coinex
راهنمای خرید تکراتو

تویوتا به تولید خودروهای دیزلی ادامه می‌دهد

با وجود خودروهای الکتریکی کمتر کسی به داشتن خودروهای دیزلی فکر می‌کند و بطبع از محبوبیت آنها کم شده است؛ با اینحال تویوتا به طرز منحصر به فردی به مسئله نگاه می‌کند و همچنان قصد دارد به تولید اینگونه خودروها ادامه دهد.شان هنلی، رئیس بخش فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا، با اشاره به این وضعیت، بیان می‌کند که موتورهای دیزلی هنوز هم آینده‌ای پایدار دارند. او معتقد است که این نوع موتور، به‌ویژه برای خودروهای سنگین مانند کامیون‌ها و SUVهای بزرگ، هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: 

خودروهای دیزلی تویوتا

در یک گفت‌وگو با مجله استرالیایی Drive، هنلی افزود: “استفاده از دیزل همچنان به‌عنوان یک منبع سوخت بسیار ارزشمند، به خصوص برای وسایل نقلیه سنگین، مانند کامیون‌ها و SUVهای بزرگ، ادامه دارد.”

به نظر هنلی، برای ادامه وجود موتورهای دیزلی، نیاز به تطابق با مقررات و استانداردهای جدید آلایندگی است. به همین دلیل، تویوتا نیز مدل جدید خودروی هایلوکس را با سیستم هیبریدی ملایم و موتور 2/8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه کرده است.

آکیو تویودا، مدیر عامل تویوتا، پیش‌تر اعلام کرده بود که شرکتش در حال توسعه خانواده‌ی جدیدی از موتورهای احتراق داخلی است. این اقدام نشان از تصمیم تویوتا برای حضور بلندمدت در بازار خودروهای درون سوز است.

به عقیده تویودا، خودروهای الکتریکی هرگز قادر به تصاحب بیش از 30 درصد از بازار نخواهند بود. بنابراین، 70 درصد باقی‌مانده بازار همچنان به موتورهای احتراق داخلی تعلق خواهد گرفت، سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن نیز می‌توانند به تدریج جایگزین‌های مناسبی برای سوخت‌های فسیلی شوند.

در سال 2023، خودروهای دیزلی سهم بازاری حدود 13/6 درصد را در اروپا داشتند. با وجود این، تنظیمات سخت‌گیرانه‌تر اتحادیه اروپا باعث شده که فروش این نوع خودروها دچار مشکلات بیشتری شود.

براساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، فروش خودروهای الکتریکی برای اولین‌بار از فروش خودروهای دیزلی در اروپا پیشی گرفته و حدود 14/6 درصد از کل حجم فروش خودروها را در این منطقه تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر