;
coinex

چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8s نسل 3 مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود

تراشه‌ساز محبوب آمریکایی در مورد محصول جدید خود توضیح داد که چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8s نسل 3 تماماً مبتنی هوش مصنوعی است.

همانطور که انتظار می‌رفت، سازنده تراشه‌های مستقر در ایالات متحده، کوالکام، جدیدترین محصول خود یعنی پردازنده Snapdragon 8s Gen 3  را که برای قدرت بخشیدن به گوشی‌های هوشمند رده‌بالا طراحی شده ، معرفی کرد. درست مانند هر شرکت بزرگ دیگری ، کوالکام تمام قدرت خود را روی هوش مصنوعی متمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: چیپست‌ های جدید اسنپدراگون در 18 مارس عرضه می‌شوند

مشخصات چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8s نسل 3

چیپست جدید اسنپدراگون 8s نسل 3 که به تازگی معرفی شده، به طور خاص برای استفاده از قابلیت‌های سطح بالا برای ویژگی‌های هوش مصنوعی، عکاسی و تجربه‌های بازی روی دستگاه‌های هوشمند طراحی شده است.

از ویژگی‌های کلیدی چیپست کوالکام می‌توان به یک ISP همیشه حساس، بازی‌های موبایلی فوق‌العاده واقع‌گرایانه، اتصال سریع، صدای با کیفیت بالا و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های قدرتمند هوش مصنوعی مولد روی دستگاه اشاره کرد.

همچنین، کوالکام تایید کرد که چیپست Snapdragon 8s Gen 3 از چندین مدل هوش مصنوعی مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی می‌کند.

چیپست Snapdragon 8s Gen 3 با استفاده از فناوری 4 نانومتری ساخته شده است و دارای هسته اصلی Cortex-X4 با کلاک 3 گیگاهرتز، چهار هسته عملکرد (تا 2.8 گیگاهرتز) و سه هسته کارآمد (تا 2 گیگاهرتز) است.

اضافه کردن این نکته ضروری است که این تراشه دارای یک Qualcomm Spectra ISP (پردازنده سیگنال تصویر) و همچنین پشتیبانی از فیلمبرداری سه گانه از سنسورهای تصویر HDR است: دوربین سه گانه تا

  1. 36 مگاپیکسل 30 فریم بر ثانیه
  2.  64 + 36 مگاپیکسل دوربین دوگانه 30 فریم بر ثانیه
  3. دوربین تکی تا 108 مگاپیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  4. ضبط عکس تا 200 مگاپیکسل

Qualcomm همچنین پشتیبانی از نمایشگر روی دستگاه 4K @ 60Hz و QHD+ @ 144Hz را به همراه تا 8K UHD @ 30Hz و حداکثر تا 1080 @ 240Hz پشتیبانی از نمایشگر خارجی را ارائه کرده است.

از نظر حافظه هم Snapdragon 8s Gen 3 از حافظه LP-DDR5x (تا 4200 مگاهرتز) و حداکثر 24 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

به گفته کوالکام، چندین سازنده گوشی‌های هوشمند قبلاً تایید کرده‌اند که محصولاتشان به پردازنده جدید اسنپدراگون 8s Gen 3 مجهز خواهند شد. از جمله اولین گوشی‌هایی که به چیپست جدید در ماه‌های آینده مجهز خواهند شد می‌توان به آنر، آیکو، ریلمی، ردمی و شیائومی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات چیپست جدید کوالکام اسنپدراگون 8s نسل 3 چیست؟ به نظر شما کوالکوم موفق به کنار زدن رقبایش خواهد شد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر