;
coinex

تاریخ نهایی واریز سود سهام عدالت متوفیان رسماً اعلام شد

زمان قطعی و نهایی واریز سود سهام عدالت متوفیان بالاخره اعلام شد و مشمولین طرح می‌توانند در زمان اعلام شده مبلغ سود سهام عدالت خود را برداشت کنند.

دولت پس از سالها بالاخره مبحث انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را نهایی کرد و تصمیم گرفت که سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه میراث» را برای همه مشمولین راه‌اندازی کند. این سامانه پس از مدتی در دسترس قرار گرفت و مشمولین امکان ثبت نام سهام عدالت متوفیان را بدست آوردند. این سهام مخصوص متوفیانی است که پیش‌تر مشمول دریافت سود سهام عدالت بوده و حالا سهام آنها به وراث انتقال پیدا می‌کند. همانطور که احتمالاً می‌دانید، برای ثبت‌نام سهام عدالت وراث، شناسنامه و کارت ملی همه وراث نیاز است و بدون داشتن این موارد، ثبت‌نام نهایی نخواهد شد.

می‌شود گفت که تقریباً همه وراث برای ثبت‌نام سهام عدالت متوفی خود از طریق سامانه میراث اقدام کرده‌اند؛ اما تاکنون سودی دریافت نکرده و بسیاری نسبت به عدم واریز سود سهام عدالت متوفیان اعتراض داشته‌اند. حال خبر رسیده که مبلغ سود سهام عدالت متوفیان بهار سال جاری واریز می‌شود. جزئیات خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام جدید سهام عدالت در راه است

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

براساس اخبار منتشرشده وراث جامانده از دریافت سود سهام عدالت متوفیان در مرحله دوم واریز سود در اسفندماه سال گذشته، تمام سود معوقه سال‌های گذشته را به شرط سجامی شدن در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خردادماه دریافت می‌کنند.

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

برای ثبت نام سهام عدالت وراث باید به کجا مراجعه کرد؟

ورثه می‌توانند با مراجعه به 4 بانک ملت، ملی، پارسیان و تجارت و همچنین دفاتر کارگزاری‌ها و ارایه مدارک تمام مشمولان ارث و برگه انحصار وراثت، انتقال سهام عدالت را ثبت کنند و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تقسیم دارایی را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که مراجعه تنها یک نفر از ورثه برای تکمیل پروسه انتقال سهام کافی است البته باید تمام مدارک ورثه را برای ارایه به همراه داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که سایر وراث به انتقال سهام رضایت دارند حتی آنهایی که سهمی در سود ندارند.

ورثه اگر تا خردادماه نسبت به تکمیل فرایند انتقال سهام و سجامی شدن اقدام کنند می‌توانند سبد پرتفویی خود را مشاهده کنند اینکه چه میزان سود در سبد سهام عدالت دارند و همچنین در مرحله سوم واریز هم امکان واریز سود برای آنها وجود دارد.

تقسیم سهام عدالت بین وراث براساس اطلاعات برگه انحصار وراثت و وصیت‌نامه متوفی انجام می‌شود و سپرده گذاری مرکزی و سایر نهادها در این باره دخل و تصرفی ندارند.

بیشتر بخوانید:

اگر شما نیز جزء وراث مشمول سهام عدالت متوفی خود هستید و هنوز برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود که در اولین فرصت اقدام کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر