coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ با شکست اپل، پیشروترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان شد

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سامسونگ موفقیت جدیدی کسب کرده و توانسته با پشت سر گذاشتن اپل به پیشروترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

گرچه این موضوع محبوبیت چندانی ندارد اما سامسونگ توانسته اپل را شکست بدهد و بار دیگر به شماره یک تولید کننده گوشی های همراه جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: غیر رسمی: سامسونگ از TPU گوگل در تراشه‌های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد

سامسونگ پیشروترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان شد

اپل در سپتامبر 2023 رتبه اول جهانی را برای فروش گوشی‌های هوشمند به دست آورد و تجزیه و تحلیل‌های بعدی موفقیت آن را در کل سال تایید کرد؛ اما اکنون بازی عوض شده به گفته کره تایمز و بر اساس ارقام منتشر شده در فوریه 2024، سامسونگ 20 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده است.

در آن ماه اپل توانسته بود 18 درصد از بازار را  از آن خود کرد. این به معنای فروش 17.41 میلیون آیفون توسط اپل است؛ در حالی که سامسونگ 19.69 میلیون دستگاه را در کل مجموعه خود با قیمت‌های خرده فروشی تا 80 دلار فروخته است.

نه سامسونگ و نه اپل واقعا نمی‌توانند به شماره یک بودن خود ببالند چرا که امکان دارد تمامی این موفقیت‌ها با یک استراتژِی جدید، به سرعت تغییر کنند.

کسب رتبه برتر اپل در سپتامبر 2023 به دلیل عرضه آیفون 15 بود همانطور که پیروزی سامسونگ در ماه فوریه به این دلیل فروش موفقیت آمیز گلکسی اس 24 مرتبط است.کره تایمز گزارش می‌دهد که سامسونگ تاکنون 6.53 میلیون دستگاه گلکسی اس 24 را فروخته است.

بر اساس داده‌های ژانویه 2024، سامسونگ از 20 درصد به 36 درصد از بازار ایالات متحده رسید. درست در زمانی که اپل کاهش تقریبا 20 درصدی را تجربه کرد و از 64٪ به 48٪ تنزل پیدا کرد.

تصاحب تاج سلطنتی اپل در کل سال 2023 شاید مهم‌تر باشد اما به یاد داشته باشید که سامسونگ مزیتی رقابتی دارد و در تمام طول سال مدل‌های مختلف گوشی‌های هوشمند بسیار بیشتری را به قیمت‌های متفاوت می‌فروشد.

با این حال، به طور کلی، فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، به ویژه در چین، کاهش یافته است. اپل همچنان در آخرین آمار از مارس 2024 در صدر جدول ژاپن قرار دارد اما سامسونگ در همین بازار توانسته به پیشروترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیشروترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:appleinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر