;
coinex

دریافت کننده تراشه مغزی ایلان ماسک می‌تواند فقط با ذهن شطرنج بازی کند [+ویدئو]

امروز از طریق صفحه رسمی نورالینک در ایکس، ایلان ماسک، ویدیویی از اولین دریافت کننده تراشه مغزی را منتشر کرد که بدون استفاده از ابزار می‌تواند شطرنج بازی کند.نولاند آرباگ، 29 ساله، از سانحه‌ای که حدود هشت سال پیش رخ داده بود، تا زیر شانه‌هایش فلج مانده بود. او از طریق برنامه نورالینک انتخاب شد و در روز یکشنبه 28 ژانویه 2024 چیپ مغزی را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی جالب ایلان ماسک از آینده هوش مصنوعی ؛ سال 2029 چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اولین دریافت کننده تراشه مغزی ایلان ماسک

بلافاصله پس از آن، ماسک از حساب رسمی X (که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد) خود استفاده کرد تا تأیید کند که آرباگ نشانه‌های قابل اطمینانی از بهبود نشان داده است. موسس همچنین اشاره کرد که این چیپ می‌تواند نوترون‌های مغزی را شناسایی و فعالیت مغز را نظارت کند.

در ویدیوی پخش شده، آرباگ را می‌بینیم که بر روی صفحه یک مک بوک شطرنج بازی می‌کند بدون استفاده از تراکپد یا صفحه کلید. به جای اینها، ویدیو نشان می‌دهد که اولین بیمار نورالینک می‌تواند از مغزش برای کنترل موشکافی روی صفحه کامپیوتر استفاده کند و به او اجازه می‌دهد که بازی ها و پخش رسانه‌ها را انجام دهد.

این فناوری هنوز کامل نیست، اما نورالینک امکان انجام کارهای مختلف را به صورت مستقل فراهم کرده است. در ادامه، موسس نورالینک، ماسک، اعلام کرده است که محصول بعدی این شرکت “بلایندسایت” خواهد بود که به بینایی افراد نابینا کمک می‌کند تا به آنچه که هرگز دیده‌اند، بازگردند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: smartprix

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر