coinex
راهنمای خرید تکراتو

سقوط ایلان ماسک به جایگاه چهارم لیست ثروتمندترین افراد جهان [+ رده بندی جدید]

جایگاه ثروتمندترین افراد جهان مدتی است که تا دلتان بخواهد نوسان دارد. ایلان ماسک مدام از اریکه قدرت به زیر آمده و جایگاهش را به حریفان تحویل می‌دهد.

ایلان ماسک چندین سال حاکم بلامنازع ثروت در جهان بود و کسی به گرد پایش هم نمی‌رسد. اما امروز با سیاست‌هایی که حریفان این کارآفرین بزرگ آمریکایی در پیش گرفته، پایه‌هایی تخت پادشاهی‌اش تضعیف شده و مدام قافیه را به حریفانش می‌بازد.

از سالهای قبل، رقیب اصلی ماسک، برنارد آرنو تاجر و کارآفرین فرانسوی است که بارها و بارها توانسته این ثروتمند جاه‌طلب را شکست دهد. در جدیدترین رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان حالا آرنو مقام اول را در اختیار دارد، اما در مقام دوم دیگر خبری از ایلان ماسک نیست و به جای آن جف بزوس، مالک و مؤسس آمازون ایستاده و با تلمیح و پوزخند ماسک را می‌نگرد.

اما ماسک حتی جایگاه سوم را هم در اختیار ندارد. بنا بر رده‌بندی جدید ثروتمندان دنیا، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا توانسته با جهشی بزرگ خود را به پله سوم برساند که این کارش دست مریزاد دارد. پس از زاکربرگ حالا نام ایلان ماسک دیده می‌شود که در مدت زمان بسیار کم، سهم عمده‌ای از ثروت خود را از دست داده و این رویه کماکان ادامه دارد. البته آنطور که شاهد هستیم، این لیست دوباره تغییراتی خواهد داشت و باید دید که جایگاه ثروتمندترین فرد جهان پس از آرنو به چه کسی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: میم کوین پپه صاحب خود را ثروتمند کرد؛ 3 هزار دلار به 35 میلیون دلار تبدیل شد

حکمرانی برناردت آرنو در لیست ثروتمندترین افراد جهان

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اطلاعات تازه‌ای دربر دارد که نشان می‌دهد ایلان ماسک که در اوایل ماه مارس ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شد، حالا به جایگاه چهارم رفته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که هفته گذشته گفته شد فروش خودروهای تسلا برای اولین‌بار از سال 2020 در مقیاس سالانه کاهش پیدا کرده است.

دارایی ماسک در سال جاری میلادی 48.4 میلیارد دلار کاهش یافته، درحالی‌که دارایی زاکربرگ 58.9 میلیارد دلار بیشتر شده است. هم‌بنیان‌گذار فیس‌بوک حالا از نظر رقم دارایی به رکوردی جدید رسیده است.

حکمرانی برناردت آرنو در لیست ثروتمندترین افراد جهان

در رده‌بندی کنونی میلیاردرهای بلومبرگ، مارک زاکربرگ با 187 میلیارد دلار در رده سوم و ایلان ماسک با 181 میلیارد دلار در رده چهارم قرار دارد. در‌حال‌حاضر «برنار آرنو»، بنیان‌گذار و مدیرعامل LVMH، با 223 میلیارد دلار در جایگاه نخست و «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون، با 207 میلیارد دلار در جایگاه دوم دیده می‌شود.

سقوط ایلان ماسک به جایگاه چهارم لیست ثروتمندترین افراد جهان [+ رده بندی جدید]

این اولین‌بار از ماه نوامبر 2020 است که نام مارک زاکربرگ در میان سه فرد ثروتمند دنیا دیده می‌شود. در آن دوره نیز او 105 میلیارد دلار و ماسک 102 میلیارد دلار دارایی داشت. حالا هر دو نفر دارایی خود را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

عملکرد سهام متا در ارتقای جایگاه مارک زاکربرگ نقش بسیار مهمی داشته است. این شرکت در سال جاری 49 درصد رشد کرده و رشد خود را مدیون گزارش‌های مالی خوب و آینده امیدوارکننده هوش مصنوعی بوده است. این شرکت اکنون پنجمین شرکت برتر از نظر بازدهی در شاخص S&P 500 محسوب می‌شود.

زاکربرگ و ماسک تنها در شاخص میلیاردرها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. پیش‌تر قرار بود این دو نفر با یکدیگر مبارزه فیزیکی انجام دهند، اما درنهایت زاکربرگ مدعی شد که ماسک برای انجام این کار جدی نیست و به آن غائله خاتمه داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لیست جدید ثروتمندان جهان چیست؟ به نظر شما این افراد چه می‌کنند که در مدت زمان بسیار محدود می‌توانند میلیاردها دلار به ثروت خود بیفزایند؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر