;
coinex

چیپست Dimensity 9400 احتمالا سودآورترین تراشه مدیاتک خواهد بود

مدیاتک یکی از قدرتمند‌ترین رقبای اسنپدراگون است که به تازگی با یک شرکت تولید گوشی قرارداد پرسودی برای استفاده از چیپست Dimensity 9400 امضا کرد.
چیپست دایمنسیتی 9300 از شرکت مدیاتک دارای یک ترکیب غیرمعمول است. این چیپست هشت هسته‌ای شامل چهار هسته CPU Cortex-X4 Prime و چهار هسته CPU Cortex-A720 Performance بوده که هیچ هسته کم‌مصرف Efficiency ندارد. علیرغم نگرانی‌هایی درباره‌ی داغ شدن این تراشه به وجود آمده بود، این قطعه داخل گوشی Vivo x100 Pro بدون هیچ مشکلی استفاده شده است.

گزارشی از چین می‌گوید که پردازنده کاربردی (AP) Dimensity 9300 از MediaTek درآمدی بالغ بر 1 میلیارد دلار کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: ویوو X100s با قاب فلزی تخت و در 4 رنگ عرضه خواهد شد

استفاده ویوو از چیپست Dimensity 9400 مدیاتک

چیپست دایمنسیتی 9400 که انتظار می‌رود در اواخر امسال معرفی شود، همچنین دارای یک ترکیب منحصر به فرد است که انتظار می‌رود شامل یک هسته CPU Cortex-X5 Prime، چهار هسته CPU Cortex-X4 Prime و چهار هسته CPU Cortex-A720 Performance باشد. باز هم، طراحان چیپست MediaTek از یک هسته کم‌مصرف Efficiency خودداری می‌کنند تا یک چیپست قدرتمند ایجاد کنند تا توانایی رقابت با Snapdragon 8 Gen 4 AP که قرار است در اواخر 2024 عرضه شود، داشته باشد.

به گزارش چین تایمز (از طریق Wccftech)، مدیاتک در حال حاضر یک قرارداد با ویوو برای تامین چیپست Dimensity 9400 امضا کرده است. به نظر می‌رسد که شرکت با عملکرد گوشی Vivo x100 Pro با استفاده از Dimensity 9300 درون‌پوشش، راضی است.

گزارشی از چین تایمز می‌گوید که دایمنسیتی 9400 20٪ بهتر از Dimensity 9300 اجرا می‌شود، اما این اظهارات یک مقایسه دقیق را فراهم نمی‌کند که به ما بگوید کدام بخش‌ها بهبود یافته است. اما چیزی که مشخص است این است که Dimensity 9400 با قیمتی کمتر از رقیب خود Snapdragon 8 Gen 4 به بازار عرضه می‌شود، که این می‌تواند به شرکت MediaTek در جلب بیشتر توجه و تعدادی از کسب‌وکارها کمک کند.

هرچند که با یک تراشه‌ی پرقدرت طرفیم، اما نمی‌توان داغ شدن بیش از حد چیپست Dimensity 9400 را کتمان کرد. این موضوع مسئله‌ای است که با وجود آزمایش‌های بسیار همچنان مدیاتک را درگیر کرده؛ این موضوع برای Dimensity 9300 نیز در سال گذشته صدق می‌کرد  با این حال توانست موفقیت بزرگی برای MediaTek داشته باشد.

اینکه کدام گوشی‌های هوشمند در آینده تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این تراشه را در محصولات خود خواهند گرفت چیزی‌ است که باید منتظر پاسخ آن بمانیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مشخصات چیپست Dimensity 9400 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری ایران و جهان را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر