;
coinex

بررسی اپل واچ اولترا 2 ؛ معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهترین ساعت هوشمند جهان

اپل واچ اولترا 2 عضو جدید خانواده ساعت‌های هوشمند اپل است که نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته و قابلیت‌های بهتری را ارائه می‌دهد. با بررسی اپل واچ اولترا 2 متوجه می‌شویم که آیا این ساعت، ارزش قیمتی را که برای آن تعیین شده دارد یا خیر.

اپل واچ اولترا 2 اپل به میزان زیادی شبیه به اپل واچ اولترا است. این ساعت بزرگترین و بادوام‌ترین ساعت هوشمند اپل است که برای علاقه‌مندان به ورزش‌ طراحی شده و از ساختاری محکم‌تر و تکنولوژی جی‌پی‌اسی پیشرفته‌تر از اپل واچ سری 9 بهره می‌برد.

همچنین نمایشگر این مدل نسبت به قبل روشنایی بیشتری دارد، از حرکت دست جدید موسوم به double-tap پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک پردازنده جدیدتر شده است. بهتر بود که اپل واچ اولترا 2 ماندگاری شارژ طولانی‌تری داشته باشد؛ اما باز هم این ساعت هوشمند اپل یکی از بهترین اسمارت واچ‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید.

در ادامه مطلب به نقد و بررسی اپل واچ اولترا 2 می‌پردازیم تا بیشتر با ویژگی‌های این ساعت هوشمند آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ 5 پرو

بررسی گلکسی واچ 6

بررسی اپل واچ اولترا 2

همان‌طور که اشاره شد، بررسی ساعت هوشمند جدید اپل نشان می‌دهد که این مدل نسبت به اپل واچ اولترا تغییر چندانی ندارد. با وجود روشنایی بیشتر نمایشگر، واچ فیس جدید، تراشه‌ای قدرتمندتر و استفاده از 95 درصد تیتانیم بازیافتی در این ساعت، باز هم این ساعت هوشمند اپل نسبت به مدل قبل تغییر چشمگیری ندارد.

بررسی اپل واچ اولترا 2
بررسی اپل واچ اولترا 2

جدول زیر مشخصات اپل واچ اولترا 2 را نشان می‌دهد.

بررسی اپل واچ اولترا 2 مشخصات اپل واچ اولترا 2
قیمت 799 دلار – 46,900,000 تومان
پردازنده Apple S9
فناوری‌های اتصال شبکه همراه (اختیاری)، وای فای، بلوتوث، U2 ،NFC، جی‌پی‌اس (L1 + L5)
گواهینامه ضد آب IPX6
ضد آب تا 100 متر
حسگرهای سلامت تشخیص دمای پوست، ضربان قلب، نوار قلب (ECG)، نظارت بر سطح اکسیژن خون (SpO2)
ماندگاری شارژ 36 ساعت (70 ساعت در حالت کم‌مصرف)
سازگاری فقط با iOS

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر طراحی و ساختار

در نگاه اول، تفاوت زیادی بین اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2 مشاهده نمی‌شود. طراحی کلی این مدل اپل واچ شبیه به مدل قبلی است با یک نمایشگر صاف 49 میلی‌متری، دکمه‌های برجسته سمت راست و دکمه اکشن نارنجی رنگ سمت چپ. ممکن است تک سایز بودن این ساعت یک عامل بازدارنده برای خرید آن توسط کاربرانی با مچ کوچکتر باشد. این ساعت در ابعاد 49×14.4×44 میلی‌متر ساخته شده و 64.1 گرم وزن دارد.

بررسی اپل واچ اولترا 2

نمایشگر اپل واچ جدید نسبت به قبل روشن‌تر شده و سطح روشنایی آن از 2000 نیت به 3000 نیت رسیده است. این تغییر زیر نور مستقیم آفتاب چندان مشهود نیست؛ اما باعث شده که تصویر ساعت نسبت به اپل واچ سری 9 خواناتر باشد. اگر زمان زیادی را در فضای باز و زیر نور آفتاب سپری می‌کنید، شاید این تغییر برای شما مهم باشد؛ در غیر این صورت چنین تغییری در مشخصات اپل واچ اولترا 2 یک آپگرید کوچک محسوب می‌شود.

می‌توان گفت که شاید مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در طراحی اپل واچ اولترا 2، استفاده از آلومینیوم 95 درصد بازیافتی باشد؛ چون در نسل قبلی این ساعت، از آلومینیوم دست اول استفاده شده بود. اپل متعهد شده که تا سال 2030 همه محصولات خودش را کربن-خنثی کند و این حرکت هم گام بزرگی در مسیر دستیابی به این هدف محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که خیلی از کاربران ورزشکار اپل که در محیط‌های بیرونی فعالیت دارند، برای محیط زیست هم اهمیت زیادی قائل باشند؛ در نتیجه این حرکت اپل یک اقدام هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ 5

بهترین ساعت های هوشمند 2023

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر عملکرد

بررسی ساعت هوشمند جدید اپل را با نگاهی به عملکرد آن ادامه می‌دهیم. از نظر عملکرد، شباهت‌های زیادی بین اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 وجود دارد. این ساعت هوشمند اپل مجهز به پردازنده S9 است که گفته شده باعث افزایش قدرت این ساعت نسبت به اپل واچ سری 6 خواهد شد. شرکت اپل ادعا کرده که بهره‌وری انرژی این ساعت 25 درصد بیشتر است، با 5.6 میلیارد ترانزیستور ساخته شده، سرعت جی‌پی‌یوی آن 30 درصد بیشتر است و مجهز به 4 موتور عصبی شده که باعث می‌شود سرعت تکنولوژی یادگیری ماشینی این ساعت 2 برابر بیشتر شود.

بررسی اپل واچ اولترا 2
بررسی ساعت هوشمند جدید اپل

وجود این پردازنده جدید در ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2 باعث شده که امکان رسیدن سطح روشنایی نمایشگر این ساعت به 3000 نیت فراهم شود بدون اینکه ماندگاری شارژ ساعت کاهش پیدا کند. همچنین وجود این ساعت به بهبود عملکرد سیری کمک کرده است. حالا محاسبات سیری کاملاً روی دستگاه انجام می‌شود در نتیجه پاسخ‌ها سریع‌تر تولید شده و عملکرد آفلاین ساعت بهبود پیدا می‌کند. فرض کنید که شبکه همراه روی ساعت هوشمند شما فعال نیست، اما مایل نیستید که هنگام دویدن تلفن همراه‌تان را با خودتان ببرید. در این شرایط، با اپل واچ اولترا نمی‌توانستید از طریق فرمان‌های صوتی از سیری استفاده کنید؛ اما با ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2 این امکان فراهم شده است.

یکی از ویژگی های اپل واچ اولترا 2 که به لطف این پردازنده جدید ایجاد شده، الگوریتم مورد استفاده برای پشتیبانی از حرکت double-tap است. مثلاً وقتی در حال صخره‌نوردی هستید (کاری که ممکن است خیلی از کاربران اپل واچ برای سرگرمی انجام دهند)، می‌توانید با به هم زدن انگشت اشاره و شست دستی که ساعت به آن بسته شده، به تماس‌های ورودی پاسخ دهید. کاربران می‌توانند به راحتی از این حرکت برای اسکرول کردن Smart Stack، کنترل پخش موزیک، کار با اپلیکیشن ریموت و کارهای مختلف دیگر استفاده کنند.

همچنین در صورت جا گذاشتن گوشی، تراشه فوق پهن‌باند جدید (UWB) موجود در ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2 می‌تواند شما را در رابطه با موقعیت مکانی خودش راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید:

آیفون 15 پرو مکس

بررسی آیفون 15 پلاس

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر امکانات امنیتی

در این قسمت از بررسی ساعت هوشمند جدید اپل به امکانات امنیتی این ساعت می‌پردازیم. اپل واچ اولترا از سمت کاربران زیادی مورد استقبال قرار گرفته بود، اما واقعیت این است که این ساعت در اصل یک ساعت ورزشی است. در واقع، اپل واچ اولترا یکی از بهترین ساعت‌های مناسب برای ورزش دو با قابلیت Precision Start، دکمه اکشن برای متوقف کردن ورزش و یک جی‌پی‌اس دو فرکانس است که در تست‌ها مشخص شده به اندازه ساعت‌های گارمین دقت دارد.

بررسی اپل واچ اولترا 2

یکی از ویژگی های اپل واچ اولترا 2 که به دلیل وجود سیستم عامل watchOS 10 در این ساعت هوشمند ایجاد شده، قابلیت اتصال اپل واچ به یک حسگر سرعت، حسگر ریتم حرکت و پاورمتر بلوتوثی است تا بتوانید قدرت آستانه عملکردی (FTP) و قدرت دوچرخه‌سواری خودتان را ارزیابی کنید. همچنین، گوشی شما هم می‌تواند امتیازات ورزشی شما را کپی کند.

اپلیکیشن Depth هم در ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2 پیشرفته‌تر از قبل شده است. حالا در این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به هر یک از جلسات شیرجه شما ذخیره می‌شود تا بتوانید در اپل واچ جدید نگاهی به جدیدترین جلسات شنای خودتان داشته باشید یا در آیفون، اطلاعات همه شیرجه‌ها و شناهای خودتان را ببینید.

اپل واچ اولترا 2 هم همان اپلیکیشن قطب‌نمای قبلی را با قابلیت نمایش مسیر بازگشت دارد، اما حالا این ساعت هوشمند جدید شرکت اپل ارتفاع فعلی را به صورت لحظه‌ای مشخص کرده و راه‌ها را با نمایی سه بعدی و بر اساس ارتفاع نسبی نمایش می‌دهد. برای پیاده‌روی و دو، یک نقشه توپوگرافی کامل‌تر نمایش داده می‌شود که نقاط مهم در آن مشخص می‌شوند. با شروع پیاده‌روی، اطلاعات مسیرهای نزدیک نمایش داده می‌شود و در رابطه با طول مسیر، نوع و میزان سختی آن به شما اطلاعات می‌دهد.

بررسی اپل واچ اولترا 2
مشخصات اپل واچ اولترا 2

اپلیکیشن قطب‌نما برای امنیت بیشتر، دو راهنمای مسیر را تشخیص می‌دهد؛ یعنی محلی که آخرین اتصال به شبکه همراه را در آن داشتید و محل مربوط به آخرین تماس اضطراری؛ مسیر دوم، شما را به جایی هدایت می‌کند که در آن امکان تماس اضطراری با استفاده از پوشش شبکه همراه وجود دارد. در صورتی که نیاز به کمک فوری داشته باشید، اپلیکیشن Siren یک هشدار 86 دسیبلی منتشر می‌کند که تا فاصله 180 متری شنیده می‌شود. این قابلیت می‌تواند برای شرایط مختلف بسیار مفید باشد؛ از جمله برای ماجراجویی در محیط‌های بیرون شهری و یا اواخر شب در شهرها. بنابراین، اپل واچ جدید از نظر امنیتی بهترین ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آیفون 15

آیفون 15 پرو

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر سیستم‌عامل

بررسی ساعت هوشمند جدید اپل را با نگاهی به سیستم‌عامل و نرم‌افزار این اسمارت واچ ادامه می‌دهیم. به غیر از ویژگی های اپل واچ اولترا 2 برای ورزشکاران، خود سیستم‌عامل watchOS 10 هم شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید است. مهم‌ترین این قابلیت‌ها، Smart Stack است که شیوه مرور منوها و کار با اپل واچ را تغییر می‌دهد. می‌توانید برای باز کردن Smart Stack پیچ ساعت را بچرخانید و فهرستی از کاشی‌های اطلاعاتی مرتبط را ببینید.

بررسی اپل واچ اولترا 2

قابلیت‌های جدید مرتبط به سلامت هم به این نسخه از سیستم‌عامل watchOS اضافه شده‌اند. در این نسخه از watchOS شاهد ارتقای قابلیت‌های اپلیکیشن Mindfulness هستیم که اعلان‌های آن از کاربران می‌خواهد که خلق و خوی روزانه و احساسات آنی خودشان را ثبت کنند. حسگر تشخیص نور محیط که در برخی از مدل‌های اپل واچ وجود دارند هم می‌تواند ارزیابی کند که شما چه مدت زمانی را بیرون سپری کرده‌اید تا شما را برای مراقبت از بینایی خودتان راهنمایی کند.

یکی دیگر از ویژگی های اپل واچ اولترا 2 که به لطف وجود سیستم عامل watchOS 10 ایجاد شده، سه واچ فیس جدید این ساعت است. حالا واچ فیس‌های Palette و Snoopy برای همه کاربران اپل واچ قابل نصب هستند و یک واچ فیس جدید به نام Modular Ultra هم اضافه شده است. این واچ فیس کامپلیکیشن‌های زیادی دارد و می‌تواند یک ثانیه‌شمار، عمق‌سنج یا ارتفاع‌سنج را نمایش دهد.

البته بیشتر توصیه می‌شود که اپل واچ را با استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص این ساعت هوشمند شخصی‌سازی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت های گیمینگ

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر باتری و ماندگاری شارژ

اپل واچ جدید نسبت به همه اپل واچ‌ها ماندگاری شارژ بیشتری دارد. با وجود بیشتر بودن سطح روشنایی این اپل واچ، ماندگاری شارژ آن با استفاده‌هایی در حد معمولی به 36 ساعت می‌رسد. در حالت کم مصرف، اپل واچ اولترا 2 تا 72 ساعت ماندگاری شارژ دارد که این رقم برای اپل واچ اصلی حدود 60 ساعت بود. بررسی‌ها و تجربه کاربران نشان می‌دهد که ماندگاری شارژ واقعی این ساعت با ارقامی که توسط شرکت اپل اعلام شده، همخوانی دارد.

بررسی اپل واچ اولترا 2
ویژگی های اپل واچ اولترا 2

البته اپل واچ اولترا 2 در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند ورزشی، ماندگاری شارژ بسیار کمتری دارد. مثلاً Forerunner 265 از گارمین 15 روز ماندگاری شارژ دارد و Coros Vertix 2 حتی در حالت پرمصرف جی‌پی‌اس 120 ساعت شارژ نگه می‌دارد. بنابراین، احتمالاً اپل واچ 2 برای ورزشکارانی که به ماندگاری شارژ اهمیت زیادی می‌دهند، انتخاب مناسبی نیست.

بررسی اپل واچ اولترا 2 از نظر قیمت

فروش اپل واچ جدید از 22 سپتامبر (31 شهریور) آغاز شده است. قیمت اپل واچ اولترا 2 هم 799 دلار اعلام شده که دو برابر شروع قیمت اپل واچ سری 9 (399 دلار) است. این ساعت در بازار ایران حدود 46,900,000 تومان قیمت دارد. بعضی از کاربران نگران بودند که افزایش قیمت آیفون 15 پرو به خاطر استفاده از تیتانیم در ساخت این گوشی به اپل واچ اولترا هم سرایت کند. اما با پرداخت قیمت اپل واچ اولترا 2 شما یک بند مخصوص ساعت اولترا، یک کابل شارژ بافته و قابلیت پشتیبانی از شبکه همراه را خواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مطلب مروری بر مشخصات اپل واچ اولترا 2 داشتیم و این ساعت هوشمند جدید شرکت اپل را نقد و بررسی کردیم. هنوز ماندگاری شارژ اپل واچ اولترا 2 در حد بعضی از بهترین ساعت‌های موجود در بازار نیست اما در این مدل از اپل واچ شاهد تغییراتی هستیم که می‌توانند قیمت 799 دلاری این ساعت را توجیه کنند. قدرت زیاد تراشه جدید S9، راحتی کار با حرکات دست جدید پشتیبانی شده در این ساعت و نور بیشتر نمایشگر آن، در کنار استفاده از آلومینیوم بافتی در ساخت ساعت از جمله تغییرات مهم این سری هستند.

با وجود این تغییرات، خرید اپل واچ اولترا 2 به کاربران اپل واچ اولترا توصیه نمی‌شود؛ اما برای کاربرانی که به دنبال خرید اولین اپل واچ اولترا خودشان هستند، این خرید می‌تواند رضایت بخش باشد.

سوالات متداول

آیا اپل واچ اولترا 2 ضد آب است؟

اپل واچ اولترا 2 دارای گواهینامه IPX6 است و برای مدتی کوتاه تا عمق 100 متری آب دچار مشکل نمی‌شود.

 قیمت اپل واچ اولترا 2 چقدر است؟

قیمت اپل واچ اولترا 2 هم 799 دلار اعلام شده که دو برابر شروع قیمت اپل واچ سری 9 (399 دلار) است. این ساعت در بازار ایران حدود 46,900,000 تومان قیمت دارد.

اپل واچ اولترا 2 چه تغییراتی نسبت به اپل واچ اولترا دارد؟

از جمله تغییرات اپل واچ اولترا 2 می‌توان به پردازنده جدیدتر، نمایشگر روشن‌تر، قابلیت پشتیبانی از حرکت دست Double Tap و ماندگاری شارژ بیشتر این ساعت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع:  tomsguide

نظر شما درباره بررسی اپل واچ اولترا 2 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر