coinex
راهنمای خرید تکراتو

کوالکام، CPU مبتنی بر ویندوز اسنپدراگون X Plus Arm می‌سازد

کوالکام اعلام کرد در حال کار بر روی بر روی ساخت CPU مبتنی بر ویندوز اسنپدراگون است و به زودی پردازنده‌های مبتنی بر Arm برای دستگاه‌های ویندوزی به نام سری اسنپ‌دراگون ایکس (Snapdragon X Series) را راه اندازی خواهد کرد.با استناد به گزارش‌ها، شرکت کوالکام در سپتامبر 2023، قصد دارد تا خانواده جدیدی از پردازنده‌های مبتنی بر Arm برای دستگاه‌های ویندوزی را با نام سری اسنپ‌دراگون ایکس (Snapdragon X Series) معرفی کند. گفتنی است در ماه اکتبر، اولین چیپ از این مجموعه، با نام Snapdragon X Elite، معرفی شد.

بیشتر بخوانید: 

خانواده کوالکوم با CPU مبتنی بر ویندوز اسنپدراگون بزرگتر می‌شود

کوالکام پردازنده Snapdragon X Elite را به عنوان “قوی‌ترین، هوشمندترین و کارآمدترین پردازنده” برای کامپیوترهای ویندوزی معرفی کرده است. این پردازنده Elite توانسته تقریباً تمامی تولیدکنندگان معتبر کامپیوتر از جمله HP، Dell، Lenovo، Samsung و حتی مایکروسافت را به خود جلب کند که همگی اعلام کرده‌اند که در محصولات آتی خود از این چیپ استفاده خواهند کرد.

به هر حال، گزارش جدیدی از وب‌سایت آلمانی WinFuture نشان می‌دهد که کوالکام در حال کار بر روی یک چیپ دیگر در سری اسنپ‌دراگون ایکس (Snapdragon X Series) است. این چیپ به نام Snapdragon X Plus شناخته می‌شود.

گزارش اظهار می‌دارد که کوالکام برای مدت‌ها دو نسخه از چیپ Snapdragon X Plus را با شماره‌های نسخه  X1P44100  و  X1P46100تست کرده است.

به گفته این گزارش، هر دو چیپ احتمالاً شامل مودم 5G Snapdragon X65 هستند. همچنین در این گزارش احتمال اینکه، این چیپ‌های جدید ده هسته داخلی داشته باشند، مقایسه با دوازده هسته که در پردازنده Snapdragon X Elite  وجود دارد

اطلاعات بیشتری درباره مشخصات سخت‌افزاری این چیپ‌ها و همچنین اطلاعاتی درباره زمان عرضه آنها در یک نوت‌بوک ویندوز 11 موجود نیست. تا کنون، کوالکام هیچ نقشه‌ای برای ارائه پردازنده‌های بیشتر Snapdragon X  بعد از مدل Elite تایید نکرده است

بیشتر بخوانید: 

منبع: neowin

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر