coinex
راهنمای خرید تکراتو

نرخ جدید طرح ترافیک از سه شنبه 14 فروردین ماه اجرایی می‌شود

اوایل سال جاری اعلام شد که نرخ های ترافیکی تغییر خواهند کرد. اکنون اعلام شده که نرخ جدید طرح ترافیک از سه شنبه 14 فروردین ماه اجرایی می‌شود.

اوایل بهار امسال، شورای شهر تهران اقدام به تنظیم نرخ‌های ترافیکی کرد. این تصمیمات اعمالی به افزایش قیمت‌های ترافیک و همچنین عوارض تردد برخی وسایل نقلیه در محدوده‌های ممنوعه منجر شد. بر همین اساس ، نرخ پایه طرح ترافیک از ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سال گذشته به ۷۵ هزار تومان در سال‌جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

ضرایب محاسبه تردد وسایل نقلیه با توجه محدوده‌های مختلف متغیر است. برای محدوده طرح ترافیک، ضریب تردد در ساعات اوج و غیراوج به ترتیب ۱.۵ درصد و ۱ درصد محاسبه می‌شود. در حالی که برای محدوده کنترل آلودگی هوا، ضریب تردد در روزهای غیرمجاز و ساعات اوج به ترتیب ۰.۷۵ درصد و ۱.۵ درصد است.

علاوه بر این، زمان ورود و خروج وسایل نقلیه نیز به عنوان یکی از عوامل تعیین قیمت مورد توجه قرار گرفته است. ضرایب مربوط به ساعات مختلف روز برای تردد و خروج اعمال شده که در ساعات اوج، این ضرایب به ۱.۵ درصد می‌رسد و در ساعات غیراوج به ۱ درصد محاسبه می‌شود.
در افزایش نرخ‌های ترافیک، عوامل متعددی اثرگذار هستند. یکی از این عوامل، آلایندگی وسایل نقلیه است که بر اساس تصمیمات شورای شهر تهران، ضرایب مختلفی برای وسایل نقلیه با مشخصات مختلف تعیین شده است. به عنوان مثال، وسایل نقلیه هیبریدی و برقی دارای ضریب صفر درصد هستند، در حالی که وسایل نقلیه با گواهی معتبر از مراکز معاینه فنی مختلف ضرایب متفاوتی دارند.

علاوه بر این، شهروندان ساکن در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا با پرداخت عوارض مرتبط و ثبت نام در سامانه «تهران من»، می‌توانند مجوز تردد را با ضریب ۰.۵ دریافت کنند.

همچنین، برنامه‌های ترافیک و کنترل آلودگی هوا هر ساله از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ اجرا شده و افراد می‌توانند طرح خود را هفتگی یا روزانه از قبل رزرو کرده و وارد محدوده‌های ترافیکی شوند.
پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مسئول اجرای قوانین مربوط به تردد ناقص وسایل نقلیه در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است. شهرداری تهران نیز موظف به استفاده از سه درصد از درآمد حاصل از عوارض تردد برای بهبود عملکرد پلیس راهور و اجرای بهتر طرح است.

طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا شده و برای ورود به این مناطق و جلوگیری از جریمه، ثبت‌نام و شارژ حساب شهروندی الزامی است.

محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا دقیقا مشخص شده‌اند و از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نرخ جدید طرح ترافیک چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر