;
coinex

بنزین گران خواهد شد؟

طی چند وقت اخیر شایعه های زیادی مبنی بر گران شدن بنزین پیچیده است اما اکنون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آنها را تکذیب کرد.

گرچه تاکنون گزارشی راجع گران شدن بنزین منتشر نشده بود اما شایعه های زیادی در این باره در میان مردم وجود داشت. اکنون جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به طور کامل به این حواشی پایان داد و این خبر را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان در سال 1403 افزایش پیدا می‌کند

او در این باره توضیح داد:« هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.تاکنون به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی هیچ ابلاغیه‌ای درخصوص افزایش قیمت سوخت یا تغییر سهمیه اعلام نشده است. مردم به راحتی می‌ توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند و تدابیر لازم برای این موضوع درنظر گرفته شده است.»

او در ادامه ضمن ارائه راهکار هایی گفت:« در صورت بروز مشکل یا عدم همراهی  جایگاه ها مردم با سامانه ۰۹۶۲۱ تماس حاصل کنند و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.هیچ مشکلی برای تامین و توزیع بنزین وجود ندارد و مردم نگران این مساله نباشند.»

او در ادامه افزود:« رکورد جدیدی با توزیع ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.همزمان با آغاز سفرهای نوروزی مسافران به مناسبت آغاز سال نو، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد در مدت مشابه پارسال ( ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱) ۱۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.بالاترین رکورد مصرف بنزین در اسفندماه ۱۳۳ میلیون لیتر مصرف طی یک روز بوده است که مصرف بنزین کشور در روز ۲۸ اسفندماه امسال در مقایسه با مصرف عادی اسفندماه پارسال، رکوردی تازه به شمار می‌آید.»

سالاری نسب ادامه داد:« مصرف بنزین در روز یکشنبه (۲۷ اسفندماه)  ۱۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.از هموطنان می‌خواهیم افزون بر مدیریت مصرف بهینه سوخت، کارت سوخت شخصی خود را در سفر همراه داشته باشند.ظرفیت مناسبی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ایجاد شده است و تاکنون به ارسال جایگاه‌های سیار سوخت و اعزام خودروهای سیار سوخت‌رسان نیاز نداشته‌ایم.»

در پایان مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی راجع اجرای طرح رمزگذاری کارت سوخت در نوروز توضیحاتی را ارائه کردند. بر همین اساس مشخص شد که طرح کدینگ یا رمزگذاری کارت‌های سوخت به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت، در سه استان سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان اجرا می‌شود.نشانی جایگاه‌هایی که برای مسافران در نظر گرفته شده در لحظه ورود به استان، پیامک می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قیمت بنزین چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر