;
coinex

OpenAI واچتل (وکیل خرید توییتر) را برای مبارزه با شکایت ماسک استخدام می‌کند

شکایت ایلان ماسک از OpenAI باعث شد تا این شرکت، واچتل را که پیش‌تر در مسائل حقوقی مرتبط با این میلیاردر به توییتر کمک کرده بود برای دفاع در مقابل او استخدام کند. ایلان ماسک ادعا می‌کند که OpenAI و مایکروسافت، از ماموریت غیرانتفاعی خود که باید در جهت توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت باشد، تخطی کرده‌اند.

طبق گزارش‌های رویترز، OpenAI، شرکت حقوقی واچتل (Wachtell) را برای دفاع در پرونده شکایت ایلان ماسک استخدام کرده است. یکی از وکلایی که در این پرونده حضور دارد، ویلیام ساویت است که قبلاً در پرونده خرید توییتر نیز نقش داشته است. حالا ایلان ماسک مجبور خواهد شد دوباره با وکلایی روبه‌رو شود که او را وادار کرده بودند قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی جالب ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی ؛ سال 2029 چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شکایت ایلان ماسک از OpenAI

ایلان ماسک مدتی پیش از OpenAI شکایت کرده و ادعا کرده که این شرکت توافق اولیه خود را نقض کرده است. او ادعا می‌کند که OpenAI که باید به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی فعالیت کند و هوش مصنوعی را به نفع بشریت توسعه دهد، حالا به یک شرکت سودمحور تبدیل شده و منبع هوش مصنوعی آن نیز بسته شده است.

ایلان ماسک در سال 2015 به تأسیس OpenAI کمک کرد و گفته است که ده‌ها میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود. با این حال، او در سال 2018 از هیئت‌مدیره این شرکت خارج شد و OpenAI ادعا می‌کند که ایلان ماسک در آن زمان به دنبال ادغام این استارتاپ با تسلا و به دست آوردن کنترل کامل بر آن بوده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی استخدام وکیل سابق ایلان ماسک توسط OpenAI چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

منبع: reuters

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر