coinex
راهنمای خرید تکراتو

مراقب کلاهبرداری به بهانه واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانی باشید

واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانی که از آن به عنوان طرح کالابرگ فجرانه یاد می‌شود، مسیر را برای کلاهبرداران باز کرده تا با لینک‌های جعلی مالتان را چپاول کنند.

با توجه به اینکه استفاده همه‌گیر از گوشی موبایل، اللخصوص گوشی‌های هوشمند، کلاهبرداران مسیر را برای پیاده‌سازی شگردهای خراب‌کارانه خود هموار دانسته و سعی می‌کنند با روش‌های مختلف مال کاربران را دزدیده و ثروتی به جیب بزنند.

ما تاکنون در رسانه خود بارها به شما کاربران عزیز هشدار داده‌ایم که میزان کلاهبرداری‌ها به حدی بالا رفته که باید در استفاده روزمره از گوشی موبایل هوشیارتر عمل کنید. اگر در بخش جستجو سایت کلمه کلاهبرداری را سرچ کنید، متوجه می‌شوید که خرابکاران از چه روشی‌هایی برای غارت اموال شما استفاده می‌کنند.

تقریباً می‌شود گفت که از 3 ماه پیش که کالابرگ طرح فجرانه آغاز شد، کلاهبرداران لینک‌های مخربی را ساخته تا با استفاده از آن بتوانند اهداف خود را به نتیجه برسانند. حالا که سومین مرحله طرح فجرانه آغاز شده است، اگر از منابع مشکوک پیامکی با مضمون ثبت‌نام، دریافت و واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانی دریافت کردید که حاوی لینکی باشد، به هیچ عنوان بر روی آن کلیک و تپ نکنید تا مبادا دچار دردسر شوید.

بیشتر بخوانید: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد جدید کلاهبرداران

پیامک جعلی با عنوان واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانی

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا کشور در خصوص کلاهبرداری با پیامک واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانی گفت: «با توجه به اجرای مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک (فجرانه) مراقب کلاهبرداری پیامکی با عنوان یارانه معیشتی یا یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی باشید.»

وی افزود:

مجرمان فضای مجازی پیامک‌های آلوده به لینک‌های جعلی همچون «اطلاع از میزان اعتبار یارانه فجرانه، متقاضی محترم یارانه معیشتی شما واریز شد و ثبت‌نام جاماندگان یارانه» به شهروندان ارسال می‌کنند.

پیامک جعلی با عنوان واریز یارانه معیشتی 220 هزار تومانیسردار مجید بیان کرد: «مالباختگان پس از کلیک بر روی لینک آلوده به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.»

وی گفت:

کلاهبرداران در برخی مواقع با معرفی نرم‌افزارهای مختلف اقدام به آلوده کردن تلفن همراه مالباخته کرده و به مخاطبان وی پیامک آلوده ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند، افزود: «کاربران به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود کلیک نکنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین تکراتو درخصوص اینگونه کلاهبرداری‌ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال و اگر توضیه‌ای دارید آن را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر