coinex
راهنمای خرید تکراتو

نسل بعدی اپل واچ می‌تواند زمان غرق شدن کاربر را تشخیص داده و درخواست کمک کند

اپل واچ که در ابتدا به عنوان یک اکسسوری شیک به شمار می‌رفت، حالا با ویژگی‌های مخصوصی شناخته شده که بعضا باعث نجات جان انسان‌ها نیز می شود. حالا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل بعدی اپل واچ طوری طراحی شده تا در هنگام غرق شدن درخواست کمک می‌کند. اطلاعاتی که USPTO منتشر شده نشان می‌دهند که اپل به چه ویژگی جدیدی برای اپل واچ فکر می‌کند. USPTO اختراعی به نام “دستگاه قابل استفاده به عنوان سرپرست استخر دیجیتال” ثبت کرده کهنشان می‌دهد  چگونه نسل بعدی اپل واچ می‌تواند تشخیص دهد که کاربر در حال غرق شدن است. اگر این تشخیص توسط ساعت انجام شود، پیام‌ها به سرپرستان آب، والدین، نگهبانان استخر، کارکنان باشگاه و شاهدانی که می‌توانند خدمات اضطراری را فراخوانند، ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

نسل بعدی اپل واچ

نسل بعدی اپل واچ طوری طراحی شده‌‌اند که می‌تواند رفتارهای نامنظم شناکندده را در آب تشخیص دهد. طبق گفته‌ی USPTO: “در برخی از اجراها، متریک‌های شنا و اطلاعات دیگر (مانند ضربان قلب، سطوح اکسیژن خون) به یک مدل یادگیری ماشین وارد می‌شود که آموزش دیده است که یک شناگر را با رفتار منظم یا نامنظم در آب دسته‌بندی کند.”

اپل واچ که در ابتدا به عنوان یک اکسسوری شیک به شمار می‌رفت، حالا با ویژگی‌های مخصوصی شناخته می‌شود که بعضا باعث نجات جان انسان‌ها نیز می شود. حالا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل بعدی اپل واچ طوری طراحی شده تا در هنگام غرق شدن درخواست کمک می‌کند.

سنسورهایی مانند نظارت بر ضربان قلب و اکسیمتر پالس، که سطوح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند، در تشخیص اینکه آیا یک کاربر اپل واچ در حال غرق شدن است یا خیر بسیار مفید خواهد بود. اپل در برنامه اختراع می‌نویسد: “هنگامی که یک شناگر در وضعیت ناراحتی (مانند یک حمله قلبی) است، رفتار زیر آب کاربر نامنظم می‌شود. رفتار نامنظم در متریک‌های شنا و اطلاعات دیگر مانند ضربان قلب یا علائم حیاتی دیگر منعکس می‌شود.” این ویژگی می‌تواند وقتی که یک کودک وارد قسمت عمیق استخر می‌شود به نگهبانان آب، سرپرستان استخر و والدین را هشدار دهد.

اپل به این نکته اشاره می‌کند که در هر سال 3500 نفر در ایالات متحده غرق می‌شوند. شرکت همچنین توجه می‌کند که در حال حاضر سیستم‌هایی موجود است که تصاویر ویدئویی زنده را با نرم‌افزارهای شناسایی اشیاء ترکیب می‌کنند تا تشخیص دهند آیا یک شناگر با مشکل مواجه شده یا نه؛ با اینحال احتمال خطا نیز وجود دارد و ممکن است این سیستم‌ها ارورهایی غلط درباره‌ی غرق شدن شناگر ایجاد کنند، که در این صورت می‌توان دوربین‌ها را غیر فعال کرد.

این اختراع در سپتامبر گذشته به ثبت رسیده با اینحال نمی‌توان به طور قطع گفت که این ویژگی در نسل بعدی اپل واچ وجود خواهد داشت یا نه.

بیشتر بخوانید: 

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر