coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماده مخدر کوش یک روانگردان جدید با استخوان انسان، اعلام وضعیت اضطراری

آیا تابحال نام ماده مخدر کوش را شنیده‌اید؟ این مخدر خطرناک با اسنخوان انسان ساخته شده و تأثیر بسیاری مخربی بر سلامت انسان و حالات روحی و روانی می‌گذارد.

سیرالئون، یک کشور در آفریقای غربی است که ماده مخدر کوش بسیار در آن رواج دارد. همانگونه که گفتیم، یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این مخدر، استخوان انسان است و همین موضوع باعث شده تا سازندگان آن شبانه به قبرستان رفته، نبش قبر کرده و استخوان اجساد دفن شده در قبرستان را با خود می‌برند.

گفتنی‌ست که استفاده از «کوش» در این کشور به میزان 4000 درصد افزایش یافته و بیش از 60 درصد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های سیرالئون از این مواد مخدر استفاده کرده‌اند. لازم به ذکر است که دولت سیرالئون در قبرستان این کشور، گشت شبانه مستقر کرده است. جزئیات بیشتر را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: مخدر آمفتامین در لباس قرص های لاغری در ایران به فروش می رسند

ماده مخدر کوش می‌تواند عقل را ضایع کند

سیرالئون یک کشور در آفریقای غربی است که بیش از 70 درصد مردم آن در فقر مطلق زندگی می‌کنند. جهان ثابت کرده است که معمولاً کشورهای فقیر دچار بلایایی همچون اعتیاد و مصرف مواد مخدر می‌شوند و غیر از گرسنگی و درماندگی، استفاده از مخدرهای خطرناک نیز سالانه جان هزاران نفر از اهالی این کشورها را می‌گیرد.

سیرالئون یکی از این کشورهاست که سالهاست درگیر مواد مخدر کوش است و اخیراً رئیس جمهور آن نسبت به استفاده از این مخدر خطرناک هشدار داده و وضعیت قرمز اعلام کرده است.

کوش، ترکیبی روانگردان از مواد مخدر اعتیادآور است که در سیرالئون رواج پیدا کرده است. جولیوس ماادا بیو، رئیس جمهور سیرالئون در تفسیر خطرناک بودن کوش، این مخدر را به «تله مرگ» سنجاق کرده است.

همانگونه که گفتیم یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده کوش، استخوان انسان است. پلیس سیرالئون برای جلوگیری از بیرون آوردن استخوان انسان در قبرستان این کشور نیروی امنیتی گمارده تا به صورت 24ساعته این مکان را زیر نظر بگیرند.

گفتنی‌ست که اگر در سیرالئون قدم گزاشتید و افرادی را با بدن‌های متورم در گوشه و کنار این شهر مشاهده کردید، شک نکنید که این افراد از مواد مخدر کوش استفاده کرده‌اند. این چهره در سیرالئون بسیار عادی است و روزبه روز بر آن اضافه می‌شود.

یک معتاد به کوش گفته است که کوش من را اسیر کرده و هرچه تلاش می‌کنم تا آن را ترک کنم، نمی‌توانم؛ زیرا مصرف آن بسیار لذت‌بخش است.

تاکنون آماری رسمی از تعداد مبتلایان به کوش و حتی کشته‌شدگان آن وجود ندارد، اما یک پزشک در این خصوص گفته است:

در ماه‌های اخیر صدها مرد بر اثر نارسایی اعضای بدن حاصل از مصرف کوش در فری تاون، پایتخت سیرالئون جان خود را از دست داده‌اند.

ماده مخدر کوش می‌تواند عقل را ضایع کند

براساس آمارهایی که از تنها بیمارستان روانپزشکی سیرالئون بدست آمده است: «بین سالهای 2020 تا 2023 تا 4 درصد پذیرش‌های مرتبط به مخدر کوش افزایش یافته است و به 1865 نفر رسیده است».

گفتنی‌ست که حدود 65 درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های این کشور به دلیل عوارض ناشی از مصرف کوش درحال مداوا هستند.

کوش توسط گروه‌های تبهکار ساخته می‌شود و شکلی مانند حشیش دارد، اما روش ساخت آن و استفاده از موادی خاص مانند استخوان در آن، قدرت نابودگری آن را به مراتب از حشیش بالاتر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو درخصوص ماده مخدر کوش چیست؟ آیا امکان دارد این مخدر خطرناک روزی به ایران برسد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر