;
coinex

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مرسدس بنز و بی ام و دو خودروساز نام‌آشنا و دو رقیب دیرینه آلمانی هستند که از دیرباز در سراسر دنیا طرفداران زیادی داشته‌اند. اما بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران کدام است؟

پاسخ به این سوال اصلا کار ساده‌ای نیست. تقریبا در تمام دورانی که این دو کمپانی بزرگ به فعالیت در حوزه خودرو مشغول بوده‌اند، به انگیزه رقابت با یکدیگر محصولات بی‌نظیری روانه بازار کرده‌اند و در نتیجه در هر نسل و دهه‌ای که بخواهیم به مقایسه بنز و بی ام و بپردازیم، هر یک از دو کمپانی نمایندگان خوبی دارند. اما برای آشنایی با بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بنز و بی ام و به عنوان دو کمپانی محبوب خودروسازی در سراسر جهان، بیش از یک قرن است که با استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز و درک عمیقی که از سلیقه عام دارند نسبت به ساخت خودروهایی باکیفیت تلاش می‌کنند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید اعتراف کنیم که این دو نه تنها در این هدف خود موفق بوده‌اند، بلکه حتی به جای پیروی از آنچه مردم می‌پسندند، خود نسبت به سلیقه‌سازی اقدام کرده‌ و برخی از بهترین خودرو های آلمانی را به جهان عرضه کرده‌اند.

عجیب است که این دو کمپانی هنوز هم با قدرت بهترین خودرو های آلمانی را می‌سازند حال آنکه وقایع عجیبی از جمله دو جنگ جهانی را از سر گذرانده‌اند. جنگ‌هایی که در هر دو بار با شکست آلمان، مصادره صنایع و نابودی کارخانجات آلمانی از جمله بنز و بی ام و همراه بود.

با این حال بنز و بی ام و و اساسا کشور آلمان هر بار بعد از جنگ، ققنوس‌وار سر از میان خاکستر بیرون آورده و آنطور که می‌دانیم، در حال حاضر آلمان، بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشور اروپایی است.

در حال حاضر بنز و بی ام و دو مورد از محبوب‌ترین برندهای خودروساز جهان محسوب می‌شوند. در مقایسه بنز و بی ام و باید گفت که اساسا بنز در سراسر دنیا و نه فقط در ایران به عنوان یک برند لاکچری و انتخاب نخست مدیران شرکتی، نهادهای دولتی و حتی سیاستمداران است. در طرف مقابل اما محصولات مختلف بی ام و چهره‌ای دارند که قطعا اسپرت‌تر و جوان‌پسند‌تر محسوب می‌شود.

این صرفا یک حدس و گمان نیست بلکه نظرسنجی‌ها و بررسی‌های آماری از وضعیت گروه سنی خریداران بنز و بی ام و نیز این مسئله را نشان می‌دهد. با این مقدمه، در این مطلب ما قصد داریم ضمن مقایسه بنز و بی ام و به معرفی بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران بپردازیم و کار خود را نیز با مرسدس آغاز می‌کنیم.

مرسدس بنز 500E

بهترین ماشین های بنز و بی ام و
بهترین ماشین های بنز و بی ام و

مرسدس بنز E500 قطعا از بهترین خودروهای مرسدس بنز در طول تاریخ است که سبب تثبیت موقعیت مرسدس به عنوان یک خودروساز پیشگام در زمینه ساخت خودروهای لوکس شد. گرچه اساسا مرسدس چندان در حوزه ساخت خودروهای پرفورمنس یا عملکرد بالا ورود نکرده بود، اما به دلایلی توانست در ورزش‌های موتوری پیشرفته محصولاتی درجه یک به نمایش بگذارد و قهرمانی‌های متعددی کسب کند.

در زمان عرضه این خودرو عموم مردم به سدان‌های لوکس پیشرفته با قدرت و چابکی زیاد علاقه داشتند و مرسدس با درک نیاز جامعه و برای پاسخ به حجم بالای تقاضا در این دسته، بنز E500 را به عنوان یکی از بهترین ماشین های بنز معرفی کرد. مرسدس البته برای اینکار به تنهایی اقدام نکرد و پروژه E500 با همکاری پورشه به سرانجام رسید.

در ساخت این خودرو از شاسی W124 استفاده شده که در واقع همان پلتفرم مدل محبوب E300 محسوب می‌شود. قدرت خودرو نیز توسط یک موتور 5 لیتری V8 تامین می‌شود که درکنار اجزای سیستم تعلیق از مدل SL 500 به خودروی جدید منتقل شده بود.

متخصصان پورشه برای ساخت یکی از بهترین خودرو های بنز بدنه را جهت استفاده از قطعات تعلیق قدرتمندتر و ارتقای عملکرد ترمزها کمی گسترش دادند و با بازطراحی پیشرانه مذکور، قدرت آن را به 332 اسب بخار رساندند.

البته که پهن شدن بدنه این مدل سبب شد تا در هیچ یک از خطوط تولید مرسدس بنز نگنجد. در نتیجه خود پورشه فرایند تولید را با استفاده از قطعات مرسدس انجام داد.

نتیجه این برون‌سپاری و همکاری، محصولی با شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ای شد که در پیچ‌ها چسبندگی بسیار بالایی داشت و در عین حال یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شد. این خودرو بی‌تردید شایسته قرارگیری در لیست بهترین ماشین های بنز و بی ام و را دارد.

مرسدس بنز  SLS AMG

بهترین ماشین های بنز و بی ام و

دومین مورد در لیست بهترین ماشین های Benz خودرویی از برند AMG با نام SLS است که یک محصول جاده‌ای به مراتب پیشرفته‌تر از CLK GTR محسوب می‌شود. این خودرو که از جمله بهترین خودرو های Benz است یک موتور 6.2 لیتری V8 با قدرت 536 اسب بخار دارد.

قرارگیری موتور در جلو و گیربکس در عقب در واقع ترفند مهندسی بنز است تا تعادل وزنی به طور یکنواخت برقرار شود. بنز در ساخت این خودرو توجه خاصی بر سبک بودن آن داشته است و می‌گوید که هر بخش و قطعه با توجه به همین هدف طراحی شده است.

مرسدس بنز 190E

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین خودرو های مرسدس بنز

بهترین ماشین های بنز و بی ام و الزاما محصولاتی سریع، بزرگ یا با ظاهر لاکچری و خاص نیستند. بعضا یک خودرو معمولی با طراحی جعبه‌ای و ایمنی بالا نیز می‌تواند در دسته خود برترین باشد.

طراحی E190 را برونو ساکو طراح ارشد آن زمان مرسدس انجام داد. طراحی که کمپانی را برای مدتی به مسیری جدید سوق داد. مسیری که البته با اقبال خریداران نیز مواجه شد و به موفقیت بنز انجامید.

این خودرو به عنوان یکی از بهترین ماشین های بنز در ایران علاوه بر ظاهر جدید خود، حاکی از تلاش بنز برای ورود به بازار خودروهای کوچک نیز بود چراکه اغلب E190 را با نام بنز کوچولو یا بیبی بنز می‌شناسند.

فارغ از تمام این موارد، شاید آنچه E190 را به یکی از بهترین خودرو های Benz بدل کرده، مسئله امنیت باشد. در ساخت این خودرو از جدیدترین استانداردهای ایمنی روز و ورقه فولادی با استحکام بسیار بالا استفاده شده که سطح حفاظت از سرنشینان را به بالاترین حد می‌رساند.

این مدل به عنوان یکی از ارزانترین ماشین های بنز موفق شد فروش چشمگیری در سراسر جهان باشد و به خوبی به سران شرکت ثابت کرد که این دسته از خودروها می‌تواند محبوب‌ترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال یک وسیله نقلیه کوچک و باکیفیت هستند، نه زیباترین ماشین های بنز و نه گران‌ترین آن‌ها. اگر قصد خرید بنز داشته باشید شاید بتوانید این مدل را در ایران پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بهترین خودروهای 2023

مرسدس بنز 600 گروسر

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مرسدس بنز 600 گروسر از جمله زیباترین ماشین های بنز است که در واسط دهه 60 میلادی و برای پاسخ به نیاز مشتریان تولید شد. این مدل در واقع یک لیموزین کشیده با بهترین ویژگی‌های خدماتی است که در آن زمان بسیار مورد استقبال ثروتمندان و چهره‌های مشهور قرار گرفت. از جمله مهمترین و شناخته‌شده‌ترین خریداران این خودرو می‌توان به جرمی کلارکسون، الویس پرسلی، التون جان، عیدی امین، صدام حسین و البته کیم جونگ اون اشاره کرد.

بنز 600 گروسر به عنوان یکی از گران ترین ماشین های بنز از سیستم هیدرولیک بسیار پیشرفته‌ای برای حرکت در جاده‌ها برخوردار بود و در عین حال تجربه رانندگی بی‌نظیری نیز ارائه می‌کرد.

از جذابیت‌های این خودرو در زمان عرضه می‌توان به شیشه‌های برقی، صندلی‌های برقی، سانروف و البته در صندوق عقب هیدرولیک اشاره کرد.

پیشرانه بنز 600 گروسر که از جمله بهترین ماشین های بنز و بی ام و محسوب می‌شود یک موتور 6.3 لیتری V8 با توان تولید 250 اسب بخار قدرت است که با آپشن‌های داخلی بسیاری همراه شده بود و امکان سفارشی سازی را هم داشت.

مرسدس بنز SSK

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین خودرو های مرسدس بنز

شاید امروزه بیشتر بنز را به خاطر خودروهای لوکسش بشناسید اما در گذشته‌ای نه‌چندان دور بنز شماری از جذابترین خودروهای اسپرت را نیز طراحی و عرضه می‌کرد. شاید بسیاری همین حالا هم این خودرو را نشناسند اما باید بدانید که این مدل به عنوان یکی از زیباترین ماشین های بنز شناخته می‌شود.

طراحی این مدل نمادین و خاص توسط دکتر فردیناند پورشه انجام شده است. بزرگترین نسخه این خودرو با نام SSKL 1931 به یک موتور 6 سیلندر خطی 7 لیتری سوپرشارژ مجهز بود که می‌توانست 300 اسب بخار قدرت تولید کند. این در حالی است که در همان زمان یک ماشین معمولی تنها 30 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و از این نظر، SSK یک محصول بی‌نظیر بود.

مرسدس بنز 300SD

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی، برخی از بهترین خودرو های بنز با استفاده از برخی تکنولوژی‌های خاص منجر به پیشرفت‌هایی شدند که بعدها در محصولات دیگر خودروسازان نیز استفاده شد.

مثلا جالب است بدانید که مرسدس با عرضه مدل SD300 که از جمله بهترین ماشین های Benz محسوب می‌شود برای اولین بار موتور دیزلی توربوشارژ را ارائه کرد. مدل‌های دیزلی که تا پیش از این زمان ساخته می‌شدند معمولا بسیار کند بودند اما این محصول بنز با استفاده از توربو می‌توانست قدرت کافی را تولید و عملکرد معقول و قابل‌قبولی ارائه کند.

موتور این مدل یک پیشرانه 5 سیلندری توربودیزل با توان تولید 120 اسب بخار قدرت بود و گرچه در قیاس با محصولات امروزی کم به نظر می‌رسد اما در اواخر دهه 70 میلادی خودروهای اسپرت در بهترین حالت به 200 اسب بخار قدرت می‌رسیدند.

مرسدس بنز SD300 به عنوان یکی از بهترین خودرو های Benz در زمان عرضه و تا سال‌ها یکی از محبوب‌ترین خودروهای کمپانی آلمانی بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جهان

بهترین خودروهای برقی 2022

مرسدس بنز K500 اسپشیال رودستر

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین ماشین های بنز و بی ام و

یکی از زیباترین ماشین های بنز که محبوب دل هر کلکسیونر آنتیک‌دوستی است، مرسدس بنز K500 اسپشال رودستر است. این خودرو دست‌ساز و لاکچری را در محافل خودرویی بعضا به عنوان «ماشین رویایی» توصیف می‌کنند.

این خودرو به عنوان یکی از بهترین ماشین های بنز و بی ام و دانستنی‌های جالبی دارد. مثلا ساخت آن با هزینه‌ای معادل یک ویلای لاکچری در بهترین نقطه برلین 5 ماه تمام طول کشید. مرسدس تنها 30 نسخه از این خودرو تولید کرد و برای تزئین فضای داخلی آن خلاقیت‌های خاصی به خرج داد. مثلا داشبورد K500 اسپشیال رودستر با استفاده از نوعی مروارید مصنوعی نفیس تزئیین شده و روکش صندلی‌ها نیز یک چرم ظریف و بسیار خاص است.

موتور این خودرو که از جمله گران ترین ماشین های بنز در زمان خود بود، یک پیشرانه 8 سیلندر خطی سوپرشارژ با توان تولید 160 اسب بخار قدرت است که می‌تواند به سرعت 100 مایل در ساعت برسد. این مسئله سبب شد تا K500 در این نسخه یکی از سریع ترین ماشین های بنز در زمان خود باشد. از جمله ویژگی‌های برجسته دیگر این مدل باید به ترمزهای هیدرولیک، سیستم الکتریکی 12 ولتی و قفل‌های برقی اشاره کرد.

مرسدس بنز 230SL پاگودا

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

یکی دیگر از زیباترین ماشین های بنز که شایسته ذکر در این فهرست است، مدل SL230 است که بین سالیان 1963 تا 1971 تولید شده بود و انتخاب خوبی برای هر کلاسیک دوستی در زمان حاضر محسوب می‌شود.

این مدل بعد از موفقیت مدل‌های SL 300 کوپه و رودستر Sl 190 با حذف برخی از انحناهای خاص بدنه و یک طراحی محتاطانه اما جذاب عرضه شد.

جالب است بدانید که پسوند پاگودا در نام این مدل از بهترین خودرو های بنز رسمی نیست و صرفا به دلیل شباهت سقف قابل حرکت خودرو با خطوط سقف معابد پاگودای ژاپن توسط طرفداران رایج و جهانی شد.

این مدل یک پیشرانه 6 سیلندر 2.3 لیتری دارد که با استفاده از سیستم انژکتور سوخت مکانیکی می‌تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. جهت بهبود استحکام بدنه، در طراحی آن از پنل‌های خاصی به صورت جوشکاری شده استفاده شده است. البته که با لیبل قیمت 7 هزار دلاری در سال 1963، این مدل قطعا از گران ترین ماشین های بنز در زمان خود محسوب می‌شود.

مرسدس بنز 300SL

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین ماشین های بنز و بی ام و

در شمار بهترین ماشین های بنز و بی ام و نمی‌توان از بنز SL 300 غافل شد. منحنی‌های جذاب بدنه و درهای گالوینگ این مدل از جذابترین ویژگی‌های آن است که همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند. SL 300 نخستین محصول مسابقه‌ای بنز است که بعد از جنگ ساخته شد.

طراحی خاص درها یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو بود اما جالب است بدانید که این طراحی پرطرفدار صرفا یک اجبار برای سازندگان بود. در واقع مرسدس در ساخت این مدل از بهترین ماشین های Benz فریم‌ها را به طوری طراحی کرده بود که حداکثر استحکام پیچشی و وزن بسیار کمی داشته باشند. در نتیجه این فرم و شکل خاص فریم، برش درها امکان‌پذیر نبوده و مرسدس نیاز به راه‌حلی ابتکاری داشته است. راه حلی که به تولید درهای گالوینگ منجر شد.

این مدل که همیشه به عنوان یکی از بهترین خودرو های بنز شناخته می‌شود سریعا به یک محصول نمادین بدل شد و علاوه بر جذابیت‌های طراحی، در مسابقات خودرویی نیز به محبوبیت زیادی رسید.

پیشرانه این مدل یک موتور 6 سیلندر خطی با تزریق سوخت مکانیکی و توان تولید 220 اسب بخار قدرت بود که در آن زمان یک ترکیب بسیار جذاب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2022

ارزانترین ماشین در ایران

مرسدس بنز SLR مک لارن

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مرسدس در همکاری با بعضی از رقبا و شرکای خود محصولات بسیاری جذابی روانه بازار کرده است. داستان این مورد از لیست بهترین ماشین های بنز و بی ام و هم درباره خودروی حاصل از همکاری مرسدس و مک‌لارن است.

در زمانی که مرسدس بخش قابل توجهی از مک‌لارن را در اختیار داشت، با همکاری مهندسان این شرکت یک خودرو جذاب خلق کرد که به عنوان یکی از سریع ترین ماشین های بنز طرفداران زیادی پیدا کرد.

اس ال آر مک لارن که در واقع ترکیبی از شاخصه‌های تجملاتی مرسدس با قدرت مهندسی مک لارن است ادای احترامی به خودروهای مسابقه‌ای SLR دهه پنجاه میلادی محسوب می‌شود.

این مدل یک پیشرانه V8 سوپرشارژ دارد که به طور دستی و در کارخانه مک‌لارن در ووکینگ انگلستان ساخته شده است. این موتور توان تولید 617 اسب بخار قدرت را دارد و شتاب صفر تا صد آن تنها 3.6 ثانیه است تا یکی از سریع ترین ماشین های بنز باشد. گرچه این مدل جذابیت زیادی دارد اما در حال حاضر هم از گران ترین ماشین های بنز محسوب می‌شود.

مرسدس بنز E63 AMG

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین ماشین های بنز و بی ام و

یکی از بهترین سوپراسپرت‌های کلاس متوسط بنز، مدل E63 AMG است. این خودرو که مشخصات جذابی از جمله موتور V8 با 32 سوپاپ DOHC و توربوشارژ دوقلو دارد با سیستم تزریق مستقیم سوخت و چهار چرخ محرک یکی از جذابترین و بهترین ماشین های بنز و بی ام و است.

این مدل در دو نوع سدان و واگن عرضه می‌شود و قدرت موتور آن 603 اسب بخار است. با وجود اینکه می‌توان آن را یکی از ارزانترین ماشین های بنز در این دسته محسوب کرد، همچنان امکانات و مشخصات لاکچری دارد که می‌تواند برای هر کسی راضی‌کننده باشد.

مرسدس میباخ اس کلاس

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بسیاری بر این باورند که لاکچری‌ترین و زیباترین ماشین های بنز سری S هستند. این ادعا اشتباه نیست اما یک مدل بهتر از خودروهای کلاس اس، مرسدس بنز میباخ اس کلاس است که شاید لاکچری‌ترین خودرویی باشد که تا به حال دیده‌اید.

میباخ قیمتی حدودا 200 هزار دلاری دارد که آن را به یکی از گران ترین ماشین های بنز بدل کرده است اما امکانات و خدمات زیادی دارد که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. همه چیز در این خودرو به طور برقی کار می‌کند و علاوه بر این می‌توان از صندلی‌های چرمی جلو و عقب و بالش‌های گردنی همسان اشاره کرد که برای راحتی هر چه بیشتر تمام سرنشینان طراحی شده‌اند.

برای سرنشینان عقب، نمایشگرهایی در پشت صندلی‌های جلو تعبیه شده که اطلاعات زیادی را ارائه می‌کند و قابلیت‌هایی چون کنترل موسیقی، نقشه، اطلاعات آب‌وهوایی و برخی موارد دیگر را شامل می‌شود.

این خودرو به یک پیشرانه V8 تویین توربو با توان تولید 500 اسب بخار قدرت عرضه شده که نیروی تولیدی این موتور را گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با کمک سیستم چهار چرح محرک انتقال می‌دهد.

از جمله آپشن‌های این مدل نیز می‌توان به روشنایی LED قابل تنظیم، نمایشگرهای لمسی، گرمایش صندلی، گرمایش سریع صندلی، سیستم کنترل آب‌وهوای پیچیده و برخی موارد دیگر اشاره کرد که آن را شایسته حضور در لیست بهترین ماشین های بنز و بی ام و کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین شاسی بلندهای جهان

بهترین خودروهای چینی

مرسدس بنز  CLK GTR AMG

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

یکی از جذاب‌ترین محصولات برند AMG مدل CLK GTR است که از آن به عنوان یکی از سریع ترین ماشین های بنز و یک قهرمان تمام‌عیار مسابقات یاد می‌شود.

این خودرو البته ابتدا برای مسابقات GIA GT طراحی شده بود اما بعدها به یک ماشین جاده‌ای هم بدل شد و مشخصات آن برای هر کسی جذاب و چشمگیر است.

پیشرانه این خودرو مسابقه‌ای قدرتمند که از بهترین ماشین های بنز و بی ام و در لیست ما محسوب می‌شود یک موتور V12 تنفس طبیعی 6.9 لیتری است که در وسط نصب شده و توان تولید بیش از 600 اسب بخار قدرت را داراست. این میزان قدرت حتی برای ابرخودروهای امروزی نیز نرخ رایجی محسوب می‌شود، پس تصور کنید که در سال 1997 چه حس عجیبی به راننده القا می‌کرده است.

در ساخت بدنه این مدل از آلومینیوم و مواد کامپوزیتی استفاده شده تا خودرو در عین مقاومت، بسیار سبک باشد. البته در این مدل برخلاف انتظار خبری از امکانات رفاهی پرشمار نیست چراکه این مدل به طور تخصصی یک ماشین مسابقه‌ای بود که به جاده آمد. به همین دلیل، فضای داخلی خودرو نیز کمی محدود به نظر می‌رسد.

با این وجود انتظار نداشته باشید که با یکی از ارزانترین ماشین های بنز مواجه باشید. این خودرو چه در زمان عرضه و چه حالا که یکی از اساطیر تاریخ بنز از جمله گران ترین ماشین های بنز محسوب می‌شود.

مرسدس بنز AMG هامر

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بعد از موفقیت مدل E190 که از ارزانترین ماشین های بنز در نوع خود محسوب می‌شود، بنز طراحی و عرضه محصولاتی مشابه را پیش گرفت و یکی از این بهترین مواردی که عرضه کرد مدل AMG هامر بود. این خودرو را برخی از کارشناسان یک E300 مجهز به پیشرانه V8 شش لیتری توصیف کرده‌اند که توان تولید 375 اسب بخار قدرت داشت.

این خودرو ظرف 5.3 ثانیه از صفر به صد کیلومتر سرعت می‌رسید و این رقم برای دهه هشتاد میلادی رقم چشمگیری محسوب می‌شد که آن را در شمار سریع ترین ماشین های بنز قرار می‌داد. این مدل از جمله بهترین ماشین های بنز در ایران نیز محسوب می‌شود که اگر قصد خرید بنز را داشته باشید می‌توانید روی آن حساب کنید.

مرسدس بنز SLR 2000

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
بهترین ماشین های بنز و بی ام و

یکی از بهترین ماشین های بنز و بی ام و که در این لیست به آن می‌پردازیم مدل SLR2000 است که یک مدل مسابقه‌ای جذاب محسوب می‌شود.

با وجود اینکه امروزه این مدل کمی قدیمی محسوب می‌شود اما در زمان خود یکی از قوی‌ترین و بهترین ماشین های Benz بود که در پیست‌های اتومبیل‌رانی نیز محبوبیت زیادی داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای هیبریدی

ارزانترین شاسی بلند در ایران

سری G خودروهای بنز

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

شماری از نه فقط بهترین‌های بنز که بهترین خودرو های آلمانی در این سری جای دارند. علاقه‌مندان به آفرود و دوست‌داران خودروهای لاکچری همگی با این سخن موافق هستند.

سری جی مرسدس البته قرار بود ابتدا با کاربرد نظامی ساخته شود اما به مرور راه این محصولات به عنوان بهترین خودرو های مرسدس بنز به بازار عادی و جاده‌ها نیز باز شد تا علاقه‌مندان شاسی‌بلندها نیز بتوانند تجربه سواری آن‌ها را داشته باشند. اگر قصد خرید بنز در این مدل‌ها را داشته باشید باید بدانید که قیمت این مدل‌ها معمولا بسیار بالا است.

مرسدس بنز AMG GT

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مرسدس بنز AMG GT به عنوان یکی از بهترین خودرو های مرسدس بنز در واقع حاصل همکاری دیگری بین مرسدس و بی ام و است که در سال 2015 با یک بدنه نسبتا کوچک و پیشرانه‌ای قوی‌تر عرضه شد. این مدل البته از نظر قیمت بسیار گرانقیمت است.

مرسدس کلاس A

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

اگر قصد خرید بنز داشته باشید، از جذابترین محصولاتی که در زمره بهترین ماشین های بنز و بی ام و جای می‌گیرند، خودروهای کلاس A هستند. این مدل‌ها در واقع نسخه به‌روزی از فرمت MFA هستند و به مراتب بهتر از نسخه‌های پیشین کلاس A هستند.

فضای خودروهای جدید بیشتر و کفی بزرگتر است. موتور 2.1 لیتری نیز قدرت بیشتری از نسخه‌های پیشین دارد.  باید بدانید که برخی از مدل‌های کلاس A به عنوان بهترین ماشین های بنز در ایران نیز موجود هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای وارداتی

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

بی ام و 507

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
سریع ترین ماشین های بی ام

در ادامه مطلب مقایسه بنز و بی ام و سعی می‌کنیم با معرفی شماری از بهترین ماشین های بی ام و شما را برای خرید بی ام و نیز راهنمایی کنیم.

یکی از بهترین خودرو های آلمانی تاریخ بی‌تردید مدل 507 بی ام است. این خودرو دونفره که یک موتور V8 قدرتمند دارد طراحی بسیار چشم‌نوازی دارد که توسط آلبرشت فون گورتز انجام شده است.

بی ام در این زمان با توجه به موفقیت مرسدس SL در آمریکا و برای رقابت با این خودرو، 507 را عرضه کرد اما این مدل فروش خوبی نداشت و بی ام که در آن زمان در بحران مالی بود تنها موفق به ساخت 252 نسخه از این مدل شد. با تمام این‌ها با توجه به تاثیری که این مدل و طراحی آن بر طراحی خودروهای آینده داشت باید از آن به عنوان یکی از بهترین خودرو های بی ام و یاد کنیم.

بی ام و 700

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

یکی از بهترین ماشین های بنز و بی ام و در لیست ما بی ام و 700 است که آخرین مدل از خودروهای شش سیلند خطی گرانقیمت و با سود کم شرکت آلمانی محسوب می‌شود.

موتور تخت دوقلوی این مدل در بخش عقبی قرار گرفته و این اولین بی ام و تاریخ با شاسی یکپارچه محسوب می‌شود. این خودرو در مسابقات نیز به یکی از بهترین‌ها بدل شد و افرادی چون هانس استاک با آن به قهرمانی رسیدند.

بی ام و 1500/1600/1800/2000

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
سریع ترین ماشین های بی ام

در اواخر دهه پنجاه بی ام و شرایط اقتصادی بسیار بدی داشت به حدی که رقیب همیشگی یعنی مرسدس نزدیک بود آن را بخرد. اما معرفی یکی از بهترین ماشین های بی ام و یعنی بی ام و 1500 سبب احیای این شرکت شد. این مدل با یک موتور چهار سیلندر M10 تا 1988 در خط تولید بی ام و به عنوان یکی از بهترین ماشین های BMW باقی ماند و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ BMW شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای بنز 2023

بی ام و M1

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

گرچه طراحی این مدل به مانند ابرخودروهای ایتالیایی رقیب جذاب و عجیب و غریب نبود، اما جورجتو جوجارو محصولی برای همه اعصار طراحی کرده بود که با گذر زمان بیشتر مقبول افتاد.

این مدل که از جمله زیباترین ماشین های بی ام و است قرار بود در ایتالیا و با همکاری لامبورگینی ساخته شود اما چون لامبورگینی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، بی ام و، فرایند ساخت آن را به کوچ‌بیلدر باور سپرد تا یکی از بهترین خودرو های بی ام و متولد شود.

بی ام و M3 (E30)

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
سریع ترین ماشین های بی ام

سری مدل‌های نسل M3 از بهترین ماشین های بنز و بی ام و هستند که همگی محصولات جذاب در مسابقه و جاده محسوب می‌شوند. موتورهای قدرتمند در کنار طراحی ایده‌آل که سرعت بیشتری برای این مدل‌ها به ارمغان می‌آورد از جمله دلایل محبوبیت این سری از بهترین ماشین های بی ام و هستند.

بی ام و سری 3 (E36)

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مدل E36 تفاوت زیادی با مدل‌های پیشین سری 3 داشت و چهره جدید آن، کمی در ابتدا غریب به نظر می‌رسید. سیستم تعلیق جدید خودرو آن را به یکی از بهترین خودرو های بی ام و بدل کرده بود و چابکی بیشتری داشت.

نسخه i320 این خودرو به یک موتور قدرتمند شش سیلندر خطی تجهیز شده و مدل جاده‌ای از موتور S50 استفاده می‌کرد. از جمله انواع این مدل که به مرور عرضه شد و از بهترین ماشین های بنز و بی ام و در لیست ما است می‌توان به مدل‌های سالون، کوپهف تورینگ، کاربو و M اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی

بی ام و X5 (E53)

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
ارزانترین ماشین های بی ام و

یکی از بهترین خودرو های BMW مدل X5 است. این مدل در آمریکا و با یک موتور V8 ساخته می‌شد و سبب شد این شرکت آلمانی یک شرکت بین‌المللی شود. نسخه‌های شش سیلندر خطی و دیزلی این خودرو یک سال بعد از عرضه در آمریکا به اروپا رسید.

بی ام و M5 (E60)

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

مدل E60 در نسل M5 با ظاهر خاص و فرمان‌دهی فعال عجیب و نه‌چندان خوب خود شاید یکی از بدترین‌های سری 5 بود اما همین مدل به پدید آمدن بهترین M5 تاریخ منجر شد. این مدل به عنوان یکی از بهترین ماشین های BMW از یک موتور تنفس طبیغی V10 استفاده می‌کرد که مصرف سوخت بالایی داشت. با این حال نمی‌توان از تاثیری که این خودرو بر آینده بی ام و داشت به سادگی گذشت.

بی ام و i3

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
ارزانترین ماشین های بی ام و

بی ام و واقعا هیچگاه طرفدار خودروهای برقی نبود اما بالاخره وارد این حوزه شد. مدل i3 به عنوان یکی از بهترین خودروهای BMW به جای استفاده از یک باتری برقی بزرگ و سنگین، با یک بدنه فیبرکربنی و شاسی آلومینیومی عرضه شد.

گرچه نسخه‌های نخست از یک ژنراتور بنزینی استفاده می‌کردند اما مخزن سوخت آن‌ها بسیار کوچک بود. نسخه‌های امروزی این خودرو با شعاع حرکتی 170 مایلی ارائه می‌شوند اما در برخی مدل‌های خاص با بهترین فناوری باتری ارائه می‌شوند و محدوده پیمایش بیشتری دارند. این مدل از سری ارزانترین ماشین ای بی ام و محسب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

بی ام و M2

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

به عنوان یکی از بهترین ماشین های بنز و بی ام و در لیست ما، این مدل اوج سری M2 محسوب می‌شود که با موتور شش سیلندر خطی، جعبه دنده دستی، دیفرانسیل عقب و آپشن‌های بسیار به عنوان یکی از زیباترین ماشین های بی ام و از راه رسید.

البته که دیگر مدل‌های نسل M به مرور به سیستم چهار چرخ محرک حرکت کردند اما M2 به عنوان محصولی که نه خیلی بزرگ است و نه خیلی قدرتمند، حرف‌های زیادی برای گفتن به عنوان یکی از بهترین ماشین های BMW دارد.

بی ‌ام ‌و Z3 کوپه

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بی ام و Z3 کوپه یکی از زیباترین ماشین های بی ام است که اولین بار در سال 1996 تولید شد. این خودرو را جوجی ناگاشیما با الهام از طراحی مدل سری 3 و خصوصا E36 طراحی کرد که به یکی از بهترین ماشین های بی ام و بدل شد.

فرم خاص بدنه بی ام و Z3 کوپه شدیدا مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری از افرادی که قصد خرید بی ام و داشتند به سراغ این مدل می‌رفتند که از نظر اقتصادی هم یکی از ارزانترین ماشین های بی ام و محسوب می‌شد.

این مدل با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شد و به عنوان یکی از بهترین ماشین های بی ام و در ایران هم شناخته می‌شود. اما یکی از بهترین مدل‌های آن با یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.2 لیتری و قدرت 325 اسب بخار ارائه می‌شد که شتاب صفر تا صد آن 5.2 ثانیه بود تا از جمله سریع ترین ماشین های بی ام و نیز باشد.

بی ‌ام‌ و سری 5 E39

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
گران ترین ماشین های بی ام

بی ام سری 5 مدل E39 به عنوان یکی از ارزانترین ماشین های بی ام و بین سال‌های 1996 تا 2003 در خط تولید بی ام و قرار داشت و طراحی خاص آن حاصل کار جوجی ناگاشیما است که پیش‌تر گفتیم مسئول طراحی مدل محبوب Z3 کوپه هم بود. با این اوصاف E39 نیز سریعا به عنوان یکی از زیباترین ماشین های بی ام و به محبوبیت رسید.

سومین نسل بی ام و M5 از پیشرانه S62 با توان تولید 400 اسب بخار قدرت، گشتاور 500 نیوتن‌متر، دیفرانسیل ضد لغزش و جعبه‌دنده دستی 6 سرعته تولید شده بود تا از بهترین خودرو های بی ام و باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بی ام‌ و سری 1 E82

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران

بی ام و سری 1 کوپه از جمله بهترین خودروهای BMW در تمامی ابعاد محسوب می‌شود. این مورد از فهرست بهترین ماشین های بنز و بی ام و نخستین بار در سال 2004 به عنوان یک خودرو هاچ بک رونمایی شد اما بی ام و به این نسخه اکتفا نکرد و مدل‌های مختلفی از آن روانه بازار کرد که برخی از آن‌ها به عنوان بهترین ماشین های بی ام و در ایران هم موجود هستند. مدل هاچ بک این خودرو با کد E87، هاچ بک دو در با کد E81 و مدل کوپه با کد E82 عرضه شدند و همگی از بهترین ماشین های BMW بودند.

بی ام‌ و M6 E63

بهترین ماشین های بنز و بی ام و در تمام دوران
گران ترین ماشین های بی ام

حدود 14 سال بعد از توقف تولیدی نخستین نسل سری 6، بالاخره نسل دوم با کد E63 در سال 2003 به عنوان یکی از گران ترین ماشین های بی ام و معرفی شد. این خودرو را آردین ون هویدونک که طراح خودرویی هلندی است طراحی کرده بود. نسل دوم سری 6 به یک ناجی برای بی ام و بدل شد و به عنوان یکی از بهترین خودرو های BMW به فروش بالایی رسید.

این مدل به عنوان یکی از بهترین ماشین های بی ام و در ایران نیز شناخته می‌شود و با دو مدل کوپه و کانورتیبل عرضه شد که به ترتیب از پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی از نوع V8 و V10 استفاده می‌کردند. قدرتمندترین مدل که از گران ترین ماشین های بی ام و محسوب می‌شود با پیشرانه V10 توان تولید 500 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این خودرو با شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه‌ای خود همچنین یکی از سری ترین ماشین های بی ام و محسوب می‌شود.

سوالات متداول

بهترین ماشین های بنز در تاریخ کدامند؟

در طول این مطلب شماری از بهترین ماشین‌های تاریخ مرسدس بنز را در دسته‌های مختلف به شما معرفی کردیم اما اگر ملاک را قدرت موتور و زیبایی بگذاریم باید گفت که در حال حاضر SLS AMG، بنز SD300، مرسدس بنز AMG E63 و سری محصولات میباخ از بهترین ماشین های بنز هستند.

بهترین ماشین های بی ام و در تاریخ کدامند؟

در مطلب لیست کاملی از بهترین ماشین های تاریخ بی ام و معرفی کردیم اما می‌توان از سری M2، M3 و X5 به عنوان بهترین خودروهای تاریخ بی ام و یاد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ماشین های بنز و بی ام و معرفی شده در لیست فهرست چیست؟ جای کدام مورد در لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    یه زمانی بنز بی ام و علاقمند داشت اما الان فقط آمریکایی

    پاسخ

    بی ام و
    کد شاسی E92 مجهز به موتور ۴.۴ لیتری m power

    بنز
    G کلاس ۶ چرخ سه محور

    پاسخ