coinex
راهنمای خرید تکراتو

قطع سهمیه سوخت اسنپ و تپسی ؛ افشاگری مدیرعامل اسنپ از افزایش قیمت سفر

با حرکتی مانند فیلم سریع و خشن، شرکت ملی پخش فرآورده‌ای نفتی ایران تصمیم به حذف سهمیه سوخت اسنپ و تپسی گرفت. حالا هرچه کار کنید باید پول بنزین بدهید.

سال 1402 تا مقطعی هیچ سهمیه بنزینی به تاکسی های اینترنتی داده نشد. این در صورتی است که اسنپ و تپسی، بارها با اعلام تخصیص سهمیه سوخت به رانندگان افراد بسیاری را به سمت کشانده و راننده تاکسی اینترنت شدند. پس نمی‌توانستیم امیدی به تخصیص سهمیه مازاد برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در سال 1403 داشته باشیم. از این رو حالا مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که سهمیه سوخت اسنپ و تپسی به طور کامل قطع خواهد شد.

به نظر می‌رسد که سیاست‌های کنترل مصرف سوخت در ایران بیش از آنکه گریبان مردم را بگیرد به سراغ رانندگان اسنپ و تپسی رفته و آنطور برمی‌آید که اگر خودرو شما گازسوز نباشد، عملاً هرچه کار کنید را باید پول بنزیت بدهید.

شرج به‌روزرسانی خبر: مدیرعامل اسنپ نسبت به قطع شدن سهمیه سوخت اسنپ واکنش نشان داد و بیان کرد که این عمل منچربه افزایش قیمت تمام شده سفر خواهد شد؛ اما چطور؟ جزئیات صحبت‌های محمد خلج را می‌توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اختلال در سامانه ثبت نام کارت سوخت

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی قطع می‌شود

علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است که سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در سال جاری قطع می‌شود:

«طبق مصوبه‌های جدید اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.»

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی قطع می‌شود

البته وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود که در سال ۱۴۰۲ هم سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تعلق نگرفته بود.

حالا با اعلام این خبر از سوی مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم بر این است که به طور کلی سهمیه‌ای به اسنپ و تپسی تعلق نگیرد.

حذف کارت سوخت پمپ بنزین‌ها و اجبار در استفاده از کارت سوخت شخصی

چند روز پیش جواد اوجی، وزیر نفت در خبری شوکه‌کننده اعلام کرد که تا 10 روز دیگر تمامی کارت‌های سوخت جایگاه های سوخت حذف شده و همه مالکان وسایل تقلیه می‌بایست از کارت سوخت شخضی استفاده کنند. حال با وحود اینکه مدت خیلی کوتاهی باقی مانده، بسیاری از افرا نتوانسته حتی برای صدور کارت سوخت مراجعه کنند.

مشکل دیگر طولانی بودن روند صدور کارت سوخت است که قبل‌تر تا چندین ماه هم به طول می‌انجامید. جواد اوجی در این خصوص نیز توضیح داد که روند صدور کارت هوشمند سوخت تا نهایتا! 10 روز خواهد بود.

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی قطع می‌شود
سهمیه سوخت اسنپ و تپسی

قطع سهمیه سوخت، قیمت سفر تمام شده را افزایش می‌دهد

محمد خلج مدیرعامل اسنپ در گفت‌وگو با روابط عمومی این مجموعه نسبت به حذف سهمیه سوخت تاکسی‌‌های اینترنتی واکنش نشان داده و گفته است: «متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ سهمیه‌ سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باوجود مصوبه‌ تصویب‌شده در سال ۱۳۹۸ قطع شده است و کاربران راننده‌ اسنپ برخلاف حق قانونی‌شان بیش از یک سال است که از دریافت سهمیه‌ سوخت محروم شده‌اند.»

او در ادامه این حق را برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی محفوظ دانسته و ادامه داده است:

از آنجایی که کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی مثل رانندگان تاکسیرانی متصدی حمل‌ونقل محسوب می‌شوند، بر اساس قانون مشمول دریافت امتیازهای این حوزه می‌شوند. دریافت سهمیه‌ سوخت بخش حمل‌ونقل عمومی از جمله این امتیازها به شمار می‌رود و این سهمیه باید بر اساس میزان پیمایشی که کاربران راننده در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی دارند به آنها تعلق بگیرد. از سوی دیگر، کاربران راننده تاکسی‌های اینترنتی با چالش جمع‌آوری کارت‌های سوخت از جایگاه‌های سوختگیری مواجه هستند و این موضوع قیمت تمام‌شده‌ بنزین را برای آنها بالا می‌برد. این کاربران برای خدمت‌رسانی در بخش حمل‌ونقل نیاز به سوخت دارند و تصمیمات اخیر در رابطه با جمع‌آوری کارت‌های سوخت به‌شدت مشکل‌ساز خواهد شد.

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی قطع می‌شود

او در ادامه افزوده است: «به این شکل تمایل به فعالیت در کاربران راننده به شدت کاهش پیدا می‌کند و این موضوع اثر منفی بر توازن عرضه و تقاضا و همچنین قیمت تمام‌شده‌ سفر می‌گذارد. بنابراین تبعات این تصمیم‌ها علاوه بر کاربران راننده اسنپ متوجه بیش از ۷۰ میلیون کاربر مسافر این سامانه نیز خواهد شد و اثر تورمی جدی در این حوزه خواهد داشت. این موضوع نشان‌ می‌دهد که برخلاف روش‌های آفلاین اختصاص سهمیه بنزین که با دقت بسیار پایین و اتلاف منابع بالا انجام می‌شود، در تاکسی‌های اینترنتی اختصاص سهمیه بنزین با دقت و بدون تضییع حقوق شهروندان انجام می‌شده است.»

در نهایت خود را موظف به تلاش برای احقاق حق کاربران راننده می‌دانیم و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان ممکن از ارگان‌های متولی راهکار و پاسخ شفافی در این مورد دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص جذف سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی چیست؟ آیا تاکنون از اسنپ و تپسی سهمیه سوختی دریافت کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    راننده ها میخوان با دو ساعت رانندگی اندازه یک کارمند دربیارن. کرایه ها واقعا بالاس. تو اهواز مسیر بیست دقیقه ای رو میزنه 90 هزار تومن. فکر کن روزی 10 تا سفر ببرن ماهی نزدیک 20 میلیون در میارن. درامدشون از استاد دانشگاه بیشتره.

    پاسخ

    اگه میگی گرانه یا پول جمع کن ماشینی بخر بفهمی چقدر استهلاکشه یا برو از اژانس و تاکسی زردا استفاده کن ببینی چقدر مفت سوار شدی البته بگم
    تو عید اهواز بودم به نسبت شهری مثل کرمانشاه واقعااا کرایه هاش منطقی تره تازه شهرتون واقعا جاده هاش اباده و بزرگ و مدرن ساخته شده با کلی روگذر و زیر گذر ؛به نسبت خیلی از شهرای ایران شما تو بهترین شهرید واسه رانندگی

    پاسخ

    اگه میگی گرانه یا پول جمع کن ماشینی بخر بفهمی چقدر استهلاکشه یا از تاکسی و اژانسا استفاده کن ببینی چقدر مفت سوار شدی البته بگم
    تو عید اهواز بودم به نسبت شهری مثل کرمانشاه واقعااا کرایه هاش منطقی تره تازه شهرتون واقعا جاده هاش اباده و بزرگ و مدرن ساخته شده با کلی روگذر و زیر گذر ؛به نسبت خیلی از شهرای ایران شما تو بهترین شهرید واسه رانندگی

    پاسخ