coinex
راهنمای خرید تکراتو

کارت سوخت شخصی و یک بازار میلیونی دیگر ؛ کارت سوخت اضطراری چیست؟ [+ ویدئو]

با توجه به اینکه تا چند روز آینده فقط با کارت سوخت شخصی می‌توان بنزین زد، سودجویان دوباره فعال شده و هر کارت بنزین را به قیمت 5 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

قبلاً هم گفته‌ایم که ایران پادشاه بازارهای نامنظم است و هر اتفاقی که می‌افتد، دلالان و سودجویان فعالیت خود را آغاز کرده و بر روی شیر مرغ تا جان آدمیزان قیمت‌ می‌گذارند. بارها خبر داده‌ایم که حواله‌های خودرو در پلتفرم‌های تبلیغاتی به شدت تبلیغ می‌شوند و افرادی هم آنها را خریده تا بتوانند خودرویی صفر کیلومتر برای خود دست و پا کنند.

پیش‌تر و قبل از آغاز نوروز 1403 اجاره کارت سوخت رونق گرفته بود و افرادی کارت سوخت اجاره داده تا بتوانند از این راه سودی به جیب بزنند. اجاره کارت سوخت در تعطیلات نوروز اما شدت بسیار بالاتری گرفت و افرادی حاضر بودند در ازای دریافت سوخت بیشتر، مبالغی میلیونی بپردازند. حال نوروز تمام شده و ما مانده‌ایم و مسئولین کشور و یکی یکی خبرهای خوش از راه می‌رسند. این بار خبر خوش دیگر از جمع‌آوری تمامی کارت‌های سوخت جایگاه‌داران از پمپ بنزین‌ها است که به گفته وزیر نفت، استفاده از کارت سوخت شخصی از 10 روز دیگر اجباری خواهد شد. همین خبر سریعاً بازار فروش کارت سوخت را داغ و سودجویان تا 5 میلیون تومان هم کارت سوخت به مشتریانشان می‌فروشند. حال چرا نظارتی بر این موارد نمی‌شود، ماهم نمی‌دانیم؛ اما مطمئن هستیم که این مسائل به اقتصاد کشور لطمه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد زد.

شرح به‌روزرسانی خبر: مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که کارت سوخت حذف نخواهد شد و کارت اضطراری در جایگاه‌های سوخت جایگزین می‌شود.

بیشتر بخوانید: بنزین گران خواهد شد؟

استفاده از کارت سوخت شخصی اجباری شد

جواد اوجی، وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران قرار گرفته و خبری داد که کاممان را تلخ کرد. وی گفت:

یکی از راه‌های کنترل مصرف بنزین استفاده از کارت سوخت خودروهاست و با آمادگی لازم از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد.

بازار فروش کارت سوخت شخصی به قیمت 5 میلیون تومان

کارت‌های سوخت از 10 روز به طور کامل از جایگاه‌های سوخت حذف و استفاده از کارت سوخت شخصی اجباری خواهد شد. این موضوع قطعاً مشکلات بسیاری زیادی در سطح جاعه بوجود خواهد آورد و موب اعتراضات فراواو و یا شاید هم جتگ و جدل‌های صورت بپذیرد.

با این خبر حالا بازار فروش کارت سوخت به پا شده و در آگهی‌های آنلاین و فضای مجازی تا 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بازار فروش کارت سوخت شخصی به قیمت 5 میلیون تومانپ

بازار فروش کارت سوخت شخصی به قیمت 5 میلیون تومانپ

زمان صدور کارت سوخت به 2 هفته کاهش یافت

اوجی در ادامه به سؤال خبرنگاران درخصوص مدت زمان صدور کارت هوشمند سخت پاسخ داد و گفت که تمامی کارت‌های سوخت طی زمان 2 هفته صادر می‌شوند.

کارت سوخت حذف نخواهد شد

سالاری نسب، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پس از اظهارنظر جنجالی وزیر نفت درخصوص جذف کارت هوشمند سوخت پمپ بنزین‌ها گفت:

وضعیت کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌ها با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ محدود خواهد شد اما این به معنای جمع آوری کارت‌های اضطراری طی هفته جاری در جایگاه‌ها نیست. کارت اضطراری برای جایگاه‌های سوخت کماکان تا تکمیل مقدمات وجود خواهد داشت و تدابیر لازم برای صدور کارت سوخت شخصی درنظر گرفته شده است.

وی همچنین اعلام کرد که کارت سوخت اضطراری به تعداد معدود در حایگاه‌های سوخت کشور در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو در خصوص اجباری شدن و خرید و فروش کارت سوخت چیست؟ به نظر شما چرا نظارتی بر اینگونه فعالیت‌های نمی‌شود و چرا دولت گامی مؤثر در جهت رفاه ملت برنمی‌دارد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر