;
coinex

تولیدات خودرو با اهداف تعیین شده 22 درصد فاصله دارد

در سال جاری، اولویت تولید ۱.۷ میلیون خودرو بود اما تنها 1.3 میلیون خودرو تولید شد. این کاهش تولیدات خودرو حدود 22 درصد نسبت به برنامه‌ریزی اولیه است.

به گزارش تکراتو به نقل از تجارت نیوز، در سال گذشته، تولید 1.348 میلیون دستگاه خودرو صورت گرفته بود و وزارت صنعت وعده داده بود که تا سال 1402 تعداد تولیدات به 1.7 میلیون خودرو افزایش پیدا کند. این افزایش برنامه‌ریزی شده به منظور کنترل فشار بازار و بهبود تعادل عرضه و تقاضا بود.

بیشتر بخوانید:  لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 27 اسفند 1402

کاهش تولیدات خودرو

برای دستیابی به این هدف، باید هر ماه حدود 142 هزار دستگاه خودرو تولید می‌شد. اما بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد کل خودروهای تولید شده در سال جاری برای میانگین ماهانه کمی بیش از 116  هزار دستگاه بوده است، به مجموع 1.340 میلیون خودرو. این نشان می‌دهد که تولیدات با هدف پیش‌بینی شده همخوانی ندارد و تقریباً 22 درصد از اهداف تولید فراهم نشده است، که معادل بیش از 360 هزار دستگاه خودرو است.

این ناکامی در دستیابی به اهداف تولید، نشان می‌دهد که برنامه‌های وزارت صنعت وعده‌های خود را برآورده نکرده‌اند. در عوض، تولید 1.340 میلیون خودرو، نشان می‌دهد که حتی به حدی هم که پیش‌بینی شده بود، نرسیده است.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر