coinex
راهنمای خرید تکراتو

زمان آغاز سال تحصیلی تغییر پیدا می‌کند؟

بر اساس اعلام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش  طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های اعلام شده پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس در حال آماده سازی است. در همین راستا محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیحاتی در خصوص تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: تقلب یاب کنکور چگونه عمل میکند، استفاده از نسل سوم تقلب یاب در کنکور ۱۴۰۳

طهرانی می‌گوید:«  یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده بود که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و در شورا اصلاحاتی روی این طرح به عمل آمد و سپس به مجلس بازگردانده شد.»

او ادامه داد:«  این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است. در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا معین کرده، ملقی می‌شود و اختیارات بیشتری به سطوح اجرایی با توجه شرایط مختلف در جغرافیا کشور داده می‌شود.»

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، توضیح داد:« امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند طول سال تحصیلی خود را با مقداری برنامه ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی چیست؟لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر