;
coinex

بهترین سیستم های گیمینگ 2024 ؛ راهنمای خرید کامپیوترهای مناسب بازی

بهترین سیستم های گیمینگ 2024 عملکرد و قدرت پردازشی چشمگیر را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند و با خرید آنها، دردسرهای مونتاژ کردن PC را ندارید.

بهترین سیستم های گیمینگ 2024 شامل سیستم‌هایی هستند که عملکرد بسیار خوب و قوی را با هزینه‌ای قابل پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهند؛ چون امروزه با توجه به پیشرفته‌تر شدن چنین سیستم‌هایی، برای دستیابی به یک تجربه گیمینگ عالی نیازی به پرداخت هزینه هنگفت ندارید. البته، هیچ محدودیتی از نظر هزینه کردن برای یک سیستم گیمینگ قوی وجود ندارد و حتی می‌توان صدها میلیون تومان برای خرید چنین سیستم‌هایی هزینه کرد، اما باید سیستمی را پیدا کنید که با بودجه و نیازهای شما تطبیق داشته باشد.

با در نظر گرفتن معیارها و ضوابط انتخاب چنین سیستم‌هایی از جمله ارزش خرید، سرعت و امکانات، در ادامه مطلب با بهترین سیستم های گیمینگ موجود در بازار آشنا می‌شوید تا با اطلاعات بیشتری برای خرید چنین سیستم‌هایی گام بردارید. پس با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین سیستم های گیمینگ 2024

با توجه به اینکه سرهم کردن یکی از بهترین کامپیوتر های گیمینگ هزینه و زحمت زیادی دارد، با خرید یک سیستم گیمینگ آماده می‌توانید در وقت و هزینه‌های این کار صرفه‌جویی کنید؛ به خصوص با توجه به اینکه در حال حاضر برندهایی مثل اچ پی و دل کامپیوترهای گیمینگ بسیار خوبی دارند.

بهترین سیستم های گیمینگ 2024
بهترین سیستم های گیمینگ 2024

برای انتخاب بهترین سیستم گیمینگ، اول باید بودجه و اولویت‌های خودتان را مشخص کنید. پس از تعیین بودجه، باید سعی کنید بهترین جی‌پی‌یو را طبق این بودجه انتخاب کنید. مثلاً اگر قرار است بازی‌های 4K را اجرا کنید، حداقل باید انویدیا جی فورس RTX 3070 داشته باشید. پس از آن به سی‌پی‌یو، رم و حافظه داخلی توجه داشته باشید. امروزه حداقل رم مورد نیاز برای اجرای بازی 8 گیگابایت است، اما در صورت امکان، بهتر است سیستمی با 16 گیگابایت رم تهیه کنید.

در نهایت، باید برای لوازم جانبی هم بودجه لازم را در نظر داشته باشید؛ از جمله خرید بهترین مانیتور و یا کیبورد گیمینگ. با در نظر گرفتن این شرایط و ضوابط، بهترین سیستم های گیمینگ 2024 عبارتند از:

1. Lenovo Legion Tower 5i

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: حداکثر اینتل Core i7-13700
  • گرافیک: حداکثر انویدیا جی فورس RTX 4070 Ti
  • رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: تا 512 گیگابایت SSD و 1 ترابایت HDD
  • دلایل خرید: کیفیت 1080 پیکسلی بسیار خوب، طراحی گیمینگ جذاب با نورپردازی RGB، سیستم تهویه کامل، قیمت رقابتی
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن قابلیت رهگیری پرتو، معمولی بودن از نظر تعداد پورت‌ها، نصب بودن مک کافی روی سیستم

معرفی بهترین سیستم های گیمینگ 2024 را با سیستم Legion Tower 5i از لنوو شروع می‌کنیم که با وجود معمولی بودن از نظر تعداد پورت و داشتن تعدادی نفخ‌افزار، عملکرد بسیار خوب و کم نظیری دارد. امکان اجرای بازی‌های 4K با تنظیمات سطح بالا یا استفاده حداکثری از تکنولوژی رهگیری پرتو با این سیستم وجود ندارد، اما با این کامپیوتر لنوو به عملکرد بسیار خوبی برای بازی‌های 1080p دسترسی خواهید داشت.

این سیستم لنوو در تست‌ها توانسته یکسری از عناوین سنگین AAA را با تنظیمات سطح بالا و بدون تأثیر چشمگیر بر عملکرد اجرا کند. بررسی این سیستم نشان داده که تنها در صورت فعال کردن تکنولوژی رهگیری پرتو یا پردازش‌های سنگین از نظر مصرف VRAM، مشکلاتی مثل پارگی تصویر در آن مشاهده می‌شود.

Legion Tower 5i چندین دریچه تهویه هوا در قسمت جلو، بالا و پشت دارد که علاوه بر پایین نگه داشتن دمای سیستم، امکان نورپردازی RGB را فراهم کرده‌اند. در مجموع، این کامپیوتر لنوو برای بیشتر کاربران بهترین پی سی گیمینگ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

2. HP Victus 15L

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: حداکثر اینتل Core i7-13700
  • گرافیک: حداکثر انویدیا جی فورس RTX 3060
  • رم: 16 گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: تا 512 گیگابایت PCIe NVMe M.2 SSD و 1 ترابایت HDD ساتا با سرعت 7200 دور در دقیقه
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار خوب برای کیفیت 1080p، جاگیر نبودن، پورت‌های زیاد، قیمت بسیار مناسب (برای ارزان‌ترین کانفیگ این سیستم)
  • دلایل اجتناب از خرید: امکان داغ شدن به دلیل داشتن طراحی جمع و جور، کیفیت ساخت می‌توانست قوی‌تر باشد.

معرفی بهترین سیستم ها مناسب بازی را با یکی از کامپیوترهای اچ پی ادامه می‌دهیم که جزء ارزانترین سیستم های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود؛ در نتیجه این سیستم نسبت به بعضی از سیستم‌های معرفی شده در این مطلب، قدرت و زرق و برق کمتری داشته و کانفیگ‌های نسبتاً ضعیف‌تری دارد. البته، این به معنای بد بودن این سیستم اچ پی نیست بلکه قیمت این سیستم، بسیار کمتر از سایر سیستم‌های گیمینگ است و ابعاد کوچک‌تر آن باعث شده که برای محیط‌هایی با فضای کمتر، انتخاب خیلی خوبی باشد.

با وجود این که HP Victus 15L یکی از ارزانترین سیستم های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود، برای بازی‌های 1080p عملکرد بسیار خوبی دارد و برای رسیدن به نرخ فریم خوب، کافیست تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را در سطح متوسط قرار دهید. اگر از تنظیمات Ultra و تکنولوژی رهگیری پرتو اجتناب کنید، می‌توانید بیشتر بازی‌های 1080 پیکسلی را با سرعت خوبی اجرا کنید. این ویژگی در ترکیب با قابلیت ارتقاء و مجموعه پورت‌های کامل این سیستم، آن را تبدیل به بهترین pc گیمینگ برای کاربرانی با بودجه محدود کرده‌اند.

3. Acer Predator Orion 7000 (2023)

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: نسل سیزدهم اینتل Core i7 – i9
  • گرافیک: انویدیا جی فورس RTX 3080 – 4090
  • رم: 32 گیگابایت DDR5 SDRAM
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت SSD، 2 ترابایت HDD
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار قوی، نورپردازی ARGB بسیار زیبا، قابلیت ارتقای چشمگیر
  • دلایل اجتناب از خرید: کیس بزرگ و سنگین، سروصدای زیاد، قیمت بالا

یکی دیگر از بهترین کامپیوتر های مناسب بازی Predator Orion 7000 از برند ایسر است که به عنوان نسخه نوسازی شده مدل 2022 این کامپیوتر، عملکرد قوی و طراحی بسیار زیبایی دارد. با توجه به اینکه این سیستم برای گیمینگ 4K طراحی شده، می‌توانید تقریباً همه بازی‌ها را با بالاترین سطح تنظیمات اجرا کرده و از نرخ فریم روان بهره ببرید. مثلاً این سیستم، بازسازی فاینال فانتزی ۷ را با نرخ 256 فریم بر ثانیه و در حالت روشن بودن رهگیری پرتو و 4K Ultra اجرا می‌کند.

با وجود قدرت زیاد این کامپیوتر ایسر، این محصول جزء گرانترین سیستم های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود و هنگام اجرای بازی‌هایی با گرافیک سنگین، سروصدای زیادی ایجاد می‌کند. با این وجود، فن‌های این سیستم به خوبی دمای آن را پایین نگه می‌دارند و با خرید یک هدست گیمینگ خوب می‌توانید سروصدای آن را قطع کنید. در مجموع، بدنه این سیستم بسیار خوب طراحی شده و از نظر ارتقاء جزء بهترین سیستم های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود. بعلاوه، این سیستم یک راهکار مدیریت کابل بسیار خوب به همراه تعداد زیادی پورت ورودی/خروجی دارد و از نظر طراحی هم جزء بهترین کامپیوتر های 2024 است.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

بهترین لپ تاپ های اچ پی 2024

4. Alienware Aurora R16

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: اینتل Core i7-13700F – i9F-13900F
  • گرافیک: انویدیا جی فورس RTX 4070 – 4080
  • رم: 16-64 گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: 1 تا 4 ترابایت NVMe M.2 PCIe
  • دلایل خرید: عملکرد عالی، شاسی فشرده، تهویه بسیار مناسب، پورت‌های متنوع
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، بی‌استفاده بودن پنل شیشه‌ای پهلو

برند دل پس از مدتها، طراحی سبک عصر فضای Alienware Aurora را کنار گذاشته و در عوض از یک طراحی متفاوت برای این سری استفاده کرده که با وجود منحصربفرد بودن، به هیچ وجه عجیب به نظر نمی‌رسد.

شاسی جدید، شیک‌تر و دارای سیستم نورپردازی RGB است که قبلاً در لپ تاپ‌هایی مثل Alienware x16 مشاهده کرده بودیم اما قطعات داخلی این سیستم به هیچ وجه ضعیف‌تر از قبل نیستند. این سیستم به عنوان یکی از بهترین سیستم ها مناسب بازی عناوینی مثل سایبرپانک 2077 و درت 5 را با رزولوشن QHD اجرا کرده و حتی در صورت استفاده از انویدیا DLSS 3، قابلیت اجرای بسیاری از بازی‌ها را با کیفیت 4K دارد. با وجود استفاده از یک کیس کوچکتر برای این کامپیوتر، سیستم تهویه قوی آن مانع از ایجاد گرما و سروصدای زیاد حین اجرای بازی می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها، اگر به دنبال بهترین کامپیوتر گیمینگ جدید هستید، حتماً این سیستم دل را در نظر داشته باشید.

5. Asus ROG G22CH

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: حداکثر نسل چهاردهم اینتل Core i7-14700F
  • گرافیک: انویدیا جی فورس RTX 4060 Ti
  • رم: حداکثر 32 گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: 1 ترابایت NVMe SSD
  • دلایل خرید: عملکرد بسیار قوی با طراحی جمع و جور، قیمت شروع بسیار مناسب
  • دلایل اجتناب از خرید: سروصدای زیاد، سختی ارتقاء

یکی دیگر از بهترین کامپیوتر های 2024 ، سیستم ROG G22CH از برند ایسوس است که پس از سالها، عنوان بهترین پی سی گیمینگ جمع و جور را از NUC Extreme اینتل تصاحب کرده و برای کاربرانی که فضای میز محدودی دارند، انتخاب بسیار خوبی است.

قیمت شروع ROG G22CH بسیار مناسب است (هر چند کانفیگ سطح پایین این سیستم، نسبتاً قدیمی شده) و می‌توانید حداکثر سطح سخت‌افزار و عملکرد این سیستم را بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای هنگفت، در اختیار داشته باشید.

این کامپیوتر گیمینگ کوچک، در تست‌ها توانسته به راحتی بازی‌ها را با کیفیت 1080 پیکسل اجرا کند و برای بازی‌های 1440 پیکسلی هم عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. تنها ایراد قابل مشاهده در این کامپیوتر این است که به دلیل فرم فاکتور نسبتاً کوچک، ارتقای آن تقریباً غیرممکن است و با توجه به وجود شاسی توری، امکان شنیدن صدای فن هنگام اجرای بازی‌های سنگین وجود دارد. در مجموع اگر به دنبال یک سیستم جمع و جور اما قوی هستید، این کامپیوتر ایسوس می‌تواند بهترین کامپیوتر گیمینگ جدید برای شما باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های دل 2024

بهترین لپ تاپ های ایسر 2024

6. Maingear MG-1

بهترین سیستم های گیمینگ 2024

  • پردازنده: حداکثر اینتل Core i9-14900K| ای‌ام‌دی رایزن 9 7950X3D
  • گرافیک: انویدیا RTX 4090 | ای‌ام‌دی RX 7900 XTX
  • رم: حداکثر 128 گیگابایت DDR4 | 64 گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: 2 عدد 4TB M.2 SSD و 1 عدد ‌هارد 16 ترابایتی با سرعت 7200 دور در دقیقه
  • دلایل خرید: راحت بودن مونتاژ برای کاربران تازه کار، دستورالعمل‌های واضح و ساده
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت بالا، نداشتن نورپردازی RGB در کیت اصلی

معرفی بهترین سیستم های گیمینگ 2024 را با Maingear MG-1 به پایان می‌بریم. معمولاً کامپیوترهای گیمینگ قابل تنظیم، قیمت بالایی دارند و این نکته برای خیلی از سیستم‌های پیشرفته Maingear هم صدق می‌کند. اما این مدل، یک استثناء محسوب می‌شود که برای تهیه نسخه اختصاصی آن، نیازی به صرف هزینه چشمگیری ندارید.

قیمت MG-1 از حدود هزار دلار شروع می‌شود و با این قیمت هم امکانات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. بعلاوه، کاربران می‌توانند قطعات این سیستم را به شکل دلخواه انتخاب کنند و سرهم کردن آنها توسط کارشناسانی انجام می‌شود که سیستم را قبل از قرار دادن در اختیار مشتری، کاملاً تست می‌کنند.

مدل AMD Advantage این کامپیوتر، برای بازی‌های مختلف به امتیاز بسیار خوبی دست پیدا کرده اما عملکرد دقیق این سیستم بستگی به قطعاتی دارد که برای آن انتخاب می‌کنید. در مجموع اگر به دنبال یکی از بهترین کامپیوتر های گیمینگ از نظر قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی هستید، حتماً این سیستم را در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب با معرفی بهترین سیستم های گیمینگ 2024 همراه شما بودیم و با بهترین کامپیوتر های مناسب بازی از جمله گرانترین سیستم های گیمینگ 2024 و پیشرفته‌ترین مدل‌ها آشنا شدیم. در مجموع، کامپیوتر گیمینگ یکی از انعطاف پذیرترین روش‌های اجرای بازی است که قابلیت شخصی‌سازی، ارتقاء و انتخاب قطعات دلخواه را برای کاربران فراهم می‌کنند. برای انتخاب بهترین pc گیمینگ باید ویژگی‌های زیادی را در نظر داشته باشید از جمله قدرت، ابعاد و قطعات مورد نیاز.

امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین کامپیوتر های گیمینگ کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا خرید کامپیوتر گیمینگ بهتر است یا سرهم کردن آن؟

برای بعضی از گیمرها، سرهم کردن سیستم تنها گزینه است چون در این صورت می‌توانند تک تک قطعات را به صورت دلخواه انتخاب کنند. اما پیدا کردن قطعات لازم برای سرهم کردن یک سیستم روزبروز سخت‌تر می‌شود. اگر صرفاً به دنبال اجرای بازی‌های دلخواه هستید، خرید یکی از بهترین کامپیوتر های مناسب بازی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید سیستم گیمینگ آماده چه مزایایی دارد؟

مونتاژ کردن سیستم گزینه خوبی است اما ممکن است بسیار زمانبر شود و چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. بعلاوه، در این حالت هیچ گارانتی برای کل سیستم وجود ندارد که این جزء مزایای بهترین سیستم ها مناسب بازی است.

کدام برند کامپیوتر برای گیمینگ بهتر است؟

برندهایی مثل اچ پی، دل و ام‌اس‌آی کامپیوترهای گیمینگ بسیار خوبی دارند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین سیستم های گیمینگ 2024 چیست؟ به نظر شما کدام سیستم بیشترین ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر