;
coinex

18 iOS قابلیت‌ های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می‌کند؛ جبران 14 سال عقب‌ماندگی از گلکسی

به گزارش MacRumors، سیستم عامل iOS 18 قرار است قابلیت‌ های سفارشی سازی صفحه اصلی بیشتری را برای آیفون‌ها فراهم کند. ویژگی‌ای که از 14 سال پیش به کاربران گلکسی ارائه می‌شد.

در حقیقت قابلیت سفارشی‌ سازی در iOS 18 به کاربران امکان می‌دهد تا با قرار دادن فضای خالی بین آیکون‌های برنامه‌های مختلف، شکل صفحه اصلی خود را طبق سلیقه خود طراحی کنند.  این امکان شامل ایجاد فضای سفید بین آیکون‌ها، تغییر اندازه شبکه آیکون‌ها و حتی تغییر رنگ پوشه‌ها نیز می‌شود. البته این ویژگی پیش‌تر در گوشی‌های هوشمند دیگری همچون خانواده گلکسی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: احتمالا سری آیفون 17 با شیشه نمایشگر ضد انعکاس و ضدخش عرضه شوند

قابلیت‌ های سفارشی سازی 18 iOS

این اخبار برای اولین بار توسط مارک گورمن از بلومبرگ ارائه شده است. در حال حاضر می‌توانید آیکون‌های سفارشی برای برنامه‌های خود در iOS ایجاد کنید، اما این کمی مشکل و نیازمند استفاده از برنامه Shortcuts است. این درحالی است که کاربران گلکسی می‌توانند از طریق نصب یک لانچر و بسته آیکون‌های شخصی‌سازی این کار را به راحتی انجام دهند.

One UI به کاربران این امکان را می‌دهد که رنگ آیکون‌های برنامه‌هایشان را با استفاده از ویژگی پالت رنگ تغییر دهند و اندازه آیکون‌ها برای صفحه اصلی و کشوی برنامه‌ها و پوشه‌ها را تغییر دهند. همچنین می‌توانند رنگ پوشه‌ها را نیز تغییر دهند.

قابلیت‌ های سفارشی سازی 18 iOS

کاربران گلکسی با استفاده از برنامه Good Lock خود سامسونگ می‌توانند قفل صفحه، صفحه اصلی، صفحه چند وظیفه‌ای، والپیپر و صفحات نمایش و حتی برنامه دوربین را سفارشی‌سازی کنند. از آنجایی که iOS به آرامی ویژگی‌های سفارشی‌سازی بیشتری را اضافه می‌کند، منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ ویژگی‌های بیشتری را به One UI اضافه کند تا از این قائله عقب نماند. هرچند که سالهاست جلوتر از سیستم عامل اپل عمل می‌کرده؛

سایر ویژگی‌هایی که انتظار می‌ررود با iOS 18 نصیب کاربران این سیستم عامل شود، شامل پشتیبانی از RCS (برای ارتباط بهتر بین اندروید و iOS)، پشتیبانی از هوش مصنوعی تولیدی برای سیری، و ویژگی‌های هوش مصنوعی برای بسیاری از برنامه‌های اصلی است.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر