;
coinex

احتمالا برخی از چیپ‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط سامسونگ ساخته شوند

برخی از شایعات مدعی شدند که کوالکام قصد دارد ساخت برخی از چیپ‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 را به Samsung Foundry بسپارد.

پس از حواشی مربوط به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، کوالکام همکاری خود را با شرکت Samsung Foundry قطع کرد و ساخت تراشه‌هایش را به TSMC منتقل کرد.

کوالکام ساخت سه چیپ نسل بعدی خود، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2، اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 3 را کاملا به TSMC سپرد. حال اگر شایعات درست باشند، ممکن است کوالکام ساخت برخی از تراشه‌های خود را به سامسونگ بسپرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


احتمالا برخی از چیپ‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط سامسونگ ساخته شوند

طبق گزارشات، احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گلکسی اس 26 با استفاده از فرایند 2 نانومتری Samsung Foundry ساخته شود.

اخیراً گزارش شده که کوالکام به هر دو شرکت Samsung Foundry و TSMC دستور داده تا نمونه چیپ‌های 2 نانومتری بسازند. به نظر می‌رسد این نمونه برای یک پردازنده سری Snapdragon 8 Gen در آینده است.

شایعه جدید می‌گوید که Samsung Foundry ممکن است برخی از چیپ‌های Snapdragon 8 Gen 5 را بسازد. گفته شده این چیپ‌ها مخصوص سری گلکسی بوده و احتمالاً در سری گلکسی S26 استفاده خواهند شد.

احتمالا برخی از چیپ‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط سامسونگ ساخته شوند

در دو سال گذشته، کوالکام دو نسخه از پردازنده اصلی‌ خود را منتشر کرده: نسخه معمولی و نسخه مخصوص گلکسی. نسخه‌های مخصوص گلکسی تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 و نسل 3 سرعت‌ کلاک بالاتری برای CPU و GPU ارائه می‌دهند و در گوشی و تبلت‌های گلکسی از جمله سری Galaxy Tab S8 استفاده شده‌اند.

کوالکام گفته در ساخت چیپ‌های Snapdragon 8 Gen 4 از فرایند 3 نانومتری نسل دوم TSMC استفاده خواهد کرد. گفته شده این فرآیند نسبت به فرایند 3 نانومتری نسل اول که در چیپ Apple A17 Pro (تراشه سری آیفون 15 پرو) به کار گرفته شده، کارایی و بازدهی بیشتری دارد.

گزارش شده که کوالکام نسخه 3 نانومتری سامسونگ (3GAP) نیز را بررسی کرده است، اما در نهایت تصمیم گرفته تنها با شرکت تایوانی TSMC برای ساخت اسنپدراگون 8 نسل 4 کار کند.

با این حال، احتمالا برای ساخت اسنپدراگون 8 نسل 5 کوالکام هم با TSMC و هم با سامسونگ همکاری داشته باشد.

شرکت Samsung Foundry همواره از نظر بهره‌وری انرژی و حرارت یک گام از کمپانی TSMC در فرایندهای ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا عقب بوده است و به همین خاطر هم شرکت‌های سازنده پردازنده از آن ناامید شده‌اند.

اپل پس از حواشی چیپ A9 با این کمپانی قطع همکاری کرد چرا که تراشه‌های ساخته شده توسط Samsung Foundry نسبت به تراشه‌های ساخت TSMC بهره‌وری انرژی کمتری داشتند. به علاوه، شرکت‌های انویدیا و کوالکام هم دیگر با این شرکت همکاری نکردند.

اما در مدت اخیر، چیپ 4 نانومتری نسل سوم سامسونگ با موفقیت به بازار عرضه شد. به علاوه این شرکت برخی از تراشه‌های هوش مصنوعی 4 نانومتری را برای شرکت‌هایی مانند Rebellions و Tenstorrent ساخته است.

با این حال، Samsung Foundry همچنان از شرکت تایوانی TSMC عقب بوده و باید برای رقابت با آن و جذب سازندگان تراشه مانند AMD، گوگل، انویدیا، مدیاتک و کوالکام بیشتر تلاش کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو در این باره چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر