;
coinex

کاهش رتبه ایران در سرعت اینترنت به خاطر افزایش سرعت دیگر کشورهاست

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش سرعت سایر کشورها را مسبب کاهش رتبه ایران در سرعت اینترنت می‌داند!

محمد احسان خرامید رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویراستی نسبت به جدیدترین رتبه بندی اسپید تست واکنش نشان داد و گفت دلیل کاهش رتبه ایران در سرعت اینترنت، افزایش سرعت سایر کشور ها است.

بیشتر بخوانید: بازارهای عجیب عید ؛ از اجاره سفره هفت سین تا اجاره کارت سوخت خودرو

بر اساس گزارش‌های که اسپید تست منتشر کرده جایگاه سرعت اینترنت کشور در ماه فوریه سال 2024 (بهمن-اسفند 1402) کاهش چشمگیری پیدا کرده است. خرامید در این باره می‌گوید: «سرعت دانلود و آپلود اینترنت ثابت نسبت به سال قبل به ترتیب 20 و 75 درصد بیشتر شده است. این بهبودها نسبت به اول دولت 50 و 95 درصد است.»

طبق رتبه‌بندی اسپید تست، اینترنت ثابت ایران در ماه فوریه با چهار پله نزول 157 جهانی قرار گرفته و جایگاه اینترنت سیار ایران نیز با یک پله نزول، رتبه 74 را در میان سایر کشور ها به خود اختصاص داده است اما رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نظر دیگری دارد. او می‌گوید: «کاهش رتبه به خاطر افزایش سرعت سایر کشورها است. ان‌شاءالله با اجرای پروژه فیبر جز بیست کشور اول خواهیم شد.»

گرچه کاهش سرعت اینترنت طی چند وقت اخیر برای همه دردسر ساز شده اما با توجه به صحبت‌های اخیر مسئولین به نظر ما کماکان در مسیر پیشرفت قرار داریم و بعضا از دیگر کشورها جلو هم زده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کاهش رتبه ایران در سرعت اینترنت چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر