;
coinex

ثروتمند‌ترین کشورهای جهان؛ ایران ثروتمندترین کشور غرب آسیا

سالنامه آماری ثروت جهانی (UBS) لیستی منتشر کرده که ثروتمند‌ترین کشورهای سال 2022 را مشخص می‌کند. بر اساس این لیست ایران ثروتمندترین کشور غرب آسیا معرفی شده است.

سالنامه آماری ثروت جهانی (UBS) به تازگی ثروتمندترین کشوهای جهان در سال 2022 را معرفی کرده است. بر اساس این لیست ایالات متحده آمریکا ثروتمندترین کشور جهان و ایران ثروتمندترین کشور غرب آسیا عنوان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تعرفه خودرو های برقی مشخص شد

ایران ثروتمندترین کشور غرب آسیا

در لیست منتشر شده سالنامه آماری ثروت جهانی (UBS) ایالات متحده آمریکا با مجموع ثروت 140 هزار میلیارد دلار که 30.8 درصد از ثروت جهانی را شامل می‌شود، ثروتمند ترین کشور جهان در سال 2022 معرفی شده است. پس از آن کشور چین با مجموع ثروت ۸۴هزار میلیارد دلار در جایگاه دوم و ژاپن با ۲۳ میلیارد دلار ثروت در جایگاه سومین کشور جهان در سال 2022 قرار گرفته اند.

منبع: سالنامه جهانی 2023؛ (شرکت مالی و بانکی سوئیس UBS)
منبع: سالنامه جهانی 2023؛ (شرکت مالی و بانکی سوئیس UBS)

اما نکته جالب اینجا است که ایران با دارایی بیش از سه هزار میلیارد دلار، ثروتمند ترین کشور غرب آسیا معرفی شده و حتی کشور عربستان با مجموع ثروت ۲۲۰۰ و امارات با ثروت 1200 میلیارد دلاری به ترتیب عنوان دومین وسومین کشور های ثروتمند غرب آسیا پس از ایران معرفی شده اند.

منبع: سالنامه جهانی 2023؛ (شرکت مالی و بانکی سوئیس UBS)

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ثروتمندترین کشور های جهان  چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر