خودرو 192 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و این نیرو را گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. پیشرانه دیگری که برای این خودرو درنظر گرفته شده یک سیستم هیبریدی 2 لیتری چهار سیلندر است که از دو موتور الکتریکی تشکیل شده و روی هم 204 اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل 6.6 ثانیه اعلام شده اما مدل غیرهیبریدی در این بخش عدد 7.3 را ثبت کرده است.

لوسید ایر سافایر

بهترین خودروهای 2024

کمپانی تازه‌تاسیس لوسید در اندک زمانی که از آغاز به کارش می‌گذرد چند محصول شگفت‌انگیز عرضه کرده است. لوسید ایر سافایر به عنوان یک خودرو برقی، مشخصات بی‌نظیری دارد به طوری که پیشرانه سه موتور آن توان تولید 1234 اسب بخار قدرت را دارد و این مسئله آن را به قدرتمندترین سدان چهار درب دنیا بدل کرده است.

شتاب صفر تا صد لوسید ایر سافایر هم 1.89 ثانیه اعلام شده که برای چنین خودرویی یک رقم اعجاب‌آور است و آن را به یکی از بهترین خودروهای 2024 بدل می‌کند.

این مدل به لطف طراحی سه موتور خود پایداری چشمگیری دارد. یک موتور تکی در محور جلو این خودرو تعبیه شده و دو موتور در بخش عقب هر یک یکی از چرخ‌ها را کنترل می‌کنند.

به گفته لوسید، این مدل با هر بار شارژ کامل مسافتی در حدود 427 کیلومتر را طی می‌کند. باتری 118 کیلووات ساعتی سافایر در عرض 15 دقیقه از 20 به 80 درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای برقی 2022

بهترین خودروهای تسلا 2022

تویوتا پریوس

بهترین خودروهای 2024

تویوتا پریوس که به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2024 شناخته می شود یکی از مهمترین مدل‌های کمپانی بزرگ تویوتا است که حتی سال گذشته به عنوان خودروی برتر سال رسید.

البته دلیل این جایگاه را باید در تحولاتی پیگیری کرد که تویوتا در این مدل در نظر گرفته بود. برای اولین بار این خودرو در بخش فنی با بازنگری جدی عرضه شد و پیشرانه 1.8 لیتری پیشین به یک مدل 2 لیتری بدل شد که توان تولید 150 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه اعلام شده است.

مازراتی گرن توریسمو

بهترین خودروهای 2024

مازراتی گرن توریسمو 2024 به نسخه ضعیف‌تر موتور V6 توئین توربو خودرو MC20 مجهز شده است. نسخه اولیه مودنا توان تولید 483 اسب بهار قدرت را داشت اما با ارتقا به نسخه Trofeo، این عدد به 542 اسب بخار می‌رسد.

قوی‌ترین مدل گرن توریسمو 2024 مدل برقی Folgore است که گفته می‌شود توان تولید 750 اسب بخار قدرت را دارد. طراحی زیبا و صدای موتور از دیگر جذابیت‌های این مدل هستند.

مدل‌های بنزینی گرن توریسمو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم دیسک در تمام چرخ‌ها عرضه شده‌اند. مازراتی شتاب صفر تا صد این خودرو را 3.7 ثانیه اعلام کرده است.

 لامبورگینی رووئلتو

بهترین خودروهای 2024

بعد از حدود 10 سال از درخشش اونتادور در سراسر جهان، خودرو جانشین آن یعنی لامبورگینی رووئلتو به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2024 از راه رسید.

این محصول یک موتور 814 اسب بخاری تنفس طبیعی دارد اما با سه موتور الکتریکی کمکی عرضه می‌شود تا به جانشین برحق اونتادور بدل شود.

لامبورگینی رووئلتو 2024 با یک پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی و توان تولید 813 اسب بخار قدرت و 725 نیوتن‌متر گشتاور عرضه شده است. البته سه پیشرانه برقی، یکی در محور عقب و دو موتور روی محور جلو مجموع قدرت خروجی را به 1001 اسب بخار می‌رساند که این قدرت با یک گیربکس دوکلاچه هشت سرعته به چهار چرخ منتقل می‌شود.

شتاب صفر تا صد و صفر تا دویست این خودرو به ترتیب 2.5 ثانیه و 7 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز 347 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ارزانترین ماشین در ایران

ارزان ترین شاسی بلندهای جهان

فراری پوروسانگوئه

بهترین خودروهای 2024

فراری بالاخره و بعد از ماه‌ها انتظار از اولین شاسی‌بلند خود با نام پوروسانگوئه رونمایی کرد. این خودرو از یک موتور V12 تنفس طبیعی 6.5 لیتری برخوردار است که توان تولید 715 اسب بخار قدرت و 715 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با این اوصاف قدرتمندترین خودرو جی تی فراری محسوب می‌شود.

پوروسانگوئه به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2024 به یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه مجهز شده که قدرت تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ‌ها می‌رساند. با اتکا به این ترکیب قوی، پوروسانگوئه ظرف مدت تنها 3.3 ثانیه از صفر به صدد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن هم 309 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مک لارن آرتورا

بهترین خودروهای 2024

مک لارن بعد از مدت‌ها از یک سوپراسپرت جدید به نام آرتورا رونمایی کرده که می‌تواند از بهترین خودروها در سال جاری میلادی باشد. این مدل از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر استفاده می‌کند که یک موتور الکتریکی کوچک نیز به آن کمک می‌کند.

خروجی این پیشرانه 671 اسب بخار قدرت اعلام شده و این نیرو توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها می‌رسد. مک لارن شتاب صفر تا صد این خودرو را 3 ثانیه اعلام کرده است.

بخش جذاب این خودرو پیشرانه الکتریکی آن است که خود 94 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند به طور مستقل کار کند و با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. نهایت سرعت مک لارن آرتورا 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کادیلاک سلستیک

بهترین خودروهای 2024

کادیلاک برای سالها هیچ محصول جدیدی که بتواند با رولزرویس رقابت کند عرضه نکرده بود اما شاید سلستیک به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2024 بتواند این وضع را تغییر دهد.

سلستیک بر اساس پلتفرم Ultium جنرال موتورز ساخته شده و از دو موتور الکتریکی برخوردار است که روی هم 600 اسب بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در مدت 3.8 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفته کادیلاک باتری 111 کیلووات ساعتی این خودرو شعاع حرکتی 483 کیلومتری برای آن فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی

بهترین خودروهای هیبریدی

بی ام و M8 کامپتیشن

بهترین خودروهای 2024

یکی از بهترین اتومبیل های 2024 بی‌تردید نسل جدید بی ام و ام 8 کامپتیشن بوده که با عملکرد بالای خود بهتر از محصولاتی چون I8 و M6 است. مدل 2024 این خودرو بر اساس سری 8 ساخته شده و با یک موتور 4.4 لیتری توئین توربو V8 عرضه می‌شود که توان تولید 617 اسب بخار قدرت و 749 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که این مسئله آن را به یکی از بهترین خودروهای 2024 بدل می‌‌کند.

نسخه کوپه این خودرو شتاب 0 تا صد کیلومتر 3 ثانیه‌ای دارد که برای خودرویی با این مشخصات بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت بی ام وی M8 برابر با 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده اما شرکت سازنده اعلام کرده با بسته M Driver که شامل لاستیک‌های پرسرعت است می‌تواند سرعت را به 305 کیلومتر در ساعت برساند که آن را به یکی از بهترین ماشین های 2024 بدل می‌کند.

لکسوس LC

بهترین خودروهای 2024

لکسوس LC 500 یکی از برترین خودروهای 2024 است که به عنوان یک خودرو لاکچری اسپرت از پلتفرم سدان بزرگ لکسوس LS برخوردار است. موتور 5.0 لیتری V8 این خودرو توان تولید 471 اسب بخار قدرت دارد و تنها 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل هیبریدی این خودرو نیز از برترین اتومبیل های 2024 است می‌تواند در 4.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز بسته به نوع موتور به 250 یا 270 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

آئودی RS5 کوپه

بهترین خودروهای 2024

آئودی RS5 کوپه احتمالا اسپورت‌ترین کوپه دنیا است که نخستین سری آن در آغازین روزهای سال 2010 به عنوان رقیب بی ام و M3 کوپه عرضه شد و حالا به یکی از بهترین خودروهای 2024 بدل شده است.

آئودی در این محصول که از برترین اتومبیل های 2024 محسوب می‌شود از یک موتور 2.9 لیتری V6 استفاده کرده که توان تولید 444 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و با استفاده از جعبه‌دنده A/T هشت سرعته تیپترونیک و سیستم تمام چرخ محرک کواترو می‌تواند در نهایتا 3.8 ثانیه از 0 به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این محصول که از برترین ماشین های 2024 محسوب می‌شود به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بیشتر بخوانید:

ارزانترین شاسی بلند در ایران

بهترین خودروهای وارداتی

بی ام و M4

بهترین خودروهای 2024

بی ام و ام 4 که نخستین نسل آن در سال 2014 معرفی شد یک اسپین‌آف دو درب از سدان جذاب ام 3 محسوب می‌شود و از یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو و یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی با لغزش محدود برخوردار است.

موتور پایه این محصول که از بهترین خودروهای 2024 است توان تولید 473 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نسخه پایه ام 4 یک گیربکس 6 سرعته M/T دارد در حالی که نسخه‌های Competition  یک گیربکس 8 سرعته A/T با توان تولید 503 اسب بخار قدرت 649 نیوتن‌متر گشتاور دارند.

حداکثر سرعت این خودرو که از برترین اتومبیل های 2024 است به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده اما شتاب 0 تا صد آن بسته به مدل و نوع گیربکس 3.4 یا 4.1 ثانیه است.

مرسدس بنز CLE

بهترین خودروهای 2024

مرسدس بنز CLE که در سال 2024 به عنوان یکی از برترین خودروهای 2024 معرفی خواهد شد قرار است جایگزین دو مدل از کوپه‌های مرسدس شود. یکی مدل کلاس C و یکی کلاس E متوسط.

مرسدس بنز CLE 2024 در قیاس با کلاس C کوپه فضای بیشتری برای سرنشینان و بار دارد و در قیاس با کلاس E کوپه فضای پای جلو و شانه‌های عقب بیشتری دارد. این مدل به عنوان یکی از برترین اتومبیل های 2024 نخستین خودرو بازار ایالات متحده با یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر و یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر خطی خواهد بود که هر دو به توبوشارژ مجهز شده‌اند و با یک سیستم الکترونیکی هیبریدی ملایم تقویت می‌شوند.

مرسدس بنز کلاس CLE با این موتورها به ترتیب 255 و 275 اسب بخار قدرت و 400 و 500 نیوتن‌متن گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو نیز در دو مدل به ترتیب 6.2 و 4.4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 209 کیلومتر محدود شده است.

بی ام و Z4

بهترین خودروهای 2024

بی ام و زد 4 یکی از جذاب‌ترین خودروهای اسپرت آلمانی است که اجداد اولیه آن در سال 1989 معرفی شدند. مدل‌های جدیدتر این خودرو به تدریج از سال 2019 شکل‌وشمایلی متفاوت پیدا کردند و از آنجا که مدل 2023 این خودرو به تازگی فیس‌لیفت جدیدی دریافت کرده، مدل 2024 تنها چند آپدیت محدود دارد که شامل بهبود سیستم تعلیق در تمام تریم‌ها می‌شود.

بی ام و Z4 به عنوان یکی از بهترین خودروهای 2024 دارای موتورهایی 2 لیتر و 4 سیلندر خطی توربو شارژ و 3 لیتر و 6 سیلندر طی توربوشارژ است که به ترتیب 255 و 382 اسب بخار قدرت و 400 و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این دو مدل نیز به ترتیب 5.2 و 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت خودرو 250 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

بهترین خودروهای چینی در ایران

تویوتا گرند هایلندر

بهترین خودروهای 2024

امکان ندارد بحث بهترین اتومبیل های 2024 باشد و تویوتا نماینده‌ای نداشته باشد. هرچقدر هم که شرکت‌های دیگر شاسی‌بلندهای جذابی عرضه کنند، تویوتا همچنان خود را پادشاه این بخش می‌داند و تویوتا گرند هایلندر یکی از جذاب‌ترین و بهترین ماشین های 2024 محسوب می‌شود که به عنوان یک شاسی‌بلند 7 نفره کارایی و قدرت بسیار خوبی دارد.

این خودرو با پیشرانه‌هایی 2.4 و 2.5 لیتری عرضه می‌شود که چندان تفاوت خاصی ندارند و هر دو به گفته تویوتا 362 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. البته مدل 2.4 لیتری در دو مدل دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیله عرضه می‌شود اما موتور 2.5 لیتری در مدلی تنها به صورت تک دیفرانسیل از راه می‌رسد. شتاب این خودرو نیز در 6.4 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

رم 1500

بهترین خودروهای 2024

گرچه نسخه فعلی رم 1500 که در سال 2019 به بازار عرضه شد همچنان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین پیکاپ‌های بازار است، شرکت سازنده قصد دارد نسخه خاص و لاکچری از این محصول با پیشرانه‌ای با توان تولید 7.2 اسب بخار قدرت با آپشن‌های متنوع عرضه کند که بی‌تردید می‌تواند از بهترین خودروهای 2024 باشد.

این مدل که از برترین خودروهای 2024 محسوب می شود از فنرهای بادی در جلو و عقب با امکان تنظیم ارتفاع برخوردار است و با صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و تهویه عرضه می‌شود. در حال حاضر جزئیات خاصی از تنوع پیشرانه‌های این محصول در دست نیست.

پورشه ماکان

بهترین خودروهای 2024

پورشه ماکان نیز از برترین ماشین های 2024 است که با بدنه سبک و چابک خود بسیار محبوب شده است. این خودرو در نسخه پایه به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر با توان تولید 265 اسب بخار قدرت مجهز شده است.

نسخه GTS این محصول هم یک پیشرانه 2.9 لیتری V6 توئین توربو با توان تولید 440 اسب بخار قدرت دارد که تجربه سواری هیجان‌انگیزی برای دوست‌داران سوپراسپرت‌ها به دنبال خواهد داشت چراکه تنها در 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مانورپذیری بسیار بالایی هم دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای بنز 2023

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

کیا تلوراید

بهترین خودروهای 2024

کیا تلوراید یکی از بهترین خودروهای 2024 خواهد بود که به عنوان یک شاسی‌بلند جذاب و کاربردی همواره مورد تحسین قرار گرفته است. این شاسی‌بلند سه‌ردیفه نسبتا سایز متوسط در کلاس خود به طور کامل به نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهد و برای دوستداران شاسی‌بلندهای سه ردیفه یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است.

پیشرانه 3.8 لیتری کیا تلوراید 2024 که از بهترین اتومبیل های 2024 محسوب می‌شود توان تولید 291 اسب بخار قدرت و 262 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده است. نسخه پایه این خودرو دیفرانسیل جلو است.

کیا ای وی 9

بهترین خودروهای 2024

از آنجایی که محبوبیت شاسی‌بلندهای سه ردیفه در سالیان اخیر رشد قابل توجهی داشت، کیا با عرضه مدل برقی EV9 کوشیده از این بازار جا نماند تا به نیاز طرفداران برند خود پاسه بدهد.

این مدل به عنوان یکی از بهترین اتومبیل های 2024 مانند هیوندای آیونیک 5 و کیا ای وی 6 بر اساس پلتفرم برقی E-GMP ساخته شده، اما طراحان با تغییر محل نصب چرخ‌ها فاصله محوری خودرو را به 3099 میلی‌متر رسانده‌اند که 198 میلی‌متر بهتر از کیا تلوراید است و دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم را هم آسان‌تر کرده است.

نسخه پایه این خودرو با یک موتور برقی با توان تولید 215 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور عرضه شده که شتاب صفر تا صد آن 8.2 ثانیه اعلام شده است. البته در تریم Long Range همین مدل ظرفیت باتری به 99.8 کیلووات افزایش یافته و در نتیجه شعاع حرکتی به 541 کیلومتر رسیده است. البته که کاهش قدرت به 201 اسب بخار در این تریم منجر به کاهش شتاب صفر تا صد به 9.4 ثانیه شده است.

مدل دیگر EV9 با پیشرانه‌ای با قدرت 380 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور از راه رسیده که شتاب آن در 6 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نکته‌ای که این خودرو را به یکی از بهترین ماشین های 2024 بدل کرده اینکه با سفارش قابلیت Boost برای این تریم، گشتاور به 700 نیوتن‌متر می‌رسد و در نتیجه این مهم، شتاب سفر تا صد هم به 5.3 ثانیه کاهش خواهد یافت.

هیوندای آیونیک 5

بهترین خودروهای 2024

یکی از بهترین خودروهای 2024 بی‌تردید هیوندای آیونیک 5 است که به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی توانسته مشکلات رایج بسیاری از رقبا مانند محدودیت شعاع حرکتی، دوام شارژ باتری و دسترسی به شارژرهای سریع را برطرف کند.

این خودرو به یک باتری 77.4 کیلووات ساعتی مجهز شده که به گفته کمپانی سازنده با یک بار شارژ کامل مسافتی برابر با 490 کیلومتر را طی می‌کند. به لطف معماری 800 ولتی و شارژ سریع 350 کیلووات ساعتی نیز این مدل ظرف مدت تنها 26 دقیقه از 10 تا 90 درصد شارژ می‌شود و این آن را به یکی از برترین خودروهای 2024 بدل کرده است.

از طرف دیگر و با توجه به قراردادی که بین هیوندای و تسلا منعقد شده، مالکان این خودرو از آغاز سال 2025 می‌توانند از جایگاه‌های شارژ تسلا استفاده کنند که در رفع مشکل دسترسی به منبع شارژ بسیار کلیدی است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

هوندا سی آر وی

بهترین خودروهای 2024

هوندا سی آر وی نیز از جمله برترین ماشین های 2024 محسوب می‌شود که یک جایگزین بلندقامت برای هوندا سیویک و آکورد محسوب می‌شود. این مدل به موتورهای سیویک مجهز شده و در عین حال جایگزین مناسبی برای آورد استیشن به نظر می‌رسد.

این خودرو در نسخه پایه خود از یک مدل 1.5 لیتری توربو شارژ برخوردار است که از گیربکس CVT استفاده می‌کند و توان تولید 190 اسب بخار قدرت را دارد. مدل برتر این خودرو هم با یک سیستم هیبریدی و قدرت 204 اسب بخاری عرضه می‌شود. آپشن جذاب دیگر اینکه شما می‌توانید مدلی با چهار چرخ متحرک از آن را سفارش دهید.

جنسیس جی وی 70

بهترین خودروهای 2024

جنسیس جی وی 70 از جمله بهترین خودروهای 2024 است که می‌توان آن را تکمیل‌کننده کلاس شاسی بلندهای لاکچری جمع‌وجور دانست. این محصول در دو نسخه بنزینی و برقی عرضه شده و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های لاکچری خود یک گزینه جذاب برای عموم مشتریان محسوب می‌شود.

جنسیس GV70 در مدل پایه خود نیز از ویژگی‌های لاکچری بسیار از جمله متریال باکیفیت داخلی و ارگونومی هوشمند برخوردار است و فضای جذاب و مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کند. طراحی خارجی این خودرو نیز که از برترین ماشین های 2024 محسوب می‌شود بسیار لوکس به نظر می‌رسد.

فورد ماوریک

بهترین خودروهای 2024

این تصور غلط که پیکاپ‌های بزرگ خودروهای بسیار خوبی هستند شرکت‌های سازنده را به ساخت پیکاپ‌های غول‌پیکر و گرانقیمت سوق داده اما فورد با پیکاپ ماوریک که از بهترین خودروهای سال 2024 است توانسته به نیازهای بخش پایین رده نیز پاسخ دهد.

این پیکاپ کوچک در مدت عرضه خود نگاه‌های بسیاری جلب کرده چراکه ارزش خرید بسیاری دارد. انتظار می‌رود مدل 2024 این خودرو با آپگریدهای قابل توجهی عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

بررسی ساندرو استپ وی

شورلت ترکس

بهترین خودروهای 2024

یکی از انتقاداتی که به مدل‌های قبلی شورلت ترکس در میان بود اینکه طول این خودروها بسیار کوتاه بود. اما شورلت در مدل 2024 این خودرو که از بهترین خودروهای 2024 محسوب می‌شود طول ترکس را حدود 30 سانتی‌متر افزایش داده است.

شورلت ترکس در حالی ارزان‌ترین شاسی‌بلند شورلت است که حالا می‌تواند حدود 37 درصد بار بیشتری حمل کند و فرمان و ترمز آن نیز توانی بالاتر از حد متوسط دارند.

ترکس به عنوان یکی از بهترین خودروها در سال 2024 با دو پیشرانه شامل یک نسخه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو با گیربکس CVT و یک نسخه سه سیلندر توربو با پیشرانه 1.2 لیتری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن مولتی ون

بهترین خودروهای 2024

بهترین خودروها در سال جاری میلادی الزاما شاسی‌بلندهای غول‌پیکر، سوپراسپرت‌های عضلانی یا خودروهای برقی آینده‌نگرانه نیستند. بعضا بهترین انتخاب برای خانواده‌های پرجمعیت یک خودرو جادار و بزرگ است که نه سرعت و شتاب بالایی دارد و نه موتور قدرتمند اما می‌تواند خانواده‌های پرجمعیت را با تمام امکانات به سفرهای ماجراجویانه‌ای ببرد.

مولتی ون فولکس واگن به عنوان یکی از بهترین خودروها در سال 2024 یکی از همین محصولات است که انعطاف زیادی دارد و شما می‌توانید صندلی‌های آن را کاملا جدا کنید تا فضای بار بیشتری داشته باشید. نسخه پلاگین هیبریدی این محصول در حالت برقی بسیار کم‌صدا است و در مجموع باید گفت که ظاهر زیبایی هم دارد. سواری نرم و فضای کابین و بار بسیار زیاد نیز از دیگر مزایای مولتی ون محسوب می‌شود.

مولتی ون خودرویی است که می‌تواند تمامی خانواده را به سفری ماجراجویانه ببرد. انعطاف بسیار زیاد باعث می‌شود صندلی‌های این خودرو در آرایش و تنظیمات متنوعی قرار گیرند. حتی می‌توان صندلی‌ها را کاملاً جدا کرد تا فضا برای حمل دوچرخه و تجهیزات کمپ مهیا شود. نسخه پلاگین هیبریدی فولکس‌واگن مولتی ون در حالت برقی سواری بی‌صدایی دارد. این خودرو از ظاهری زیبا، سواری نرم و فضای کابین و بار زیاد سود می‌برد.

ولوو EX30

بهترین خودروهای 2024

ولوو ایکس 30 یکی از بهترین خودروهای 2024 محسوب می‌شود که جذابیت بسیار زیادی برای طرفداران خودروهای شهری دارد. این محصول ظاهری بسیار جذاب و شیک دارد و سواری آن نیز نرم و روان است. این مدل همچنین از ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای بدون آلایندگی محسوب می‌شود و در بخش جلوی کابین آن فضای زیادی وجود دارد.

این خودرو که از جمله بهترین خودروهای سال 2024 محسوب می‌شود در دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود که نسخه پایه آن تک موتور و نسخه پرفورمنس آن دو موتوره است.

نسخه تک موتور نسبت به نسخه پرفورمنس شعاع حرکتی بیشتری دارد و حداکثر قدرت آن 268 اسب بخار و 343 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است.

نسخه پرفورمنس اما با دو موتور الکتریکی عرضه می‌شود که هر یک به طور مجزا یکی از دو محور خودرو را تغذیه می‌کنند. این موتور حداکثر قدرت 422 اسب بخار و گشتاور 543 نیوتن‌متر عرضه می‌کند و همین مسئله سبب شده تا این محصول بهترین خودرو کمپانی ولوو از نظر شتاب در سال 2024 باشد. شتاب صفر تا صد این محصول تنها 3.4 ثانیه است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

تسلا مدل 3 فیس‌لیفت

بهترین خودروهای 2024

مدل قبلی تسلا 3 هنوز هم از بهترین خودروهای برقی بازار است اما تسلا یک نسخه فیس لیفت از این محصول نیز برای رفع اشکالات و نواقص آن عرضه کرده که از بهترین خودروها در سال 2024 محسوب می‌شود. مدل جدید حالا در عبور از دست‌اندازها نرمی بیشتری دارد و تجربه سواری آن نیز ارتقا یافته است.

به گفته تسلا دامنه حرکتی این محصول نیز حدود 10 درصد افزایش داشته و با این حساب با هر بار شارژ مسافتی حدود 678 کیلومتر را طی می‌کند که برای یک خودرو برقی رقم بسیار ایده‌آلی است.

تویوتا GR86

بهترین خودروهای 2024

تویوتا GR86همیشه از جذاب‌ترین خودروهای بازار بوده و هرکسی به تجربه رانندگی با آن علاقه دارد. کافی است با این محصول تویوتا رای مسیرهای پرپیج و خم شوید تا دیگر قید هر خودرو اسپرت دیگری را بزنید.

پیشرانه 1.6 لیتری و 3 سیلندری این خودرو توان تولید 300 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و قدرت آن از طریق گیربکس 6 سرعته دستسی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بی ام و i5

بهترین خودروهای 2024

سدان جذاب بی ام و در نسل جدید خود نیز یکی از بهترین خودروهای 2024 محسوب می‌شود که با توجه ویژه به طراحی لوکس، سواری مناسب و تکنولوژی روز دنیا عرضه شده است و قدرت و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برای سفرهای طولانی دارد.

مدل eDrive40 این خودرو به یک موتور برقی محور عقب با توان تولید 335 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده و با فعال شدن قابلیت Sport بوست، گشتاور آن به 429 نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. شتاب صفر تا صد این خودرو هم به ترتیب 5.7 ثانیه و 193 کیلومتر بر ساعت است.

مدل M60 xDrive هم با دو موتور برقی با مجموع قدرت 590 اسب بخار و 743 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود که با فعال شدن Sport بوست گشتاور آن به 819 نیوتن‌متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این خودرو هم به ترتیب 3.7 ثانیه و 230 کیلومتر بر ساعت است.

سوالات متداول

قدرتمندترین خودرو 2024 کدام است؟

با توجه به ارقام اعلام شده برای قدرت موتور، لوسید ایر سافایر و لامبورگینی رووئلتو قدرتمندترین خودروهای 2024 محسوب می‌شوند.

بهترین خودرو برقی 2024 کدام مدل است؟

از بین خودروهای برقی بازار، بهترین و کاملترین خودرو لوسید ایر سافایر است اما اگر به یک مدل ارزانقیمت می‌اندیشید، تویوتا پریوس بهترین گزینه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر