;
coinex

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس ؛ 45 درصد افزایش کرایه در سال 1403

بالاخره خبری که نباید می‌شنیدیم، شنیدیم. افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در سال 1403 در دستور کار قرار گرفت. گفتنی‌ست نرخ کرایه تا 45 درصد هم خواهد رسید.

معاون عمرانی فرمانداری تهران در خبری رسمی اعلام کرد که در سال 1403 افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس را خواهیم داشت. بسیاری از شهرهای ایران به غیر از تاکسی، فاقد حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو هستند و این امکان فقط برای شهرهای با جمعیت بالا درنظر گرفته می‌شود. افزایش قیمت کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس فعلاً برای پایتخت درنظر گرفته شده اما می‌دانیم که تهران تنها شهری نیست که افزایش نرخ کرایه را پی‌ریزی کرده است.

برخی شهرهای دیگر همچون اراک، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، یزد و غیره که در دسته کلانشهرها و شهرهای با جمعیت زیاد و بعضاً توریستی قرار می‌گیرند هم‌اکنون افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را پیشه کار قرار داده‌اند. حال یک پیش‌بینی دیگر برای سال 1403 در ارتباط با افزایش نرخ کرایه صادق است. مردم با توجه به این افزایش، احتمالاً به جای ناوگان حمل و نقل عمومی از اتومبیل‌های شخصی استفاده کنند.

در ارتباط با نرخ‌های جدید کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران تأکیداً اعلام کرده است که افزایش نرخ کرایه از فروردین 1403 ممنوع است. احتمالاً افزایش نرخ از اردیبهشت آغاز خواهد شد و اگر گفته رئیس شورای شهر درست باشد، باید با قانون‌شکنان برخورد و یا جرم‌انگاری شود. در ادامه با جزئیات کامل خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: فروش حواله فیدلیتی به قیمت 500 میلیون تومان ؛ تورنادو حواله‌های خودرو!

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در سال 1403

براساس اعلام معاون عمرانی فرمانداری تهران، نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در این شهر برای سال 1403 افزایش می‌یابد. این افزایش‌ها شامل 28 درصد افزایش در بخش مترو، 26 درصد افزایش در بخش اتوبوس و 45 درصد افزایش در بخش تاکسی می‌شوند. این نرخ‌ها از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران تایید شده‌اند.

البته تهران تنها شهری نیست که افزایش بهای کرایه تاکسی و اتوبوس در سال 1403 را تجربه می‌کند. به طور مثال شورای شهر اصفهان بهای کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در این شهر را به میزان 45 درصد برای سال 1403 افزایش می‌دهد. دلیل این میزان از افزایش، ثبت تورم 45 درصدی کشور در سال 1402 بوده است. شورای شهر شیراز نیز افزایشی بین 20 الی 50 درصد را برای نرخ حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در سال 1403 تصویب کرده است.

از سوی دیگر شورای شهر اراک اعلام کرد که نرخ کرایه اتوبوس برای سال 1403 افزایش نمی‌یابد اما نرخ کرایه تاکسی در این شهر طی سال 1403 بین 50 الی 80 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز نیز از افزایش 45 درصدی نرخ کرایه تاکسی در این شهر برای سال 1403 خبر داد. در مورد سایر شهرها همچون اهواز، یزد و مشهد نیز هنوز تصمیم مشخصی اعلام نشده است اما انتظار افزایش قیمت را برای بهای بلیط اتوبوس و کرایه تاکسی آن شهرها نیز داریم.

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در سال 1403
افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در سال 1403

افزایش نرخ کرایه از فروردین 1403 ممنوع است

به نقل از تسنیم؛ مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد:

در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) در سال 1403، در دستور کار اعضا شورای قرار گرفت که بر این اساس نرخ پایه ورودی مسافران در مترو با 16 درصد افزایش همراه شد و بر اساس پیمایش تا 2 کیلومتر با نرخ ورودی و مازاد بر آن تا 30 کیلومتر برای هر کیلومتر 40 درصد افزایش را داشته است. مازاد بر 30 کیلومتر نیز برای کرایه شهروندان مبلغ بیشتری را پرداخت نخواهند کرد.

وی گفت: «30 درصد افزایش خطوط حومه‌ای نیز به تصویب اعضای شورا رسید و به این ترتیب برای بلیط تک سفره که در حال حاضر با نرخ 3300 تومان خریداری می‌شود، در سال آینده حداکثر به قیمت 4 هزار و 300 تومان افزایش پیدا می‌کند. در بخش اتوبوسرانی (اتوبوس‌های عادی 30 درصد افزایش و برای خطوط BRT، بیست‌و‌یک درصد افزایش) در نظر گرفته شده است.»

چمران در تشریح نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران تصریح کرد:

در این بخش هم 45 درصد افزایش کرایه‌ها نسبت به سال 1402 در نظر گرفته شد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) از اول اردیبهشت 1403 اعمال خواهد شد، گفت: «افزایش کرایه‌ها از در فروردین‌ماه ممنوع است.»

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس در سال 1403

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص افزایش نرخ کرایه‌ها در سال جاری چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر