coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سیستم کنفرانس

یکی از الزامات پیشرفته استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و کنفراسی است. با استفاده تجهیزات و سیستم کنفرانس می‌توان یک سالن مناسب با شرایط عالی برای همایشات، سخنرانی‌ها و برگزاری مراسمات طراحی و اجرا کرد؛ بنابراین برای یک طراحی عالی در سالن نیاز به تجهیزات مختلفی است. با داشتن اطلاعات درباره صفر تا صد این سیستم‌ها بدون شک اجرای آن به خوبی انجام خواهد شد. با فراهم کردن تجهیزات کنفرانس مناسب، می‌توانید شرایط کسب و کار خود را بهبود بخشیده و دائما درحال پیشرفت باشید؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد سیستم کنفرانس به‌دست آورید.

آشنایی بیشتر با سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس شامل تجهیزات مختلفی برای بازپخش تصویر و صدا در همایش، کنفرانس و جلسه است. با به کارگیری این تجهیزات می‌توان شنیده‌ها و دیده‌ها را بهتر دید و شنید که سبب استفاده بهینه از وقت می‌شوند. با استفاده از سیستم می‌توان نظرات و افکار چند نفر را در بهترین حالت ممکن به اشتراک گذاشت و تجربه خوبی را به دست آورد. برای ارتباط راحت بین اعضا داشتن تجهیزات کنفرانس امری ضروری است.

این سیستم قابلیت‌های مختلفی داشته و به شما در گسترش بیزینس کمک می‌کند. با طراحی اصولی صفر تا صد سیستم‌کنفرانس بدون شک جلسات عالی خواهید داشت. این سیستم انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها سیستم‌ کنفرانس ایرانی است. با اجرای خوب و صفر تا صد سیستم‌ کنفرانس در مراکز مطبوعاتی، کلاس درس، سالن همایش، آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و… شرکت‌کنندگان بهره کافی از جلسه مورد نظر را کسب خواهند کرد.

انواع میکروفن و سیستم کنفرانس

میکروفون‌های استفاده شده در طراحی و اجرای سالن جلسات و کنفرانس انواع مختلفی دارند که شما کاربران می‌توانید به نظر گرفتن بودجه و شرایط خود، محصولی ایده‌آل برای کسب و کارتان تهیه نمایید. در ادامه انواع این میکروفن‌ها شرح داده می‌شوند.

●      میکروفون سیمی

این میکروفن کنفرانس با استفاده از سیم کار‌های ارتباطی و انتقال سیگنال را انجام می‌دهد. قیمت این نوع میکروفون نسبت به میکروفون بیسیم پایین‌تر بوده ولی کابل‌های زیادی دارد که شاید آزار دهنده باشد. اگر افراد با این کابل‌ها برخورد کنند، احتمال قطع شدن آن‌ها وجود دارد. مزیت این نوع میکروفون نداشتن مشکلات مربوط به باتری و فرکانس است.

●      میکروفون بی‌سیم

میکروفون بیسیم از وای فا یا اینفرارد استفاده می‌کند. جا به جایی آن راحت بوده و در پروژه‌های زیادی از آن استفاده می‌شود. مشکلات احتمال برخورد با کابل نیز وجود ندارد و می‌توان به راحتی آن را هر طرف از سالن جا به جا کرد. قیمت آن کمی بالاتر بوده و عمر باتری آن محدود است.

دامنه این نوع میکروفون محدود بوده و نمی‌توان آن را جا به جا کرد؛ همچنین ممکن است باعث اختلال در دیگر تجهیزات صوتی کنفرانس شود. چند مدل از این میکروفون‌ها برای انتخاب سوئیچ کانال‌هایی دارند و بدون هیچ مشکلی فرکانس میکروفون منتقل می‌شود. معمولاً کابل‌های زیادی به مرور زمان دچار خوردگی یا کشیدگی می‌شوند که این اتفاق با استفاده از سیستم کنفرانس بیسیم دیگر رخ نمی‌دهد.

●      میکروفون چند رسانه‌ای

این نوع میکروفون‌ها با تکنولوژی پیشرفته تولید شده‌اند و بر روی آن‌ها نرم‌افزار‌های مختلفی نصب می‌شود. این وسیله علاوه بر صحبت کردن قابلیت چند رسانه‌ای را دارا بوده و می‌توان با استفاده از آن ویدیو، تصاویر، صدل و فایل‌ها را به اشتراک گذاشت. این میکروفون نیاز به دانش فنی خاصی داشته و معمولاً یک نفر مسئول آن است.

سیستم کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس

برای صفر تا صد سیستم کنفرانس و تجهیز سالن کنفرانس نیاز به وسایل متعددی است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. در زیر به لیست تجهیزات کنفرانس اشاره شده است:

  • سیستم کنفرانس: این تجهیزات شامل میکروفون، کابل کشی و منبع تغذیه است.
  • سیستم صوتی جانبی سالن: در زمان طراحی و اجرای سالن جلسات و کنفرانس سیستم‌های صوتی خیلی اهمیت دارند. این تجهیزات شامل بلندگو و انواع میکروفون است که به پخش بهتر صدای سخنران کمک می‌کند. امروزه به دلیل راحتی کار اکثرا از سیستم کنفرانس بیسیم استفاده می‌کنند.
  • دوربین اتوترک و ضبط و پخش ویدیو: یکی از تجهیزات کنفرانس استفاده از دوربین‌های اتوترک است. با استفاده از آن افراد و سخنران ردیابی شده و تصویر به صورت آنلاین پخش و یا ضبط می‌شود.
  • سیستم نورپردازی سالن: از دیگر تجهیزات کنفرانس نورپردازی درست و مناسب است. این امر به برگزاری بهتر جلسه و داشتن یک فضای رسمی با نور کافی کمک می‌کند.
  • آکوستیک سالن: با تجهیز سالن کنفرانس به آکوستیک می‌توان جلوی بازپخش صدا را گرفته و گاهی جلوی ورود و خروج صدا از اتاق نیز گرفته می‌شود.

هدف از طراحی و اجرای سالن جلسات و کنفرانس

سالن جلسه یا کنفرانس مجموعه‌ای است که افراد و گروه‌ها جمع شده و منافع مشترک را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. با تجهیز سالن کنفرانس می‌توان مکان مناسبی را برای این جلسات و سخنرانی‌ها فراهم کرد. در این مکان بحث‌ها و پیشنهادات مختلفی توسط فرد یا افرادی ارائه می‌شود و دیگران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به نحوی می‌توان گفت هدف از راه‌اندازی یک سالن کنفرانس و استفاده از تجهیزات جمع‌آوری شرکت‌کنندگان و اشتراک‌گذاری اطلاعات گوناگون با افراد است؛ همچنین می‌توان گفت این مکان یک محل آموزشی نیز محسوب می‌شود که رویداد‌ها و برنامه‌های متعددی در آن اجرا می‌شود.

خرید سیستم کنفرانس

برای خرید سیستم کنفرانس و تجهیزات کنفرانس می‌توان از طریق فروشگاه …. اقدام کرد. ضمن آنکه قیمت این سیستم به موارد مختلفی چون مدل و انواع تجهیزات بستگی دارد. این مجموعه مرجع تخصصی سیستم‌های کنفرانس بوده و به طور کامل شما را راهنمایی می‌کند. کارشناسان این مجموعه طراحی و اجرای سالن جلسات را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. مشاور، طراح و مجری سالن‌های جلسات، همایش و… بوده و با هزینه‌ای مقرون به صرفه کار را اجرا خواهند کرد.

کلام پایانی

در مطالب بالا درباره سیستم کنفرانس مطالبی برای شما کاربران عزیز ذکر شد‌. این سیستم شامل تجهیزات مختلفی بوده و با استفاده از آن میتوان یک سالن با شرایط عالی فراهم کرد. برای برگزاری مراسماتی چون سخنرانی، آمفی تئاتر، سالن همایشات و … نیاز به این چنین سالنی است. چند میکروفن و سیستم کنفرانس وجود دارد که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. هدف از طراحی و اجرای این مکان اشتراک گذاری منافع مشترک و یا ارائه پیشنهادات یا مطالب مختلف برای افراد است.‌

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر