coinex
راهنمای خرید تکراتو

غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه‌های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد

شایعات در مورد فعالیت‌های سامسونگ تمامی ندارد. اکنون گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که اگزینوس 2500 ممکن است از TPU گوگل به عنوان شتاب دهنده هوش مصنوعی خود استفاده کند.

بر اساس پوستری که یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، به نظر می‌رسد سامسونگ همچنان در حال توسعه هوش مصنوعی خود است اما نکته جالب اینجاست که این موضوع اگزینوس 2500  را در بر خواهد گرفت. همانطور که سامسونگ از یک پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط AMD در تراشه‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند، این بار مشخص شده که از یک TPU طراحی شده توسط گوگل نیز استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: احتمالا سامسونگ گلکسی اس 25 با چیپست اگزینوس عرضه نخواهد شد

استفاده سامسونگ از TPU گوگل

واحد پردازش TPU یا Tensor چندین سال است که بخشی از تلفن‌های پیکسل بوده و در چیپست‌های Tensor که با همکاری سامسونگ ساخته شده‌اند، ادغام شده است. این یکی از چندین نوع شتاب‌دهنده هوش مصنوعی بوده که استفاده آن در محصولات Google به‌شدت رایج است. اگر با هوش مصنوعی کار می‌کنید، حتی می‌توانید نسخه‌های بزرگ‌تر TPU را از Google Cloud اجاره کنید.

این بدان معنی است تلفن‌هایی که از Exynos 2500 استفاده می‌کنند به APIهای یادگیری ماشینی Google دسترسی خواهند داشت که می‌توانند مدل‌ها را روی دستگاه اجرا کنند. تکرار فعلی Galaxy AI عمدتاً مبتنی بر ابر است، زیرا گرچه سامسونگ سخت‌افزار هوش مصنوعی را در Exynos 2400 تقویت کرده اما به نظر می‌رسد هنوز تکمیل نشده باشد.

بر اساس پست کانر، چیپست پرچمدار جدید شامل دو واحد پردازش عصبی G-NPU و S-NPU نیز خواهد بود. “G” مخفف “عمومی” و یک نسخه انعطاف‌پذیرتر از یک NPU با عملکرد ثابت است. تمامی اینها از سال 2200 بخشی از Exynos بوده اند.

گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که سری گلکسی اس 25 از هر دو تراشه اگزینوس 2500 و اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کند، که به معنی رد شایعات قبلی است. کوالکام شتاب هوش مصنوعی را نیز تحت فشار قرار داده است – نسل 8 3 می تواند مدل هایی با حداکثر 10 میلیارد پارامتر اجرا کند – اما موتور هوش مصنوعی آن با TPU متفاوت است. شاید تفاوت‌ها با API یادگیری ماشین اندروید برطرف شود؟

اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که Exynos 2500 بر روی گره 3 نانومتری نسل دوم سامسونگ (3 نانومتری GAP/SF3) ساخته خواهد شد. این گوشی دارای یک Cortex-X5 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته A730 با فرکانس 2.3 تا 2.5 گیگاهرتز، دو هسته دیگر A730 با سرعت کمتر و چهار هسته A520 خواهد بود. از پردازنده گرافیکی Xclipse 950 استفاده خواهد کرد، اما هنوز جزئیاتی در مورد آن در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره TPU گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر