coinex
راهنمای خرید تکراتو

بررسی A55 سامسونگ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی A55 همراه شما هستیم که نسبت به مدل قبل دارای نمایشگری بزرگتر، چیپ‌ستی قدرتمندتر، رم بیشتر و طراحی بادوام‌تر و شیک‌تر است.

موفقیت گوشی گلکسی A54 باعث افزایش سطح انتظارات از گلکسی A55 شد که به تازگی رونمایی شده است. می‌توان گفت که بعد از گوشی‌های تاشوی گلکسی S و Z، احتمالاً سری گلکسی A5x محبوب‌ترین مدل گوشی‌های این شرکت است.

مدل امسال از جهات مختلف ارتقاء یافته و مجهز به نمایشگری بزرگتر، چیپ‌ستی قدرتمندتر، رم بیشتر و طراحی محکم‌تر و شیک‌تر شده است.

در عین حال، بررسی Galaxy A55 نشان می‌دهد که ویژگی‌ها و امکانات موفق سری قبل در این گوشی ثابت مانده‌اند؛ از جمله پشتیبانی از کارت microSD، دوربین اصلی و اولتراواید خوب، ماندگاری شارژ طولانی و گواهینامه IP67. همچنین، این بار شاهد استفاده از یک فریم آلومینیومی و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای این گوشی هستیم.

اما آیا در این بازار پررقابت، این تغییرات برای موفقیت گلکسی A55 کفایت می‌کنند؟ بررسی A55 پاسخ این سوال را مشخص خواهد کرد. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی A55

گلکسی A55 جدیدترین گوشی میان رده سامسونگ است که قرار است تجربه‌ای شبیه به گوشی‌های پرچمدار برای خریداران فراهم کند؛ بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه خرید یک پرچمدار داشته باشند. از جهات مختلف، می‌توان گفت که بین میان رده‌های سامسونگ، این گوشی بیشترین شباهت را به گوشی‌های سطح بالا دارد.

بررسی A55
بررسی A55

در جعبه Galaxy A55 تنها خود گوشی به همراه یک دفترچه راهنما، ابزار خارج کردن سیم کارت و کابل USB-C به USB-C برای انتقال دیتا و شارژ وجود دارد. در این جعبه هم خبری از شارژر نیست.

جدول زیر، مشخصات گلکسی A55 را به طور کامل نشان می‌دهد.

بررسی A55 مشخصات فنی گلکسی A55
طراحی و ساختار
  • 161.1 ×77.4 ×8.2 میلی‌متر
  • وزن 213 گرم
  • پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس پلاس)، پنل پشت گلس (گوریلا گلس) با فریم آلومینیومی
  • تک سیم (نانو سیم یا eSIM) یا دو سیم کارته ترکیبی (نانو سیم و dual stand-by)
  • گواهینامه IP67 (مقاوم در برابر گردوغبار و آب تا 30 دقیقه در عمق یک متری)
  • رنگ‌بندی آبی یخی، لیمویی، یاسی و سورمه‌ای
نمایشگر
  • Super AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، +HDR10، روشنایی 1000 نیت (HBM)
  •  6.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.8 درصد
  • رزولوشن 2340×1080 پیکسل، نسبت تصویر 19.5:9، تراکم پیکسل 390ppi
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با One UI 6.1
تراشه
  • اگزینوس 1480 (4 نانومتری)
  • پردازنده 8 هسته‌ای (4 هسته 2.75 گیگاهرتزی کورتکس A78 و 4 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A55)
  • پردازنده گرافیکی Xclipse 530
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه microSDXC (مشترک با اسلات سیم کارت)
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر OIS و PDAF
  • 12 مگاپیکسل اولتراواید 123 درجه با دیافراگم f/2.2
  • 5 مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • فلشLED، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 32 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.2
  • ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 25 وات
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند و وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • NFC (بسته به بازار/منطقه)
  • رادیو ندارد
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (اپتیکال، زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، حسگر مجاورت مجازی
قیمت گلکسی A55 413 دلار- از 17,500,000 تا 20,490,000 تومان

بررسی A55 از نظر طراحی

گوشی Galaxy A55 در نگاه اول شباهت زیادی به A54 دارد؛ اما یکسری تغییر ظریف و البته مثبت در این گوشی مشاهده می‌شود که حس و حال متفاوتی در دست ایجاد می‌کنند.

بررسی A55

قسمت جلوی گوشی با گوریلا گلس ویکتوس پلاس حفاظت شده که نسبت به گوریلا گلس 5 به کار رفته در مدل سال قبل و فریم پلاستیکی آن، تغییر مثبتی محسوب می‌شود. این گوشی، برای حفاظت در برابر نفوذ آب و گل دارای گواهینامه IP67 است. در قسمت پشت گوشی هم از گوریلا گلس معمولی‌تر استفاده شده که سامسونگ نوع آن را اعلام نکرده است.

رنگ‌های گلکسی A55 عبارتند از: آبی یخی، یاسی، سورمه‌ای و لیمویی. لازم به ذکر است که رنگ سورمه‌ای این گوشی در تصاویر مشکی به نظر می‌رسد.

این گوشی با قاب آلومینیومی و لنزهای دوربین نسبتاً بزرگتر، بیشتر شبیه به گلکسی اس 24 به نظر می‌رسد.

از طرفی ممکن است لبه‌های زاویه‌دار گوشی در قسمتی که قاب گوشی با پنل جلو و پشت تماس پیدا می‌کند، نگه داشتن آن را در دست برای عده‌ای سخت کند؛ اما به غیر از فریم پهلویی، حسگر اثر انگشت و دکمه‌ها در محل مناسبی نصب شده و کاملاً در دسترس هستند.

متأسفانه، بررسی گلکسی A55 نشان داده که این گوشی، جزء معدود گوشی‌های امروزی است که حسگر اثر انگشت آنها عملکرد باثباتی ندارد.

در مجموع، نمی‌توان گفت که طراحی گلکسی A55 از نظر راحتی استفاده بهترین طراحی موجود در بازار است؛ اما مواد به کار رفته و حس و حال کار با این گوشی، در حدی قرار دارد که آن را جزء بهترین‌ها در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی A55 از نظر نمایشگر

بررسی A55 را با نگاهی به مشخصات نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی A55 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک نمایشگر 6.6 اینچی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن 1080×2340 پیکسل دارد. پنل این گوشی، از تکنولوژی HDR10+ پشتیبانی می‌کند و گواهینامه Widevine L1 مورد نیاز را برای استریم محتوای اچ دی آر در نت‌فلیکس و آمازون پرایم ویدیو دارد.

بررسی A55

با وجود قابلیت‌ها و مشخصات مدرن، ظاهر این نمایشگر برای محصولی که سال 2024 روانه بازار شده، چندان مدرن نیست. در حال حاضر شاهد گرایش بیشتر به نمایشگرهایی با حاشیه‌های باریک‌تر هستیم که این موضوع درباره این گوشی سامسونگ صدق نمی‌کند. بعضی از رقبای ارزان‌تر این گوشی از جمله ردمی نوت 13، دارای حاشیه‌های بسیار باریک‌تری هستند. البته، این ویژگی نقطه ضعف چندان مهمی محسوب نمی‌شود و احتمالاً برای بعضی از کاربران فاقد اهمیت است.

عملکرد این نمایشگر هم نسبت به گلکسی A54 تغییر چشمگیری نداشته و در حالت خودکار و دستی اوج روشنایی آن به ترتیب به 1010 و 446 نیت می‌رسد.

در مجموع، روشنایی بیشتر از 1000 نیت برای محصولی با قیمت گلکسی A55 رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود و امکان مشاهده محتوای گوشی را زیر نور خورشید فراهم می‌کند. اما، باز هم باید اشاره کرد که بعضی از گوشی‌های ارزان قیمت‌تر، تا 1400 نیت هم روشنایی دارند.

برای تنظیم نرخ نوسازی دو حالت تطبیق‌پذیر و استاندارد وجود دارد. در حالت استاندارد، حداکثر نرخ نوسازی 60 هرتز خواهد بود و در حالت تطبیق‌پذیر، بیشتر مواقع از نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌شود اما هنگام نمایش تصاویر ثابت یا پخش ویدیو، نرخ نوسازی تصویر به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

بررسی A55 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

همانطور که در جدول مشخصات گلکسی A55 مشاهده می‌کنید، این گوشی هم مثل سری‌های قبل دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است اما با چیپ‌ست جدید اگزینوس 1480 ساخته شده که بهره‌وری انرژی را ارتقاء می‌دهد. در عین حال، نباید از نمایشگر گلکسی A55 غافل شد که 0.2 اینچ بزرگتر از قبل است و قطعاً در مصرف انرژی تأثیر دارد.

بررسی A55

در مجموع، بررسی گلکسی A55 سامسونگ نشان می‌دهد که ماندگاری شارژ این گوشی نسبت به A54 بیشتر است و در همه تست‌ها به غیر از تست گیمینگ، شاهد بهبود مصرف انرژی هستیم.

گلکسی A55 در تست استفاده فعال، به رکورد 13 ساعت و 27 دقیقه دست پیدا کرده که امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود. در رابطه با مدت زمان تماس تلفنی و وبگردی هم پیشرفت‌هایی مشاهده می‌شود؛ اما تست ویدیو استریم، با اختلاف زیاد بیشترین ارتقاء را نسبت به مدل سال قبل نشان می‌دهد.

این گوشی سامسونگ، در مقایسه با محصولات رقیب، عملکرد بسیار خوبی داشته و همه رقبا به غیر از ناتینگ فون (2a) را پشت سر گذاشته است.

بررسی گلکسی A55 نشان می‌دهد که این گوشی از نظر سرعت شارژ مثل گذشته است؛ چون برای این گوشی هم از پروتکل انتقال برق 25 واتی استفاده شده که بین محصولاتی با قیمت مشابه، چندان رقابتی نیست. شارژ کامل این گوشی، حدود 1 ساعت و 3 دقیقه زمان می‌برد و 30 دقیقه شارژ، سطح شارژ آن را به 55 درصد می‌رساند.

در مجموع، خیلی از گوشی‌های هم قیمت گلکسی A55 سرعت شارژ بیشتری نسبت به این گوشی داشته و شارژر مناسب هم در جعبه آنها قرار دارد.

برای گلکسی A55 باید یک شارژر 25 واتی سامسونگ یا یک شارژر سازگار PD 3.0 از برندهای دیگر بخرید.

بررسی A55 از نظر صدا و اسپیکرها

بررسی Galaxy A55 نشان می‌دهد که این گوشی هم مثل مدل‌های قبلی دارای یک سیستم اسپیکر استریوی ترکیبی است. یعنی یک اسپیکر اصلی رو به پایین در این گوشی وجود دارد به همراه اسپیکری که هنگام مکالمه، صدای مخاطب از آن پخش می‌شود. طبیعتاً بلندی صدای این دو اسپیکر در یک سطح نیست؛ اما سامسونگ توانسته اختلاف این دو را کاهش دهد. صدای اسپیکر رو به پایین کمی بلندتر است اما نه خیلی زیاد.

در تست بلندی صدا، این گوشی سامسونگ توانسته امتیاز “بسیار خوب” را کسب کند.

از نظر کیفیت، در حال پخش با بیشترین میزان بلندی صدا، فرکانس‌های بالا کیفیت خیلی خوبی ندارند اما بیس صدا قوی است و وکال‌ها، واضح‌تر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی A55 از نظر نرم‌افزار

بررسی A55 را با نگاهی به نرم‌افزار این گوشی ادامه می‌دهیم. Samsung Galaxy A55 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

بررسی A55

سامسونگ وعده داده که این گوشی 4 سال آپدیت اصلی سیستم‌عامل و 5 سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند که نسبت به بیشتر رقبای میان رده گلکسی A55 بیشتر است.

One UI 6.1 با سری جدید گلکسی اس 24 معرفی شد. گلکسی A55 هم بیشتر امکانات این رابط کاربری را دریافت کرده اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در این گوشی مشاهده نمی‌شود، سیستم جدید Galaxy AI است که برای گوشی‌های پرچمدار رزور شده است.

بررسی A55 از نظر عملکرد

بررسی گلکسی A55 را با نگاهی به عملکرد این گوشی ادامه می‌دهیم. همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی A55 مشاهده می‌کنید، این گوشی سامسونگ مجهز به تراشه جدید اگزینوس 1480 است که بر اساس فرایند 4 نانومتری تولید شده و دارای 8 هسته است.

از نظر عملکردی، به نظر می‌رسد که اگزینوس 1480 کاملاً قدرت رقابت را داشته باشد. عملکرد سی‌پی‌یو، جی‌پی‌یو و ترکیبی این چیپ‌ست، خوب بوده و نسبت به سری قبل یعنی اگزینوس 1380 ارتقای بسیار خوبی دارد.

Galaxy A55 در تست فشار هم امتیاز بسیار خوبی کسب کرده و در هر دو تست فشار سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو، عملکرد این گوشی نزدیک به سطح بهینه حفظ شده و دمای آن پایین باقی مانده است.

این ثبات دمای بسیار خوب، به ایجاد تجربیات گیمینگ روان حتی برای طولانی مدت کمک کرده و نشان می‌دهد که سامسونگ، طراحی تراشه اگزینوس 1480 را به خوبی انجام داده است.

بررسی A55 از نظر دوربین

بررسی A55 را با نگاهی به سیستم دوربین این گوشی ادامه می‌دهیم که نسبت به گلکسی A54 تغییر خاصی نداشته و شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی هم مثل سری قبل، 32 مگاپیکسلی است.

بررسی A55

حسگر اولتراواید 12 مگاپیکسلی مورد استفاده در این گوشی، نسبت به حسگرهای 8 مگاپیکسلی تصاویر ثابت بهتری تولید می‌کنند. همچنین، حسگر اصلی این گوشی مجهز به سیستم لرزشگیر نوری است که قابلیت مفیدی محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی A55 نشان می‌دهد که با وجود استفاده از سخت‌افزار گلکسی A54 برای این گوشی، این محصول جدید سامسونگ تصاویر ثابت را به شکل متفاوتی پردازش می‌کند. در نور روز، دوربین اصلی گلکسی A55 تصاویر خوبی ثبت می‌کند که جزئیات زیاد و شارپ شدگی کمی بیشتری دارند. همچنین، پردازش تصویر این سری به صورتی است که رویکرد محافظه کارانه‌تری در قبال رنگ‌ها دارد – رنگ‌ها به واقعیت نزدیک‌تر هستند اما باز هم شاداب و سرزنده به نظر می‌رسند؛ به خصوص آسمان و شاخ و برگ‌ها.

محدوده پویا بسیار عالی، کنتراست خوب، نورپردازی دقیق و دمای رنگ‌ها مناسب است اما هر از گاهی در قسمت‌های یکنواخت‌تر مثل آسمان یا هنگام عکاسی در فضاهای داخلی، کمی نویز مشاهده می‌شود.

در رابطه با تصاویر زوم 2x، مدل سال قبل عملکرد بهتری داشته و امسال کیفیت زوم این دوربین کمتر و نویز آن بیشتر به نظر می‌رسد. اما این تصاویر از نظر رنگ، کنتراست، محدوده پویا و غیره مثل قبل هستند.

به طور کلی، دوربین‌های اولتراواید سامسونگ کیفیت خوبی دارند و این شرایط درباره دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی A55 هم صدق می‌کند. تصاویر ثبت شده با دوربین اولتراواید گلکسی A55 دارای جزئیات و شارپ شدگی عالی، رنگ‌های دقیق و کنتراست خوب هستند و هیچ نشانه‌ای از اعوجاج رنگی در آنها مشاهده نمی‌شود.

در عین حال، وقتی نور محیط کافی نباشد، وضوح تصویر کاهش یافته و نویز بیشتر می‌شود. البته این مشکلات چندان چشمگیر نیستند؛ به خصوص در مقایسه با دوربین اولترا واید گوشی‌های هم قیمت.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

کیفیت تصویر در نور کم

بررسی Galaxy A55 نشان می‌دهد که سیستم دوربین این گوشی، اغلب مواقع حالت Night اختصاصی آن را فعال می‌کند و به همین دلیل، کیفیت تصاویر در شب مناسب هستند. در چنین مواقعی، تصاویر کاملاً طبیعی، با جزئیات کافی، شارپ و واضح به نظر می‌رسند. کنتراست و رنگ‌ها هم دقیق و مناسب هستند.

بررسی A55

این تصاویر با تصاویری که بدون فعال شدن حالت Night ثبت می‌شوند، تفاوت زیادی دارند. در این حالت، کنتراست وجود ندارد، هایلایت‌ها کاهش یافته و رنگ‌ها بی‌جان هستند.

در کمال تعجب، دوربین زوم 2x گلکسی A55 در محیط‌هایی با نور کم تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کند که پردازش آنها شباهت زیادی به حالت 1x دارد؛ اما کمی نویز در آنها وجود داشته و صاف‌تر هستند.

بررسی گلکسی A55 سامسونگ و تجربه کار با این گوشی نشان داده که اپلیکیشن دوربین این گوشی، همیشه حالت شب را فعال می‌کند اما نمونه‌های دوربین اولتراواید این گوشی، پرنویز و صاف و دارای محدوده پویای کم هستند. در عین حال، این تصاویر نسبت به بسیاری از دوربین‌های هم قیمت، بهتر به نظر می‌رسند.

سلفی‌های دوربین گلکسی A55 هم بسیار خوب و باکیفیت هستند. این تصاویر، جزئیات زیاد و شارپ شدگی خوبی دارند (به شرط مناسب بودن شرایط نوری) و کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند. الگوریتم HDR هم از نظر حفظ نور روی صورت سوژه بدون نورپردازی بیش از حد پس زمینه، بسیار خوب عمل می‌کند.

کیفیت ویدیوها

همانطور که در جدول مشخصات فنی گلکسی A55 مشاهده می‌کنید، قابلیت‌های ضبط ویدیوی این گوشی شبیه به قبل است. دوربین اصلی این دستگاه، قابلیت ضبط ویدیوهای 2160 پیکسلی را با نرخ 30 فریم بر ثانیه و با سیستم لرزشگیر EIS دارد. دوربین اولتراواید گوشی هم قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارد که معمولاً این قابلیت در گوشی‌های اقتصادی مشاهده نمی‌شود.

فیلم‌های 4K دوربین اصلی هم بسیار جذاب هستند با رنگ‌های گیرا، کنتراست خوب، جزئیات زیاد و محدوده پویای وسیع. در عین حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ مقداری شارپ شدگی مصنوعی به این ویدیوها اضافه کرده که در قسمت‌هایی مثل درختان و علف‌ها قابل مشاهده است. مقداری نویز هم در این تصاویر مشاهده می‌شود؛ اما در مجموع، قابلیت‌های ضبط ویدیوی این گوشی خوب هستند.

همانطور که انتظار می‌رود، ویدیوهای دوربین اولتراواید صاف‌تر بوده و جزئیات کمتری دارند، اما پردازش این تصاویر هم مثل دوربین اصلی است. محدوده پویای این ویدیوها کمی کمتر است ولی در مجموع، بیشتر ویدیوهای دوربین اولتراواید گلکسی A55 بسیار باکیفیت و چشم نواز هستند.

بررسی A55 نشان می‌دهد که کیفیت ویدیوهای این گوشی در محیط‌هایی با نور کم، بسیار خوب است. این تصاویر واضح، دارای کنتراست بسیار خوب، رنگ‌های زیبا و جزئیات زیاد هستند؛ حتی در قسمت سایه‌ها. اما هایلایت‌ها، بیش از حد نورپردازی می‌شوند و احتمالاً به همین دلیل، در سایه‌ها هم جزئیات زیادی دیده می‌شود.

ویدیوهای لرزشگیری شده 4k گلکسی A55 هم کیفیت بسیار خوبی دارند و جزء بهترین‌ها در این سطح قیمت محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

بررسی A55 از نظر قیمت و محصولات رقیب

در پایان بررسی گلکسی A55 نگاهی به قیمت و محصولات رقیب و قابل جایگزینی برای این گوشی داریم. قیمت گلکسی A55 در بازارهای جهانی حدود 413 دلار و در بازار ایران (در زمان نگارش این مقاله) از 17,500,000 تا 20,490,000 تومان است.

می‌توان گفت که سری Galaxy A5x سامسونگ جزء رقابتی‌ترین محصولات این شرکت هستند؛ اما این شرایط در رابطه با گلکسی A55 چندان صدق نمی‌کند. البته، این گوشی نسبت به مدل سال قبل پیشرفت‌هایی مثل افزایش ماندگاری شارژ و چیپ‌ست قوی دارد اما این پیشرفت‌ها در حد و اندازه آنچه در مدل‌های قبلی این سری دیده بودیم، نیستند.

بررسی A55

اولین گزینه‌ای که می‌توان به عنوان رقیب A55 از آن نام برد، گلکسی A54 است که همچنان قدرت رقابت با این گوشی را دارد؛ اما ماندگاری شارژ این مدل مقداری کمتر بوده و چیپ‌ست اگزینوس 1380 آن، ضعیف‌تر است. بعلاوه، قیمت این گوشی نسبت به قیمت A55 بیشتر از 100 دلار ارزان‌تر است.

گلکسی A35 هم بیشتر به گلکسی A54 شباهت دارد اما چندان ارزان نیست. بعلاوه، گلکسی A55 تقریباً از همه نظر – عملکرد، ماندگاری شارژ، دوربین و کیفیت ساخت – نسبت به این گوشی برتری دارد.

گزینه بعدی، گلکسی S23 FE است که یک پرچمدار ارزان قیمت محسوب می‌شود. تنها مزیت A55 نسبت به این گوشی، ماندگاری شارژ بیشتر است اما نمی‌توان سایر جنبه‌ها و قابلیت‌ها را نادیده گرفت – گلکسی S23 FE دارای نمایشگر بهتر، چیپ‌ست سریع‌تر، دوربین بهتر، سیستم شارژ بی‌سیم، گلکسی دکس، شارژ معکوس، گواهینامه ضد آب سطح بالاتر و غیره است.

از بین محصولات سایر برندها با قیمت مشابه هم می‌توان از شیائومی 13T و ناتینگ فون (2a) به عنوان جایگزین‌هایی مناسب برای گلکسی A55 نام برد.

جمع‌بندی

در پایان بررسی A55 می‌توان گفت که ارتقاهای نه چندان چشمگیر این محصول سامسونگ، باعث شده که قیمت بالای آن چندان توجیه‌پذیر نباشد. از جمله مزایای این گوشی می‌توان به ماندگاری شارژ طولانی، طراحی جدیدتر و بهتر، عملکرد قوی و پکیج کامل دوربین اشاره کرد. کیفیت نمایشگر این گوشی هم بالاست؛ اما امروزه پیدا کردن گوشی‌هایی با نمایشگر 120 هرتزی OLED، کار چندان سختی نیست.

در نهایت، قیمت بالای این گوشی باعث شده که خرید آن چندان توجیه‌پذیر نباشد. در حال حاضر، گزینه‌های بسیار خوبی با قیمت مشابه در بازار وجود دارند و حتی بعضی از مدل‌های ارزان قیمت‌تر از گلکسی A55، تجربه مشابهی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مشکلات عملکردی حسگر اثرانگشت و حاشیه ضخیم تصویر هم از جمله نقطه ضعف‌های این گوشی سامسونگ هستند.

در مجموع، می‌توان گفت که گلکسی A55 گوشی خوبی است اما نه با این قیمت. حتی بعضی از گوشی‌های ارزان قیمت یا هم سطح گلکسی A55 می‌توانند فروش این محصول را تحت الشعاع قرار دهند مگر اینکه شرکت سامسونگ تصمیم به کاهش قیمت A55 بگیرد.

سوالات پرتکرار

سرعت شارژ گلکسی A55 چقدر است؟

برای این گوشی هم از پروتکل انتقال برق 25 واتی استفاده شده که بین محصولاتی با قیمت مشابه، چندان رقابتی نیست.

قیمت گلکسی A55 سامسونگ چقدر است؟

قیمت این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 413 دلار است. این گوشی در بازار ایران (در زمان نگارش این مقاله) از 17,500,000 تا 20,490,000 تومان به فروش می‌رسد.

نسخه اندروید Galaxy A55 چند است؟

گلکسی A55 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی A55 چیست؟ به نظر شما این گوشی ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر